Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
S cestovatelem Milošem Beranem

S cestovatelem Milošem Beranem

... do Číny a dál, za exotikou. Trocha povídání a nádherné fotky

Fejeton Jiřího Macků

Fejeton Jiřího Macků

Každou neděli něco trošinku hlubšího k zamyšlení od doyena redakce

Koronavirus ´2020

Koronavirus ´2020

Vše o pandemii

Glosy Iva Fencla

Glosy Iva Fencla

Ze Starého Plzence až na kraj světa

TV glosář Ely Novákové

TV glosář Ely Novákové

Co budou dávat v bedně? Víme

Rozhovory na okraji (nejen) od pana Lovčího z Plas

Rozhovory na okraji (nejen) od pana Lovčího z Plas

Zpovídaným je vždy někdo zajímavý a inspirativní, jenž ale... nežije v metropoli

Pražská doprava

Pražská doprava

Zajímavosti i aktuality

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho kulturního redaktora

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A nově i ty televizní

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Recenze

Recenze

Exkluzivní recenze o literatuře vážné, stejně tak i o detektivkách a jiných lehčích žánrech

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Jsem naštvanej, jaké z nás dělají v českých obchodech blbce, napsal pan Maska a vyrazil nakupovat do Němec. Jak to dopadlo? Ani snad nečtěte, jen vás to nakrkne

11.05.2016
Jsem naštvanej, jaké z nás dělají v českých obchodech blbce, napsal pan Maska a vyrazil nakupovat do Němec. Jak to dopadlo? Ani snad nečtěte, jen vás to nakrkne

Autor: Wikipedie

Popisek: Ilustrační foto

Jistý pan Martin Maska napsal na svůj facebookový profil zajímavé srovnání cen (nejen) v drogeriích u nás a v Německu. A přišel na dost nehezké a smutné věci. Tak třeba na to, že u nás vám v DM i jinde prodají horší zboží za mnohem, ale mnohem víc peněz.

„Opět jsem naštvanej, jaké z nás dělají v českých obchodech blbce. Tak jsem si dal tu práci a navštívil českou pobočku drogerie DM, jen kvůli tomu, abych tam pořídil fotky do této koláže.  Naštěstí jezdím celý život nakupovat do Německa, tak se mě to netýká .Podotýkam, že se nejedná o žádnou  akční nabídku.  Věděli jste, že za stejný nákup zaplatíte v Německu 2710 Kč a v ČR 6484 Kč? V extrému nás tady krmí Eurama za téměř 65 Kč, přitom dnešní kurz je 27,10 Kč,“ píše Martin.

České obchody z nás dělají blbce
A pokračuje. „Já vyzkoumal třeba i to, že v Německu  jsou všechny produkty Coca Cola slazené  cukrem, v ČR nekvalitním glukózo-fruktózovým sirupem. Tímto jsem chtěl alespoň trochu otevřít lidem oči, ať nejsou za ovce, stačí si udělat o víkendu třeba výlet do Drážďan. V neposlední řadě musím zmínit, že tam mají všechno kvalitnější a chutnější.“  Na Martinův příspěvek reaguje i moderátor Libor Bouček: „A to mi lidi říkaj, že jezdit jednou za čtvrt roku do německýho Makra je zbohatlická zhýralost...Konečně to někdo jasně dokumentuje. A to nemluvíme ještě o standardech, co se týká obsahu apod.“

Maskův nákupní košík

To je normální, tvrdí DM

Případu se chytil Blesk a požádal řetězec DM o oficiální vyjádření, to ale síť drogerií nedodala. Na situaci však reagovala na svém oficiálním Facebooku – kvůli komentářům dalších zákazníků. „Nejedná se o situaci spojenou pouze s DM, nýbrž všeobecně o rozdílné rámcové podmínky, za kterých firma na daném trhu musí fungovat a se kterými musí obchodník počítat. Stoprocentně identické ceny zboží v jednotlivých zemích by byly možné, jen pokud by všude panovaly stejné rámcové podmínky. Ty ale na žádném trhu nepanují,“ uvedla drogerie.

Češi mají malé sebevědomí, tak víc platí
A co na to expert, ekonom Lukáš Kovanda? Nepotěší vás. „Rozdílné ceny v Německu a Česku jsou i záležitostí poptávky. Češi si i toto dražší zboží kupují. Český zákazník není sebevědomý, nedá najevo, že žádá nižší cenu... V zahraničí nejen že je zboží levnější, ale v řadě případů je levnější a také kvalitnější, protože nezapomeňme, že ty řetězce – teď to zrovna nemusí být DM – ale třeba s potravinami či výrobci samotní, mají jiné receptury na jiné regiony, a většinou je to tak, že v bohatších regionech jsou kvalitnější limonády a různé potraviny. Zboží je tam nejen levnější, ale když započteme tu kvalitu, tak je ještě o nějaký kousek výhodnější celkově než zboží v ČR.“

Co naděláme, jsme na východě

A čím je to podle Kovandy způsobeno? „Je to dáno souhrou faktorů, s některými nic neuděláme. Jsme malý trh, může tu být slabší konkurence mezi řetězci -  i když mezi velkými řetězci je konkurence už i tady slušná.  Myslím si, že je i silná mezi drogistickými řetězci, protože některé tady zkoušely své štěstí, a poté opustily náš trh,“ říká ekonom. Přeložme si to do češtiny. Pro velké zahraniční firmy jsme ještě pořád na východě. Dá se nám prodat kdejaký sajrajt, když se zabalí do barevného obalu a nasadí se na něj ta správná cena. Čím vyšší, tím lepší, Čech pak má nejspíš pocit, že kupuje bůhvíco a ne jen navoněné lejno. 

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh  na ');.    

Vložil: Lucie Kolouchová

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace