Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho komentátora

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Uplynulý týden očima šéfredaktorky. A zvířátko nakonec

Zmizelí Češi

Zmizelí Češi

René Flášar pátrá po osudech zmizelých, kteří se již dávno ztratili i z policejních svodek

Sex, pivo a rokenrol

Sex, pivo a rokenrol

Rockové příběhy; ve spolupráci s časopisem Rock´n ´all

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Původně měla zpívat v opeře, pak to natřela i ‘Špinarce‘. S tragédií, kterou zavinili lékaři, se vyrovnávala deset let. Tajnosti slavných

08.06.2017
Původně měla zpívat v opeře, pak to natřela i ‘Špinarce‘. S tragédií, kterou zavinili lékaři, se vyrovnávala deset let. Tajnosti slavných

Autor: petracernocka.estranky.cz

Popisek: Petra Černocká

VIDEO Místo operních árií se vrhla na pop music, a pak získala titul Nejpopulárnější herečka. Život nejslavnější české čarodějnice byl zkrátka plný paradoxů, partnerských kotrmelců a osudových tragédií.

Ke slávě si pořádně ‘přivoněla‘ jenom jednou, zato se stala nesmrtelnou. Při hledání hlavní představitelky pohádky Václava Vorlíčka Dívka na koštěti se sice původně uvažovalo o jiných zpěvačkách, nakonec přece jen roli nešikovné mladé čarodějnice Saxany dostala Petra Černocká. „A především díky tomuto oblíbenému filmu mě dodnes novináři označují lichotivým titulem herečka a zpěvačka,“ říká s oblibou stálice naší populární hudby, která díky Vorlíčkovu filmu dokonce získala v roce 1972 titul Nejpopulárnější herečka. Nešlo o žádnou protekci, Petra se zúčastnila klasického konkurzu, v němž dokonce porazila mimo jiné i nezapomenutelnou Věru Špinarovou. Jak to dokázala? Věřte-nevěřte, nejdůležitější roli při výběru nesehrály pěvecké kvality, o ty totiž v projektu původně ani tak moc nešlo. Vítězem byl Petřin ostře řezaný nos. „Opravdu jsem si nemyslela, že budu herečka, ale když ta nabídka přišla, řekla jsem si, proč ne? Jsem poměrně pragmatická, takže jsem už věděla, že mi to v rozjezdu kariéry zpěvačky může pomoct. Do filmu jsem si poté i prosadila písničku Saxana, ta tam původně neměla být,“ prozradila v jednom rozhovoru.

Saxana (1982):

Lásku k maceše jí bratr neodpustil

Sestra diskžokeje Pavla Černockého a sestřenice herecké legendy Vlastimila Brodského se narodila 24. listopadu 1949 v Praze, v rodině právníka a úřednice, a původně vystudovala na pražské konzervatoři operní zpěv a hru na klavír. Zpočátku měla i štěstí na spokojenou rodinu, jenže maminka měla vrozenou srdeční vadu, která se neustále zhoršovala. Pobývala střídavě doma a v nemocnici, takže dcera občas musela i do celotýdenní školky. Později chodila s klíčem na krku a doma od ní očekávali pořádnou dávku samostatnosti. Bylo jí pouhých devět, když se maminka jednou z Bulovky nevrátila. O rok později se tatínek znovu oženil, jeho nová žena Hana měla syna a toužila po dceři stejně jako Petra po mamince, a tak se brzy shodly. Naprosto opačného názoru však byl zpěvaččin bratr Pavel, který si k maceše cestu nikdy nenašel. „A paradoxně přišla, chudák, i o dobrý vztah se svým vlastním synem Vaškem. Ten byl zvyklý na výhradní lásku své maminky a najednou se o ni musel dělit se dvěma cizími dětmi. Kluci na sebe otevřeně žárlili, oba se domnívali, že Hanička nadržuje právě tomu druhému. Kontrolovali si velikost porcí na talíři, no někdy to bylo až k smíchu, kdyby to ve skutečnosti nebylo tak smutné,“ prozradila Petra. Dokonce se tím pokazily i vztahy mezi sourozenci. „Můj jediný žijící přímý příbuzný Pavel se nakonec se mnou přece jen odmítl stýkat. Před pár lety, když už nežil tatínek ani Hanička, jsme se pokusili si to vyříkat, ale dopadlo to špatně.“

Ovečka (1968):

S operou skončila hned po zkouškách

Na absolventském koncertu na konzervatoři zpívala árii kuchtíka z Rusalky, a tím s klasickou hudbou definitivně skončila. V té době už totiž byla v angažmá ve slavném divadle Semafor, kde vystupovala po boku Miloslava Šimka a Jiřího Grossmanna. Zahrála si ale i se Suchým a Šlitrem a právě v jejich představení Čarodějky si jí všiml režisér Václav Vorlíček. A díky tomu pro mnoho lidí navždy zůstala Saxanou, dokonce se jí prý dodnes občas někdo na ulici zeptá, kde má koště. A díky Saxaně také okusila, co znamená sláva. „Byla jsem ve filmové delegaci například v Tunisku nebo v Mexiku. Bylo to pro mě v té době přímo ohromující. V Mexiku jsem například byla v únoru a do pokoje mi přinesli čerstvé jahody! Připadala jsem si jako opravdová hvězda. Do zahraničí mě pustili díky filmu, jinak by mi úřady nikdy vycestovat nedovolily. Byla to neuvěřitelná doba,“ zavzpomínala.

