Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
S cestovatelem Milošem Beranem

S cestovatelem Milošem Beranem

... do Číny a dál, za exotikou. Trocha povídání a nádherné fotky

Co zaujalo Jiřího Macků

Co zaujalo Jiřího Macků

Každou středu i neděli něco trošinku hlubšího k zamyšlení od doyena redakce

Koronavirus ve spleti paragrafů

Koronavirus ve spleti paragrafů

Společně s advokátní kanceláří Vodák, Jehne probíráme pandemii z hlediska práva

Koronavirus ´2020

Koronavirus ´2020

Vše o pandemii, ať už si myslíte, že byla a bude, anebo naopak

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho kulturního redaktora

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Totální propadák, děs a hrůza v přímém přenosu. Na čem jede ta Medvecká? Proč jste nedali něco pro obyčejné konzumenty, tupce? A ta ‘Krnda‘…

29.03.2017
Totální propadák, děs a hrůza v přímém přenosu. Na čem jede ta Medvecká? Proč jste nedali něco pro obyčejné konzumenty, tupce? A ta ‘Krnda‘…

Autor: ČT

Popisek: Alena Vránová při přebírání Ceny Thálie za celoživotní mistrovství v činohře

Bude zajímavé sledovat, jestli bude Česká televize příští rok vysílat udělování Cen Thálie na prvním programu nebo na stanici ČT Art. Protože jedině tam tato stále méně zdařilejší podívaná patří. Většinu oceněných umělců si totiž dokázali vybavit jenom skuteční divadelní fanoušci. Artový nadšenec je navíc zvyklý, že hlavně nesmí být nic ‘normální‘ a že s publikem se experimentuje, co vše je ochotné vydržet.

Zato ‘střední proud‘ už tak tolerantní není. Slavnostní večer předávání Cen Thálie za rok 2016 vydrželo sledovat pouze 368 000 diváků, což je pro ČT 1, která je zvyklá v sobotu přilákat i přes milion koncesionářů, pořádný propadák. Jeden z nich, pan Herman, vedení České televize vzkázal: „Proč to nedáváte na Artu, když jde o tak obrovské umění. A na ČT 1 něco pro nás obyčejné konzumenty, tupce.“

Na čem ta ženská jela?

Ti, co se vydrželi dívat alespoň část večera, se vzápětí rozčílili na webech a sociálních sítích. Snad nejvíc je naštval výkon moderátorky Taťjany Medvecké. Kdo ji viděl v sobotním přímém přenosu, se vůbec nemůže divit jejich reakcím. „Něco tak příšerného jsem už dlouho neviděla,“ přiznala se například Jiřina na serveru idnes.cz, kde Ceny Thálie nešetřila ani redakce. Stanislava považuje výkon Medvecké za „největší“ zážitek večera, ale vzápětí se zeptala: „Na čem ta ženská jela? Byla trapná od začátku do konce.“ A Tomáš její vstupy výstižně popsal jako nadšenou křeč. Jiří si také přisadil, přiznal se, že poté, co viděl, jak se Medvecká pitvoří, nediví se, že Národní divadlo, jehož je členkou, letos nezískalo ani jednu nominaci. Výbuch emocí dovršil Honza, který napsal, že tolik přehrávání ještě nikdy neviděl: „Uvádět to s Medveckou ještě Přeučil, tak jsem se snad zastřelil.“

Děs a hrůza v přímém přenosu

Ale diváci nebyli kritičtí jen tak pro nic za nic. Zatímco koncepci a režii večera většinou sepsuli jako děs a hrůzu v přímém přenosu, převážná část z nich oceňovala, že Thálii za celoživotní práci získala Alena Vránová. „Je skvělá, jak ve filmech, tak v divadle i dabingu,“ pochválila tuto skutečně vynikající herečku Radmila. Stejný názor má i Eva, ale rozhořčilo ji, že Alena Vránová při takové příležitosti nedostala ani květiny. Obšírněji se nad úrovní večera pozastavila Lucie D., přímo na stránkách České televize. Velmi dobře vystihla hlavní nešvary, které se na podobných ceremoniálech s udělováním cen vyskytují stále častěji. „Chápu snahu o jinakost, ale tady to bohužel k lepšímu nebylo.“ Navíc jí velmi vadí popohánění oceněných umělců, protože se ‘přetéká‘. „To je děs,“ píše a ptá se, komu je tedy ten večer primárně určen: „Snad těm oceněným, nebo ne?!“ A také ona si přisadila na adresu moderátorky: „Kdyby afektovaná paní Medvecká zkrátila své dlouhé proslovy, času by bylo dost.“ A v závěru si přeje: „Ach, jo... Antoníne Procházko, vrať se!“

A co ta Krnda?

Kritika Lucie je skutečně na místě. Inflace různých uměleckých cen je totiž především záminkou k byznysu kolem nich a ocenění umělci nezřídka zůstávají v rolích ‘křoví‘. Více prostoru mají vedle více či méně exhibujících moderátorů různí sponzoři a předávající VIP hosté, výjimkou nejsou ani politici. Ostatně za letošní Thálie to schytala i pražská primátorka, lidově přezdívaná Krnda. Diváky naštvala nejen samotnou svojí přítomností, ale i tím, že pořádně neuměla přečíst jméno vítězky v kategorii, kterou vyhlašovala.

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh na

Vložil: Adéla Hofmanová

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace