Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Album Ondřeje Suchého

Album Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Dopravní experti: Tunel Blanka dopravu v Praze nezlepší

31.05.2013
Dopravní experti: Tunel Blanka dopravu v Praze nezlepší

Foto: Tunelblanka.cz

Popisek: Podle expertů na dopravu tunel Blanka výraznou úlevu Praze nepřinese.

Experti na dopravu tvrdí, že tunel Blanka Praze výraznou úlevu nepřinese. Je dokonce možné, že po otevření Blanky bude v Praze aut ještě více. Experti spíše navrhují zpoplatnění vjezdu do centra a zvýšení počtu parkovišť P+R.

Podle Roberta Šťastného, někdejšího experta organizace BESIP, může tunel Blanka dokonce přivést do centra města více aut. „Lidem usnadní cestování a ti budou méně motivovaní nechávat svá auta na kraji metropole.“ Podobný názor má i Petr Moos z ČVUT. „Výrazná úleva se čekat asi příliš nedá. Naopak větší klid se dá očekávat v místech, kde lidé v dopravních špičkách trpí. Je to třeba ulice Argentinská či Veletržní. Doprava v těchto místech bude svedena pod zem, což je v západoevropských městech trend.“

Jen šest procent řidičů centrem pouze projíždí

Z ročenky Technické správy komunikací za rok 2012 vyplývá, že jen šest procent řidičů projede centrem Prahy, aby pokračovali dál. Celých 94 procent všech řidičů míří do metropole. „Je to jednoduché. Je zde velká koncentrace firem, tedy mnoho pracovních míst,“ vysvětlil novinářům Tomáš Mrázek, mluvčí Technické správy.

Parkoviště nebo zpoplatněný vjezd do centra?

Problém by mohlo vyřešit více záchytných parkovišť nebo zpoplatnění vjezdu do centra. „Spousta lidí sem jezdí na úřady a třeba ani nemají možnost zaparkovat na kraji města. Vždyť parkoviště P+R jsou často plná už v sedm ráno. A navíc ten, kdo má služební auto, často neřeší spotřebu ani cenu. Prostě si do centra zajede,“ řekl Šťastný.

„Rozhodně jsem pro zpoplatnění vjezdu do centra. Tak, jako je tomu například v Londýně či Stockholmu. A vybrané peníze bych okamžitě investoval do nových prostředků městské hromadné dopravy. Kdyby pracovní příležitosti byly více v okolí města, poptávka po cestě osobním autem by byla možná výrazně menší,“ tvrdí Moss.

Zaujal Vás tento článek? Posílejte nám svoje názory i podněty na ! Těšíme se na ně.