Dopravní experti: Tunel Blanka dopravu v Praze nezlepší
31.05.2013
Foto: Tunelblanka.cz
Popisek: Podle expertů na dopravu tunel Blanka výraznou úlevu Praze nepřinese.
Experti na dopravu tvrdí, že tunel Blanka Praze výraznou úlevu nepřinese. Je dokonce možné, že po otevření Blanky bude v Praze aut ještě více. Experti spíše navrhují zpoplatnění vjezdu do centra a zvýšení počtu parkovišť P+R.
Podle Roberta Šťastného, někdejšího experta organizace BESIP, může tunel Blanka dokonce přivést do centra města více aut. „Lidem usnadní cestování a ti budou méně motivovaní nechávat svá auta na kraji metropole.“ Podobný názor má i Petr Moos z ČVUT. „Výrazná úleva se čekat asi příliš nedá. Naopak větší klid se dá očekávat v místech, kde lidé v dopravních špičkách trpí. Je to třeba ulice Argentinská či Veletržní. Doprava v těchto místech bude svedena pod zem, což je v západoevropských městech trend.“
Jen šest procent řidičů centrem pouze projíždí
Z ročenky Technické správy komunikací za rok 2012 vyplývá, že jen šest procent řidičů projede centrem Prahy, aby pokračovali dál. Celých 94 procent všech řidičů míří do metropole. „Je to jednoduché. Je zde velká koncentrace firem, tedy mnoho pracovních míst,“ vysvětlil novinářům Tomáš Mrázek, mluvčí Technické správy.
Parkoviště nebo zpoplatněný vjezd do centra?
Problém by mohlo vyřešit více záchytných parkovišť nebo zpoplatnění vjezdu do centra. „Spousta lidí sem jezdí na úřady a třeba ani nemají možnost zaparkovat na kraji města. Vždyť parkoviště P+R jsou často plná už v sedm ráno. A navíc ten, kdo má služební auto, často neřeší spotřebu ani cenu. Prostě si do centra zajede,“ řekl Šťastný.
„Rozhodně jsem pro zpoplatnění vjezdu do centra. Tak, jako je tomu například v Londýně či Stockholmu. A vybrané peníze bych okamžitě investoval do nových prostředků městské hromadné dopravy. Kdyby pracovní příležitosti byly více v okolí města, poptávka po cestě osobním autem by byla možná výrazně menší,“ tvrdí Moss.
Zaujal Vás tento článek? Posílejte nám svoje názory i podněty na ! Těšíme se na ně.