Poslední opravdový gentleman byl na blondýnky a doplatil na to. Žilková ho tak ranila, že s ní dodnes nepromluvil ani slovo
12.04.2017
Foto: Bontonfilm
Popisek: Jan Hartl jako režisér Vítek ve smutné hudební komedii Jiřího Menzela Donšajni
Plachý a uzavřený Jan Hartl měl v životě na ženské vážně smůlu. Jednou z těch, které těžce zranily jeho křehkou duši introverta, je manželka nynějšího ministra obrany. Už se měli brát, pak od něj ale odešla bez jediného slova vysvětlení.
Před televizní kameru vstoupil jako plachý a uzavřený mladý muž, přesto se z něj podle svědectví jeho kolegyň mohly ženské doslova zbláznit. Nebo nejspíš právě proto. „V mládí na něho ženské jen letěly, ale on byl takový plachý a uzavřený, klasický introvert,“ prozradila před časem jeho kolegyně z divadla Ivanka Devátá a dodala: „Je to poslední gentleman. Notorický slušňák, galantní, milý.“ Největší slabost měl pro drobné křehké plavovlásky. A právě s těmi si pořádně naběhl.
Plavovlasé útěkářky
Hartlovou první velkou studentskou láskou se stala herečka Milena Steinmasslová. Jenže pak dala přednost kameramanovi Romanu Pavlíčkovi, který byl synem legendárního ředitele Divadla na Vinohradech Františka Pavlíčka. Po rozchodu se plachý Hartl doslova vrhl s rozběhem do náruče další temperamentní blondýnky, o devět let mladší Veroniky Žilkové. „Po skončení vánočního koncertu na mě s kyticí narcisek čekal moc hezký kluk a říkal – vy se mi strašně líbíte. Když jsem se ale po nějaké době dozvěděla, že je herec, napsala jsem mu dopis – milý Honzo, nikdy tě už nechci vidět! Můj tatínek je totiž také umělec a strašně to zničilo naši rodinu. Viděla jsem, že má vedle mojí maminky múzy, a deptalo mě, že maminka nebyla jeho jediná. Umělci jsou nestálí, nerodinný typy, v žádným případě nechci umělce,“ zavzpomínala Žilková pro deník Blesk.

S Veronikou Žilkovou ve filmu Otesánek
Jenom podle scénáře
Nakonec to ale vážně bylo hodně vážné. Byli spolu čtyři roky a zodpovědný Jan nabyl přesvědčení, že potkal partnerku na celý život. Dokonce už plánovali svatbu. Jenže pak se něco zvrtlo. Krátce před svatbou ho totiž Žilková opustila, navíc bez jediného slova vysvětlení. „Nikdy se přes to nepřenesl,“ prozradil deníku Aha! jeden z jeho přátel. Vztah mezi nimi zůstal tak napjatý, že prý spolu nedokázali normálně komunikovat ani po dlouhých letech během natáčení. Když společně stanuli před kamerou v roce 2000 v komediálním hororu Jana Švankmajera Otesánek, Hartl se vůči Žilkové držel striktně scénáře. Jinak na ni nepromluvil ani slovo.
Úzkostlivě střežená láska
Životní láskou oblíbeného herce se stala krásná lékařka se specializací v psychiatrii Olga Škopková. Měli spolu dvě děti, dceru Kláru a syna Prokopa, přesto se nikdy nevzali. Zda za tím byly Janovy trpké zkušenosti, nebo takové uspořádání vyhovovalo oběma, zůstalo jejich tajemstvím. Hartl svou partnerku velmi miloval a žil jenom pro rodinu. Na společenských akcích byste ho sotva potkali, dokonce prý neměl ani žádné koníčky. Zkrátka jenom hrál, a pak vždy pádil rovnou domů za svými nejdražšími. O to strašnější bylo, když jeho partnerce diagnostikovali rakovinu. Práci sice dál odváděl stoprocentní, jinak ale chodil jako tělo bez duše a nepřestával doufat, že jeho láska zákeřnou nemoc porazí. Láskyplně o ni pečoval a ze všech sil se staral o děti. Jenže snaha lékařů byla marná a Olga v roce 2007 po marném boji zemřela. S Olžinou smrtí jakoby z něj navždy odešel život. Jan Hartl dál působí jako stálý host činohry Národního divadla, je však ještě uzavřenější než kdykoli dřív. Žije v domě na okraji Prahy a své soukromí úzkostlivě střeží.
Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh na
Vložil: Adina Janovská