Rozvedl Báru Munzarovou, se kterou je dodnes. Proč ale teď proboha začal rapovat? A co ty sexy kočky, co se kolem něj vinou? Martin Trnavský prozradil i něco o Ordinaci
19.05.2016
Foto: Frída
Popisek: Martin Trnavský
Narodil se před šestačtyřiceti lety v Brně, nejdřív se vyučil elektromechanikem, pak vystudoval herectví na JAMU, krátce byl v angažmá a pak se vrhl na volnou nohu. Martin Trnavský má nejen vlastní divadelní společnost, ale i vlastní názory nejen na divadlo. Proslavil se rolí v Ordinaci v Růžové zahradě, tam jeho postavu ale scenáristé záhy odpravili, prý jim do toho moc kecal.
Bára Munzarová, se kterou se dal dohromady právě v Ordinaci v Růžové zahradě, se kvůli němu rozvedla s manželem, hercem Jiřím Dvořákem, se kterým má dceru Aničku. Nevadí Martinovi, že nemá vlastní děti? „To se ale mýlíte, když si myslíte, že jsem o tu zkušenost ochuzen. Žil jsem čtrnáct let s přítelkyní Hanou Zapletalovou a vychoval jsem její dceru od školního věku. Byl jsem normální táta, který ji vozil denně do školy, učil se s ní, jezdil s ní na koně. Teď to mám podobně s Bárou. Fungujeme jako rodina,“ řekl redaktorce týdeníku OnaDnes.
Thajsko je ráj
Když zrovna netočí, nezkouší a neshání peníze na svou divadelní společnost, sbalí Báru a vyrazí za sluncem. Nejraději mají Thajsko. Jezdí si tam prý srovnat mysl. „Vezmeme si batůžky, do nich dvě trička, protože tam nic nepotřebujete, a projezdíme všechny ty maličké ostrůvky, co je přeběhnete za pět minut. Je to ráj. Nádherné moře, když šnorchlujete, ožírají vás rybičky… Strašně se tam uklidníte. Zjistíte, že svět, ve kterém běžně žijete, vás nutí do pohybu a prostě vás drtí,“ vzpomíná Martin na thajskou idylu.
Když není u moře, relaxuje na horách
Relaxovat ale umí i v Čechách. „Teď jsem si pronajal byt v Orlických horách, u sjezdovky. Tam trávíme celou zimu. Jsme lyžaři a divadlo je kočovná profese, takže cestování nám není cizí. Čerstvý horský vzduch mě uklidňuje.“ Evidentně se seriály slušně zaopatřil… „Já říkám, že do seriálu člověk musí nastoupit jako hotový herec i člověk, jinak ho to semele. Myslím, že z peněz jsem snad nezblbnul. Jo, koupil jsem si lexuse, ale udělali mi cenu, která mě v tuto chvíli zas tak nezatěžuje, je to prostě kus nádhernýho plechu, který se dá okamžitě prodat. To je jediný, co jsem si pořídil, z čeho by někdo mohl soudit, že mi peníze zamotaly hlavu. Jenže já často jezdím po republice, pendluju mezi Prahou a Brnem, takže dobré a hlavně bezpečné auto je pro mě nezbytnost."
Slavný v Brně, v Praze veselá bída
I tak si ale stěžuje na financování svého nezávislého divadla. „Je to paradox, ale ačkoliv jsme nejnavštěvovanější autorské divadlo v téhle republice, které má v repertoáru 13 autorských děl, kdy tři čtvrtiny z nich má okolo 130 repríz s návštěvností 320 diváků na představení, svět za hranicí našeho diváka to neví. Pokud se po tom sama nepídíte a nezajímáte, tak na nás nenarazíte. Dostali jsme svobodu, abychom mohli tvořit, ale nebyli jsme zařazeni do ´současného divadelního" systému´, nikdo nás tam už asi nevpustí a to mě mrzí,“ stěžuje si. Na co? Třeba na to, jak je těžké prorazit v divadle v Praze. Ta divadelní sláva, o které mluvil, se totiž týká jen Brna. Tam je jeho divadlo Frída pojem.
Točil prý jen proto, aby propagoval divadlo
A právě aby divadlu pomohl, začal před pár lety točit. „Takhle jsem na začátku uvažoval: když mě znají z televize, mají provozovatelé divadel po republice jistotu, že přijdou diváci a já rychleji prodám představení. Hraju a zabezpečím tím celou firmu. Jen bych raději dělal i jiné, kvalitnější věci než jen televizní seriály. Třeba takové, jako byla moje poslední televizní adaptace knihy Simony Monyové Tchyně a uzený s režisérkou Lenkou Wimmerovou,“ stěžuje si na nedostatek velkých rolí.
Se svým sebevědomím nezvládal být v anagžmá a dělat, co se musí. „Je příjemné chodit do jedné hospody, ale je to nebezpečné, a tak jsem dal výpověď a rozhodl se dělat věci po svém a být za ně přímo zodpovědný. Tehdy jsem si přivydělával tím, že jsem vozil auta ze Švýcarska a ušetřené peníze jsem použil na své první představení,“ říká. Současný systém dotované kultury je ale podle něj špatný. „Dokud ale nevtrhne do divadelnictví tržní hospodářství, nezmění se nic, kvalita nepůjde nahoru. Současný systém je špatný. Státní a městská divadla díky dotacím nemusí přemýšlet nad dramaturgií, udělají chybu a dají vstupenku za 100 korun. Zatímco já udělám jeden přehmat a konec.“
Stárnoucí rapper se sexy komparzem
A co že to tedy právě připravuje? Autorskou komedii Jakuba Nvoty Rapper o chlapíkovi středního věku, co učí na ZUŠce a pak se začne kvůli studentům zajímat o to, co je to ten rap. Dělá tam ze sebe trošku vola, kolem něj se vlní sexy kočičky v čele s Anet Antošovou, tanečnicí a propagátorkou tanečního stylu Twerk (spousta kroucení zadnicí).

A nežárlí na něj Bára? „To víte, že jo,“ směje se Martin. „Když doma ukazuju videa ze zkoušek, vidím, jak vždycky zpozorní.“ Podle fotek, které jsou dostupné, to vypadá...no...zajímavě. Pokud si takhle Martin Trnavský představuje autorské divadlo, lepší, než ty dotované, prosím. One man show s tanečnicemi v pozadí asi vynášet bude. Jen jestli to ale ustojí Bára, která kvůli Martinovi opustila nejen manžela, ale i angažmá v Divadle na Vinohradech.
Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh na ');.
Vložil: Dáša Vrchotová