Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
S cestovatelem Milošem Beranem

S cestovatelem Milošem Beranem

... do Číny a dál, za exotikou. Trocha povídání a nádherné fotky

Co zaujalo Jiřího Macků

Co zaujalo Jiřího Macků

Každou neděli něco trošinku hlubšího k zamyšlení od doyena redakce

Koronavirus ´2020

Koronavirus ´2020

Vše o pandemii, ať už si myslíte, že byla, je a bude, anebo naopak

Glosy Iva Fencla

Glosy Iva Fencla

Ze Starého Plzence až na kraj světa

TV glosář Ely Novákové

TV glosář Ely Novákové

Co budou dávat v bedně? Víme

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho kulturního redaktora

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A nově i ty televizní

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Recenze

Recenze

Exkluzivní recenze o literatuře vážné, stejně tak i o detektivkách a jiných lehčích žánrech

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Dopravní experti: Tunel Blanka dopravu v Praze nezlepší

31.05.2013
Dopravní experti: Tunel Blanka dopravu v Praze nezlepší

Autor: Tunelblanka.cz

Popisek: Podle expertů na dopravu tunel Blanka výraznou úlevu Praze nepřinese.

Experti na dopravu tvrdí, že tunel Blanka Praze výraznou úlevu nepřinese. Je dokonce možné, že po otevření Blanky bude v Praze aut ještě více. Experti spíše navrhují zpoplatnění vjezdu do centra a zvýšení počtu parkovišť P+R.

Podle Roberta Šťastného, někdejšího experta organizace BESIP, může tunel Blanka dokonce přivést do centra města více aut. „Lidem usnadní cestování a ti budou méně motivovaní nechávat svá auta na kraji metropole.“ Podobný názor má i Petr Moos z ČVUT. „Výrazná úleva se čekat asi příliš nedá. Naopak větší klid se dá očekávat v místech, kde lidé v dopravních špičkách trpí. Je to třeba ulice Argentinská či Veletržní. Doprava v těchto místech bude svedena pod zem, což je v západoevropských městech trend.“

Jen šest procent řidičů centrem pouze projíždí

Z ročenky Technické správy komunikací za rok 2012 vyplývá, že jen šest procent řidičů projede centrem Prahy, aby pokračovali dál. Celých 94 procent všech řidičů míří do metropole. „Je to jednoduché. Je zde velká koncentrace firem, tedy mnoho pracovních míst,“ vysvětlil novinářům Tomáš Mrázek, mluvčí Technické správy.

Parkoviště nebo zpoplatněný vjezd do centra?

Problém by mohlo vyřešit více záchytných parkovišť nebo zpoplatnění vjezdu do centra. „Spousta lidí sem jezdí na úřady a třeba ani nemají možnost zaparkovat na kraji města. Vždyť parkoviště P+R jsou často plná už v sedm ráno. A navíc ten, kdo má služební auto, často neřeší spotřebu ani cenu. Prostě si do centra zajede,“ řekl Šťastný.

„Rozhodně jsem pro zpoplatnění vjezdu do centra. Tak, jako je tomu například v Londýně či Stockholmu. A vybrané peníze bych okamžitě investoval do nových prostředků městské hromadné dopravy. Kdyby pracovní příležitosti byly více v okolí města, poptávka po cestě osobním autem by byla možná výrazně menší,“ tvrdí Moss.

Zaujal Vás tento článek? Posílejte nám svoje názory i podněty na ! Těšíme se na ně.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace