Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Album Ondřeje Suchého

Album Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

No a co? Tak nám to Bartoška neměl dávat. Režisér obhajuje „levárnu“ a vypráví, jak vykrmili Rodena

04.04.2017
No a co? Tak nám to Bartoška neměl dávat. Režisér obhajuje „levárnu“ a vypráví, jak vykrmili Rodena

Foto: Facebook

Popisek: Režisér a jeho herec: Julius Ševčík a Karel Roden

„České lvy pro Masaryka měly včera dost pachuť, co? Barťák to nonšalantně shrnul a nazval to levárnou, ale klidně mohl volit i silnější slova. Přijde mi smutný, že se kvůli jednomu vychcanému producentovi budou muset předělat pravidla filmových cen, která byla doposud jednoduchá a benevolentní, aby se mohly zúčastnit třeba i dokumenty, které mají jen omezenou distribuci," napsal na svém Facebooku filmový producent Pavel Strnad.

„Tak nám tu cenu neměl Bartoška dávat,“ říká na to režisér filmu Julius Ševčík. Sám ale v rozhovoru pro Seznam.cz přiznává, že šlo o prostou marketingovou strategii. Jeho životopisné drama Masaryk totiž před měsícem ovládlo udílení Českých lvů. Tvůrci filmu obdrželi ocenění ve 12 kategoriích. Snímek tak překonal dosavadní rekord, který držel Hořící keř s 11 soškami. Masaryk se stal nejlepším filmem roku. Porota ocenila i režii, herecké výkony Karla Rodena a Oldřicha Kaisera, scénář a dalších sedm tvůrců.

Marketing, no a co?

Jenže film v té době měl jen předpremiéry, do kin se chystal až po Lvech – s nadílkou cen se mu diváci lákají podstatně lépe. „Byla to distribuční strategie,“ krčí rameny režisér Julius Ševčík. Jeho film do kin vstoupil s nálepkou nejúspěšnějšího snímku za posledních 25 let. „Bylo v tom jisté riziko. Co kdybychom ty ceny nedostali?“ vysvětluje Ševčík risk, který jeho producent, Rudolf Biermann podstoupil.

Víc diváků než pokračování Wolverina i King Kong

Kontroverzní tah se tvůrcům vyplatil. Během prvního víkendu po oficiální premiéře film vidělo 76.337 diváků, kteří za vstupenky utratili téměř 11 milionů korun, momentálně už film dávno překročil hranici 150 tisíc diváků. První víkend dokonce drtivě porazil komiksového Logana i pokračování King Konga – a až minulý víkend obtloustlého Masaryka zválcovala půvabná Emma Watson v Krásce a zvířeti.

Hubený Roden se vykrmil

A proč že si Ševčík do hlavní role vybral právě Rodena? „Miluju Karla Rodena. Je to náš nejlepší filmový herec. Klíčové bylo postihnout Janovu vnitřní rozpolcenost – jeho bohémství a křehkost v kontrastu s nutností být dominantním politickým hráčem, když o to příběh požádá. Jan je z mého pohledu takový vlk v kleci – vlk idealista uvězněný v kleci pragmatismu a reality. Je v něm síla i křehkost. Karel dokázal všechny tyto Masarykovy polohy ztvárnit bravurně a s vášní a myslím, že pro povahovou pestrost si Jana zamiloval. Podobu Jana Masaryka jsme nakonec s Karlovou pomocí také dotáhli – mimo jiné i díky tomu, že Karel má rád sladké,“ naráží režisér na to, že herec musel výrazně přibrat. 

Rozhovor si můžete poslechnout ZDE.

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh na .     

Vložil: Dáša Vrchotová