Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho komentátora

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Uplynulý týden očima šéfredaktorky. A zvířátko nakonec

Zmizelí Češi

Zmizelí Češi

René Flášar pátrá po osudech zmizelých, kteří se již dávno ztratili i z policejních svodek

Sex, pivo a rokenrol

Sex, pivo a rokenrol

Rockové příběhy; ve spolupráci s časopisem Rock´n ´all

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Naši amatéři si s tím hlavu nelámou a všude, kam můžou, nacpou nahou ženskou... Marketingový guru znechuceně mluví o nýmandech

05.06.2017
Naši amatéři si s tím hlavu nelámou a všude, kam můžou, nacpou nahou ženskou...  Marketingový guru znechuceně mluví o nýmandech

Autor: Ilustrační foto pixabay.com

Popisek: Kdekdo si myslí, že reklamu zvládne každý. Stačí někam nacpat nahou ženskou.

VIDEO Marketingovou komunikaci dnes dělá každý nýmand. Myslí si to šéf týdeníku Marketing a Media Filip Rožánek. Ve svém komentáři na serveru ihned.cz píše, že tato profesionální disciplína se bohužel zařadila mezi obory, o nichž si široká veřejnost myslí, že je zvládne každý. Na světě pak máme tuny amatérských nedodělků.

Celý obor se podle Rožánka s příchodem nových technologií mění. „Hned po škole můžete být králem digitálního marketingu se zaměřením na product placement ve videích na YouTube. A když máte nos hodně nahoře, můžete si dělat selfie na konferenci správců sociálních sítí a poslouchat tam motivační přednášku, jak je zrovna vaše práce v celém marketingu ta nejtěžší,“ píše Rožánek na ihned.cz. Lidem prý chybí i respekt k základním pravidlům této profese. S novináři tak komunikuje sekretářka mezi vařením kávy a objednáváním toneru do tiskárny. „Loga vyrábějí studenti málem za pytlík bonbonů, web se někde obšlehne a komunikace se zákazníky je promyšlena tak dokonale, aby se s klienty vůbec nemuselo mluvit,“ konstatuje.

Invia - reklama

Reklama prodejce zájezdů Invia

Stačí nahá holka a je to…

Stačí se podívat na venkovní reklamy. Naši ‘amatéři‘ si s tím moc hlavu nelámou a všude, kam můžou, nacpou nahou ženskou. „Pokud nechcete mít blbý a necitlivý marketing, nechovejte se třeba jako slovenský prodejce zájezdů Invia. Minulý týden rozeslal svým zákazníkům nabídku na rodinnou dovolenou v Turecku. Aby zdůraznil výhodnost nabídky, uvedl svůj e-mailový newsletter slovy: Sophiina volba vám nehrozí. Dvě děti do Turecka zdarma,“ upozorňuje Rožánek s tím, že v kontextu slavného románu Williama Styrona je tento typ reklamy opravdu mimo mísu. Přece nemůžeme srovnávat výhodnou cestu na dovolenou s dilematem matky v koncentračním táboře, která se musí vybrat, jestli jí nacisti zabijí dceru či syna.

Místo ohňostroje havárie raketoplánu

Rožánek také připomíná událost, která se před pár lety stala oděvní firmě American Apparel. Ta chtěla na svém blogu nějak zajímavě připomenout a oslavit nejdůležitější americký svátek – Den nezávislosti. „Její zaměstnanec proto převzal příspěvek s vybuchujícími světlicemi, kouřem a mraky na obloze. Ten domnělý monumentální ohňostroj však byl ve skutečnosti ikonický snímek z archivu NASA, zachycující výbuch raketoplánu Challenger v lednu 1986. Tragédie, při níž přišlo o život sedm astronautů, patří k jedněm z nejznámějších momentů americké moderní historie,“ píše Rožánek.

Reklamní průšvih firmy Miracle Mattress:

Nikdy nezapomeneme!

A co teprve jeden prodejce matrací z Texasu. „Zaměstnanci firmy Miracle Mattress připravili reklamní video, v němž lákali na nabídku dvou matrací za cenu jedné. Protože akční ceny platily v druhém týdnu září, nenapadlo je nic lepšího, než z matrací postavit dvě věže s americkou vlajkou, které pak prodavači − ohromení výhodností nákupu − zbořili za afektovaného křiku a zděšení jejich kolegyně. Právě ona se pak na konci klipu otočila do kamery a dodala: Nikdy nezapomeneme!,“ připomíná Rožánek jednu hodně divokou událost. Jak autor textu uvádí, tato reklamní kampaň měla zcela opačný efekt a většinu veřejnosti rozdráždila k nepříčetnosti. Majitel firmy nakonec musel reklamu smazat. Dále se rozhodl nechat 11. září obchod zavřený a také věnoval nezveřejněnou částku nadaci na podporu příbuzných po obětech 11. září.

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh na

Vložil: Antonín Pořízek

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace