Nosila nejkratší minisukně, jaké kdy svět viděl, a přebrala chlapa dceři herecké legendy. Moc štěstí jí to ale nepřineslo. Tajnosti slavných
14.04.2017
Foto: repro/internet
Popisek: Zpěvačka Miluše Voborníková
VIDEO Okatá a nohatá brunetka začínala jako jedna ze semaforských ‘girls‘ a rychleji než zpěvem se proslavila extrémně krátkými sukýnkami a dlouhými vlasy. Jenže jimi okouzlila i manžela Pavlíny Filipovské, který kvůli ní opustil rodinu. U spousty kolegů i fanoušků tím získala do pomyslné žákovské knížky obrovský černý puntík.
I když je drobná a maličká, na jevišti legendárního Divadla Semafor byla nepřehlédnutelná. Při pohledu na její proklatě krátké sukně, které byly na přelomu 60. a 70. let ‘in‘, se většině mužů pořádně orosilo čelo. Zaujala tím ještě mnohem více než zpěvem, i když ani v tomto směru rozhodně nebyla k zahození. Zabodovala na několika festivalech a pravidelně se umísťovala na předních příčkách i v anketě Zlatý slavík. Po svatbě s Petrem Spáleným ale postupně začala jejich kariéra umdlévat a po roce 1989 se kdysi slavní manželé dokonce museli potýkat i s existenčními problémy. A odkopnutá dcera legendárního Františka Filipovského? Ta jim dlouhá léta nedokázala odpustit.
Byla interpretkou poslední písně Jiřího Šlitra Líbej mě víc:
Miluščiny krásné nohy v autorském recitálu Ďábel z Vinohrad – stejně jako Jiří Šlitr zíraly davy fanoušků
Semaforská girl
Narodila se 25. prosince 1949 v Mladé Boleslavi, kde také v roce 1967 odmaturovala na střední zdravotnické škole. Poté se rozhodla věnovat zdokonalování svého pěveckého projevu, již v roce 1968 uspěla v konkurzu do Divadla Semafor a dostala angažmá jako zpěvačka. Souběžně s působením v obou tehdejších semaforských skupinách se vyvíjely i její poněkud odlišné kapitoly její pěvecké dráhy. Zatímco ve spolupráci s Jiřím Suchým a Jiřím Šlitrem zpívala jejich autorské písně, ve skupině Miloslava Šimka a Jiřího Grossmanna převažovaly převzaté zahraniční melodie, obohacené Grossmannovými vtipnými. Počátkem sedmdesátých let zabodovala na festivalech Děčínská kotva a Bratislavská lyra a v roce 1972 získala Cenu novinářů na polském festivalu v Sopotech.
Mrkněte, jak zpívala v Semaforu s Jiřím Grossmannem Pupákovu píseň lásky:
S Jiřím Grossmannem
Přežila svou smrt
Bylo jí pouhých šestadvacet let, když se její život ze dne na den obrátil vzhůru nohama. Stačil k tomu zlomek vteřiny, na silnici mezi Ostravou a Opavou. Po vážné autonehodě byla zpěvačka několik dnů v bezvědomí, utrpěla četná zranění včetně prasklé lebky až ke skalní kosti. „Takže to odneslo ucho a zvukový nerv,“ prozradila před časem deníku Aha! s tím, že od té doby na pravé ucho vůbec neslyší. Pro další kariéru populární zpěvačky to znamenalo velmi vážný handicap, s nímž se ale dokázala mimořádně úspěšně vyrovnat. Kdo to neví, vůbec nic nepozná. Prostě jen telefon přikládá jenom k jednomu zdravému uchu. Další velké trauma, s nímž se vyrovnávala ještě mnohem hůř, byla řada jizev, které jí zůstaly po zranění obličeje. Naštěstí jsou umístěny tak, že je dokáže snadno zakrýt svými vlasy. Takže pokud si snad někdo myslí, že už by se ve svém věku konečně mohla vzdát účesu, jímž okouzlovala v sedmdesátých letech, vězte, že právě z těchto důvodů to nikdy neudělá. A podezřívat ji z toho, že je poblázněný diblík, který se za každou cenu snaží zastavit čas, by bylo hodně nefér. „Od té doby jsem padlá na hlavu, ale současně se mi rozsvítilo a umím rozlišit podstatné od nepodstatného i dobré od zlého,“ prohlásila kdysi Miluška v jednom rozhovoru.
Mávám růží (s Naďou Urbánkovou, Jitkou Molavcovou a Zuzanou Burianovou):
S Viktorem Sodomou v roce 1970 v dramatu režiséra Jana Kačera Jsem nebe
Svedla tátu od rodiny
Díky slavným semaforským představením, která vysílala Československá televize, stoupala počátkem sedmdesátých let i Miluščina popularita a kromě zpěvu se několikrát objevila i před filmovou kamerou. V roce 1972 začala spolupracovat s majitelem nejsametovějšího barytonu své doby, zpěvákem Petrem Spáleným, a jeho skupinou Apollobeat. V Semaforu spolu vystupovali i v následujících letech – a nejen to. Spálený se v té době začal cítit doma zanedbávaný, protože se jeho žena, herečka a zpěvačka Pavlína Filipovská, soustředila po narození dcer Johany a o tři roky starší Pavlíny (známá novinářka Pavlína Wolfová – pozn. red.) naplno na mateřskou roli a odstavila ho na druhou kolej. A to už byl jenom krůček k tomu, aby se zamiloval do temperamentní, sexy a o pět let mladší Milušky. Jejich románek Pavlína několik let přehlížela, až jí došla trpělivost. A dodnes si stojí za tím, že se rozhodla správně, protože o Petrově nevěře věděli všichni lidé z branže, což ji velmi ponižovalo.
Úspěšný duet s Petrem Spáleným z roku 1972 Mně se zdá:
S manželem, zpěvákem Petrem Spáleným
Spolu 24 hodin denně
Pak už šlo všechno ráz naráz. Pavlína Petra vyhodila, následoval rozvod a další svatba. Miluška se konečně stala oficiální partnerkou své lásky a v roce 1981 mu porodila dceru Barboru. V roce 1990 se stala členkou Divadla Jiřího Grossmanna, později své působení rozšířila i na účinkování v muzikálech a dodnes příležitostně vystupuje na koncertech svého manžela. V posledních letech ale známý pár bojuje s vážnými problémy. Spálenému se totiž začala rozpadat páteř a i po těžké operaci ho dál sužovaly bolesti. Někdejší sexy zpěvačka tudíž oprášila znalosti ze zdravotní školy a začala o něj ze všech sil pečovat. „Miluška mi z jednoho pokoje udělala jakýsi nemocniční pokoj včetně speciální polohovací postele, která je vysoká, takže jsem se z ní mohl po břiše lehce sešoupnout a postavil na nohy. Mě by něco podobného si pořídit vůbec nenapadlo,“ prozradil poté deníku Aha! a dodal: „Bez ní bych nemohl vůbec být. Víte, já jsem celkem takovej línej člověk a spoustu věcí bych si vůbec neudělal. Miluška je skvělá. Stará se o mě, rozumíme si a je to velmi dobrej člověk.“
Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh na
Vložil: Adina Janovská