Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho komentátora

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Uplynulý týden očima šéfredaktorky. A zvířátko nakonec

Zmizelí Češi

Zmizelí Češi

René Flášar pátrá po osudech zmizelých, kteří se již dávno ztratili i z policejních svodek

Sex, pivo a rokenrol

Sex, pivo a rokenrol

Rockové příběhy; ve spolupráci s časopisem Rock´n ´all

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Vymámil z Chucka Norrise i druhý výraz obličeje. A vymyslel falešné soby. Co prozradil reklamní expert? Kdo jednou prošel peklem dámských vložek a telefonů, zvládne i Babiše. Andrej by rozdojil i kozla, ale…

25.11.2016
Vymámil z Chucka Norrise i druhý výraz obličeje. A vymyslel falešné soby. Co prozradil reklamní expert? Kdo jednou prošel peklem dámských vložek a telefonů, zvládne i Babiše. Andrej by rozdojil i kozla, ale…

Autor: Vodafone, fotomontáž

Popisek: Falešní sobi, vzpomínáte?

Má za sebou reklamní kampaně s čivavami v rolích sobů, s Chuckem Norrisem anebo Vojtou Kotkem. Staly se kultem. „Když věříte, že prodáváte správnou věc, tak můžete udělat skvělou reklamu, když to děláte kvůli kšeftu, bude průměrná“, říká reklamní expert Martin Jaroš. Dodává, že musíte být drzejší než ostatní. Co ještě nejen na sebe prozradil?

Chtěl být archeologem, později diplomatem. Svou kariéru začínal psaním pro Hospodářské noviny, odkud se mu na přelomu tisíciletí naskytla příležitost ke spolupráci s tehdejším telefonním operátorem Oscarem. Byl u zrodu časopisu ČILICHILI. Nakonec se stal marketingovým ředitelem českého T-Mobilu. Minulý rok natočil reklamy s legendárním Chuckem Norrisem a letos se mu podařilo získat si diváky a jejich televize s Bolkem Polívkou a jeho „rejžou“ Kubou Kohákem.

Drzost je základ

Jaký být ve světě reklamy nejlepším? „Musíte být drzý,“ říká Jaroš v rozhovoru s Martinem Veselovským na DVTV. „Tak drzý, že uděláte reklamu, jakou by ta firma nikdy neschválila,“ směje se Jaroš. Jako příklad uvede oblíbenou vánoční reklamu na Vodafone s falešnými soby, ve které hraje hlavní roli čivava s červenými parohy coby vánoční sob - a taky herec Petr Čtvrtníček. „Hned jak jsme řekli, že to uděláme s čivavou, tak se unisono ozvalo: Ne, to je blbost, čivavu nikdy. To je nejhorší pes, je přešlechtěná a má sklon k infarktům. Připravte si alespoň čtyři, za natáčení je spotřebujete," vzpomíná reklamní expert.

Když věříte tomu, co prodáváte

Přesto titěrné psí plemeno prosadil a reklama se stala hitem nejedněch Vánoc. „Musí se najít nějaký hajzlík, který nedá na demokracii a obejde korporátní komitét nebo ho přesvědčí, že to musí být třeba zrovna čivava," konstatuje Jaroš. Skutečně úspěšnou reklamu podle něj může vyrobit pouze ten tvůrce, který danému produktu věří. „Když věříte, že prodáváte správnou věc, tak můžete udělat skvělou reklamu. Když to děláte kvůli kšeftu, bude průměrná," myslí si Jaroš.

Zvládnu kampaň na cokoliv, i politiku

Což podle něj platí i pro politické kampaně, ty se prý od klasických reklam liší pouze tím, že „produkt chodí a mluví". Na otázku, zda by se svými zkušenostmi zvládl udělat kampaň na cokoli včetně politiky, odpovídá: „Ten, kdo jednou prošel peklem dámských vložek a telefonů, zvládne i pana Babiše." Mimochodem, víte, v čem podle něj spočívá Babišův úspěch? Podle Jaroše v české politice chybí někdo, kdo přijde a řekne: „My se vám za to omlouváme, lidi. A chceme vám říct, že jdeme od válu a že chceme, aby místo nás přišli jiní, nezkažení politikou, čistší, kteří tu loď povedou líp. - Tohle by tzv. obyčejní lidi potřebovali z Václaváku slyšet. Ale on jim to nikdo neřekne - ještě nejvíc se tomu přiblížil ten Andrej. A to je taky základ jeho úspěchu,“ myslí si expert na reklamu.

Jsme v prdeli, ale proč?

„Mimochodem, nemyslete si, že to Andrej spraví. Já pana Babiše respektuju jako skvělého účetního. Jak jde o vybírání daní, tak by Andrej rozdojil i kozla. Ale podle mě je na novou ekonomiku moc staromódní. On je člověk kravínů, pekáren a chemiček - těm novým věcem, které jedině nám můžou přinést bohatství a růst mezd, takovým těm startupům a středně velkým firmám, tomu on moc nehoví. Ostatně všimněte si, že i ten halasně oslavovaný růst z minulého roku se vyčerpal s tím, jak došly dotace EU, a sousedi už nám zase utíkají. A to máme přitom plnou zaměstnanost - není už kde brát. Naše ekonomika pořád neroste tak, jak by odpovídalo chytrosti a pracovitosti našich lidí. Dusí nás pitomá byrokracie, kolabující infrastruktura (kdy naposledy jste viděli den, kdy D1 nebyla na pár hodin zavřená kvůli tomu, že jednomu kamiónu bouchla guma?) a celková staromódnost naší politiky. Jedeme prostě moc pomalu,“ soudí ve svém blogu na Lidovkách Jaroš.

Všechny výrazy Chucka Norrise

Zpět k reklamě. Jedním z Jarošových nejslavnějších děl je série reklam s Chuckem Norrisem. Původně v nich měl přitom hrát někdo úplně jiný! „Uvažovali jsme nejdřív o Johnu Travoltovi. Ale říkal jsem si, že Travolta je fajn, ale je obyčejný. To Chuck má za sebou všechny ty legendární fórky z internetu. Když si uděláme trošku legrace z jeho všemohoucnosti, může to fungovat,“ vzpomíná Jaroš.

Jsem strašný herec, přiznal Chuck!

A jaká byla spolupráce s božským Chuckem Norrisem? „Byl perfektní. Už proto, že si sám ze sebe dokázal udělat legraci. Když přijel, měl na sobě tričko s nápisem All the emotions of Chuck Norris, tedy Všechny emoce Chucka Norrise. Na tričku byla vedle sebe šestnáctkrát jeho tvář – jedna a táž fotka s tím samým prázdným výrazem. Pod jedním obličejem bylo napsáno Smutek, pod dalším Euforie, pod dalším Zklamání, pod dalším Romantický večer, pod dalším Lítost a tak dál. Chuck si ukázal na tričko a povídá – „Martine, moc ode mě nečekejte, já jsem tak strašný herec, že kvůli mně udělali tohle tričko. Víc než jeden výraz ze mě nedostanete.“ Ale ve skutečnosti jsme z něj po několika hodinách vydolovali ještě druhý. Chuck je super chlap,“ směje reklamní expert.

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh na .     

Vložil: Dáša Vrchotová

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace