Práce škodí, souhlasíte? To byl loni nejsdílenější článek na sociálních sítích. Co ještě zjistila společnost, která se zabývá médii?
23.01.2017
Foto: Ilustrační foto pixabay.com
Popisek: Práce škodí mozku mnohem víc než totální nečinnost - to bylo čtenářsky nejpřitažlivější téma roku
Analytici společnosti Monitora Media zveřejnili žebříček mediálně nejzmiňovanějších osobností roku 2016. V českých médiích byli pod drobnohledem vrcholní politici v čele s Andrejem Babišem, Bohuslavem Sobotkou a Milošem Zemanem, ale i sportovci jako Jaromír Jágr. Nejsdílenějším článkem na sociálních sítích byl ten, který popisuje, že práce škodí.
Společnost Monitor Media, jednička na trhu monitoringu nové generace, na základě statistiky výrazů sestavila žebříček nejvíce medializovaných známých osobností. Zaměřila se na pořadí nejzmiňovanějších politických a sportovních osobností roku 2016.
První patnáctka v médiích vůbec nejsklonovanějších osobností dokazuje, že Češi se stále zajímají především o politiku. Žebříček tak ovládli vrcholní čeští i zahraniční politici, kterým patří hned dvanáct míst. Na prvních třech pozicích stojí Andrej Babiš, Bohuslav Sobotka a Miloš Zeman. V první desítce se nenachází ani jeden sportovec. Jaromír Jágr figuruje až na jedenáctém místě a Karolína Plíšková na dvanáctém.

Žebříček ovlivněn prezidentskými volbami v USA
Není překvapením, že v tuzemsku nejmedializovanější zahraniční osobností se stal Donald Trump. Podobně jako jinde ve světě se i čeští novináři podrobně věnovali prezidentským volbám v USA, čímž byla statistika výrazně ovlivněna. Pokud by Donald Trump volby prohrál, nejspíš by se na jeho místě umístila bývalá první dáma USA Hillary Clinton. Kdyby se volby nekonaly, pravděpodobně by ani Vladimir Putin neskončil tak vysoko, protože to byl právě on, kdo byl v médiích, pojednávajících o prezidentských volbách, hodně zmiňován ve spojitosti s jejich ovlivňováním.
Česká média si také všímala zahraniční politiky. Nejvíce zmiňovanou političkou byla Angela Merkel, a to nejen za svůj postoj k uprchlíkům, ale také díky tomu, že se v srpnu objevila v ČR. Na Baracka Obamu jakožto dosluhujícího prezidenta USA zbyla až desátá příčka a čtrnáctou si vysloužil turecký prezident a samovládce Recep Tayyip Erdogan.
Jágr stále na výsluní
Ačkoliv Jaromír Jágr již nepatří mezi nejlépe placené české sportovce, jeho jméno stále hodně přitahuje mediální pozornost. I proto byl z našich sportovců v loňském roce tím nejmedializovanějším. Raketový nárůst medializace zaznamenala Petra Kvitová v souvislosti s útokem na její osobu koncem loňského roku. V TOP 15 ji ovšem díky celoročním výborným sportovním výsledkům s přehledem předběhla Karolína Plíšková, které k tomuto místu dopomohla především bulvární média, sledující její soukromý život, především vztah s moderátorem televize Nova Michalem Hrdličkou.
TOP 5 českých politiků
Pořadí s ryze českými politiky s přehledem vyhrál Andrej Babiš. Tomu pomohlo nejen to, že je druhý nejbohatší český občan a ministr financí, ale zejména jeho každodenní medializování ve spojitosti s podnikáním a politickým životem. Výrazným akcelerátorem bylo zmiňování v souvislosti se zákonem o střetu zájmů, tzv. lex Babiš. Bohuslav Sobotka se jako předseda vlády umístil na druhém místě. Až třetí příčka patří prezidentovi Miloši Zemanovi, a to i přesto, že se snaží, aby byl hodně vidět. Čtvrtá pozice náleží bývalému prezidentovi Václavu Havlovi, k čemuž výrazně pomohly jeho nedožité 80. narozeniny a pětileté výročí úmrtí. Na posledním místě se umístil Miroslav Kalousek, který je nejaktivnějším opozičním poslancem, vystupujícím před médii.

TOP 15 nejsdílenějších článků
Služba Monitora.cz také zveřejnila informace o patnácti nejsdílenějších zpravodajských článcích na sociálních sítích. První příčka patří článku pojednávajícímu o tom, jak práce škodí mozku více než totální nečinnost. Žebříčku dominují především bulvární témata a nechybějí v něm například články s videi v čele s Nikol Štíbrovou, která natočila, jak to chodí v Prostřeno.
„Možnost sledovat sdílení článků v naší službě jsme spustili v loňském roce a u firem, používajících monitoring médií, se těší velkému zájmu. Mohou z ní například vyčíst, že nejsdílenějšími tématy se stala ta, která nějakým způsobem lidem něco radila, vysvětlovala či objasňovala,“ dodal Tomáš Berger z CEO Monitora Media.

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh na
Vložil: Redaktor KL