Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Album Ondřeje Suchého

Album Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Pražská plynárenská představila před zimou novinky

03.10.2016
Pražská plynárenská představila před zimou novinky

Foto: Ondřej Vanča

Popisek: Pražská plynárenská, ilustrační fotomontáž

V období, které je z pohledu odběratelů zemního plynu z celého roku nejpříhodnější, tedy před zahájením letošní zimní topné sezony, přichystala Pražská plynárenská pro své zákazníky zajímavé novinky. Kromě zcela nových ceníků a vylepšení starších produktů třeba také pilotní projekt nového konceptu nabídky svých produktů a služeb.

Zákazníci společnosti z řad domácností mají před nastávající zimní topnou sezonou k dispozici nové cenové nabídky, a to jak s platností na dobu určitou, tak i na dobu neurčitou. Ty skýtají různorodé možnosti dodávky zemního plynu, podle preferencí a aktuálních potřeb zákazníků.

Například ceník Simple s platností na dobu neurčitou je orientován výhradně na cenu a její kvartální odvozování podle aktuální situace na velkoobchodních trzích. Je tedy určen pro ty zákazníky, kteří jsou vzhledem k uvedenému ochotní akceptovat i určitou míru rizika.

Další novinkou je produkt Jistota (Bonus), v jehož rámci si zákazník sám může zvolit dobu závazku na dobu neurčitou, dva nebo tři roky, a k tomu navíc i benefit podle svých představ. Ten může mít podobu například mimořádných slev do vyúčtování, voucherů na nákup zboží či služeb apod. Nabídka se týká jak dodávky zemního plynu, tak i elektřiny.

Starší nabídky a produkty zůstávají v platnosti

Právě možnost poskládat si samostatně podobu svého 'odběru' energie přímo zákazníky je další novinkou, kterou společnost nyní v pilotním projektu přináší. Prostřednictvím aplikace 'Samoobsluha', dostupné na firemním webu z počítače nebo telefonu, si každý zákazník může sám uvedené sestavit včetně bonusů a služeb, které dostane od Pražské plynárenské zdarma. Plynaři přitom slibují do budoucna nynější pilotní projekt dále rozvíjet a rozšiřovat.

V platnosti navíc zůstávají i starší cenové nabídky a produkty, z nichž některé doznaly výrazných úprav, aby byly zákaznicky atraktivnější. Došlo tak například k přenastavení nabídky, určené pro seniory, která je u společnosti k dispozici již od roku 2011. Nyní je však pro zákazníky výrazně výhodnější. U vybraných cenových produktů společnost navíc poskytuje při jejich aktivaci nebo prodloužení bonus až 2500 korun a k dispozici jsou k nim i asistenční služby pro řešení nenadálých havárií v domácnosti.

„Po firemní a podnikatelské klientele začala být i v rámci domácností trendem individualizace a přizpůsobování nabídky požadavkům zákazníků se tak v tomto duchu stává běžnou praxí. Tak jako se zákazníci liší způsobem života, liší se i svými představami o ideálním produktu, a na to se snažíme a musíme reagovat. Nabídka jednoho univerzálního produktu všem zákazníkům bez možnosti výběru a bez ohledu na to, do jaké míry jim vlastně svým charakterem vyhovuje a splňuje jejich představy, se již stala minulostí,“ uvedl v této souvislosti předseda představenstva Pražské plynárenské Ing. Pavel Janeček.

Zákazníci využívají různé ceníky a produkty napříč nabídkou

Podle plynařů je v současné době trendem, že zákazníci využívají různé ceníky a produkty napříč celkovou nabídkou společnosti. Zároveň přiznávají, že tento model je z jejich hlediska náročnější, než kdyby všichni zákazníci využívali jen jeden univerzální produkt. „Musíme průběžně pracovat s každým jednotlivým produktem a tím i skupinou zákazníků, která jej aktuálně využívá. Jednotlivé tyto skupiny jsou přitom různě velké, čítají tisíce, desetitisíce a v některých případech zahrnují i více než sto tisíc našich zákazníků,“ vysvětluje Janeček.

Preference jednotlivých cenových nabídek ze strany zákazníků jsou přitom různé a úlohu hraje řada faktorů. Například dvouletý produkt Rodina+ s asistenčními službami zdarma využili za pouhé čtyři měsíce od jeho uvedení na trh již desítky tisíc zákazníků. V drtivé většině se jedná o ty, kteří zemní plyn využívají k topení, a mají tudíž vyšší spotřebu. Podle Pražské plynárenské se tímto produktem podařilo oslovit zákazníky, kteří, při již několik měsíců stoupající ceně plynu na trzích, preferují jistotu garance ceny po určité období.

Zákaznická linka je bezplatná

Tématem je také přesmluvňování těch zákazníků, kteří doposud využívají některé historické a již překonané produkty. Ty společnost již delší dobu průběžně intenzivně oslovuje formou poštovních zásilek, mailu nebo telefonicky s výhodnějšími nabídkami. „Reakce ze strany zákazníků na tyto naše aktivity je vysoká, ne všichni však reagují. Hledáme proto i další cesty, jak oslovit i tuto skupinu našich zákazníků, která se však naštěstí rychle zmenšuje,“ doplnil Janeček.

Další novinky a produkty slibuje Pražská plynárenská představit svým zákazníkům v průběhu následujících měsíců a kromě webových stránek nebo obchodních kanceláří se o nich veřejnost může informovat i prostřednictvím bezplatné zákaznické linky, která je nově k dispozici.

Vložil: Redaktor KL