Píseň na pět řádků (1972):

Osudová chyba lékařů

Další životní tragédie ji postihla na vrcholu slávy. Krátce po natáčení Dívky na koštěti se provdala za svého manažera Jana Vaculíka, který se stal později policejním radou. Vdávala se ve čtvrtém měsíci těhotenství, jenže syn, který se měl jmenovat Petr, zemřel při porodu. A bohužel úplně zbytečně. Původně totiž měla Petra rodit na Štvanici, jenže tam právě malovali, a tak se musela přesunout do jiné porodnice. Tam ale lékaři nestíhali. „Můj syn zemřel kvůli špatné technologii porodu. Neměl žádnou vrozenou vadu, byl zdravý,“ potvrdila po letech zpěvačka. „Ptala jsem se sama sebe, proč se mi to stalo. Zavinila jsem to snad něčím? Do té doby jsem si život řídila sama, všechno se dělo na základě mého rozhodnutí. Šla jsem od úspěchu k úspěchu, což jsem pokládala za svou zásluhu. A najednou se stalo něco, co jsem nemohla nijak ovlivnit. A právě to jsem se asi měla dozvědět, že nejsem ta nejchytřejší a nejlepší. Musela jsem se seznámit s novou skutečností, totiž že existuje něco, čemu se říká pokora. Do té doby jsem to považovala za hloupé a nepotřebné slovo.“ Po otřesném zážitku pak další mateřství deset let odkládala, až konečně přišla na svět její dcera Barbora. Naštěstí zdravá a v pořádku, a dokonce zdědila i matčin talent.

Koukej, se mnou si píseň broukej (1973):

Volné manželství je jen mýtus

Smrt dítěte poznamenala i její vztah s Vaculíkem, ještě během manželství se Petra zamilovala do Zdeňka Merty, kapelníka své skupiny Kardinálové a později manželka herečky Zory Jandové. „Zdeněk prostě okouzlující byl a stále určitě je. Kdykoli se setkáme, skoro mě zaskočí, jak pořád ještě cítím to důvěrné přátelství, které mezi námi bylo a být tak důvěrné nemělo. Kdybych tehdy dítě měla, tak by to možná dopadlo jinak,“ konstatovala. S odstupem času přiznává, že si milostným vztahem zřejmě jen léčila pocit nespravedlnosti ze synovy smrti. „Asi jsem tím chtěla zaslepit čerstvou díru v srdci. Bylo to samozřejmě naivní a hloupé a ten románek dlouho nevydržel.“ V manželství jich ale bylo mnohem víc, ‘bokovky‘ míval i Vaculík, a tak se nakonec rozvedli, když byl Báře rok. „Oba jsme si mysleli, že je možné něco jako volné manželství. To je samozřejmě také jen jeden z mýtů. Nakonec emoce stejně převálcují takzvaný zdravý rozum.“

Svatební (s manželem Jiřím Pracným v roce 2009):

Až na třetí pokus

Zhruba pět let pak žila s Vadimem Petrovem, synem známého hudebního skladatele, po jeho rozvodu se Zlatou Adamovskou, která ho opustila kvůli Radku Johnovi. „Myslím, že Vadim si mě vyhlídl, protože v té době jsme si se Zlatou byly trochu podobné. Což mi lichotí, protože Zlatu pokládám za velice hezkou ženskou,“ říká Petra. To pravé štěstí v lásce našla až koncem osmdesátých let. Provdala se podruhé za kytaristu Jiřího Pracného, který tehdy hrál v její kapele. Sice je dalším muzikantem po jejím boku, na profesi prý ale nezáleží. „Jde prostě jen o to, zda ti dva dokážou spolu příjemně žít, jestli se mají úplně obyčejně rádi a dokážou myslet na potřeby toho druhého. To znamená v mnohém ustoupit, což nikoho moc netěší, to dá rozum. Chce to tedy určitou pokoru a skromnost. To ale dnes moc nefrčí.“ Trvalo to ale deset let, než si ho vzala. „Žili jsme spolu jen tak, a když jsme se ujistili, že je to docela fajn, vzali jsme se. Za deset let už zjistíte, jestli má chlap srdce na pravém místě, což je nejdůležitější. To ostatní si už srovnáte, a když zjistíte, že vás štve jen tak asi z dvaceti procent a těch ostatních osmdesát je v pořádku, je to jasná výhra,“ dodává zpěvačka. O tom, že její současné manželství s Jiřím je pevné, svědčí i fakt, že jsou spolu žijí i vystupují, a přesto jim ponorková nemoc nehrozí.

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh na

Vložil: Adina Janovská

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace