Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
S cestovatelem Milošem Beranem

S cestovatelem Milošem Beranem

... do Číny a dál, za exotikou. Trocha povídání a nádherné fotky

Fejeton Jiřího Macků

Fejeton Jiřího Macků

V neděli občas něco trošinku hlubšího k zamyšlení od doyena redakce

Koronavirus ´2020

Koronavirus ´2020

Vše o pandemii, která pokračuje i v roce 2021

Glosy Iva Fencla

Glosy Iva Fencla

Ze Starého Plzence až na kraj světa

TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

MFF Karlovy Vary 2021

MFF Karlovy Vary 2021

Hvězdy, hvězdičky, róby, filmy i všechno kolem

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Knižní recenze

Knižní recenze

Exkluzivní recenze o literatuře vážné, stejně tak i o detektivkách a jiných lehčích žánrech

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Na lince číslo 147 budou zkušebně jezdit cyklobusy. Kolo se veze zdarma, zatím jen do kopce

08.05.2016
Na lince číslo 147 budou zkušebně jezdit cyklobusy. Kolo se veze zdarma, zatím jen do kopce

Foto: praha.eu

Popisek: Na lince č. 147 budou zkušebně jezdit cyklobusy.

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) zahájí od poloviny května na lince č. 147 mezi zastávkami Dejvická a Suchdol ověřovací provoz autobusů se speciální úpravou pro přepravu jízdních kol. DPP tak podniká další krok v rámci podpory udržitelné mobility a ekologicky efektivních způsobů dopravy.

Zařízení pro přepravu jízdních kol na zadním čele vozu

Dopravnímu podniku se v několika etapách podařilo zavést a následně rozšířit přepravu jízdních kol v metru a tramvajích. Vzhledem k omezeným prostorovým podmínkám v interiéru autobusů a jejich odlišným provozním charakteristikám však byla přeprava jízdních kol uvnitř autobusů bez zásadních úprav nevhodná, ať už z důvodu omezení přepravy kočárků a invalidních vozíků, rizika znečištění či zranění v případě nutnosti náhlého brzdění, atd. DPP proto (na základě rozboru řešení v jiných regionech ČR i v zahraničí) vytipoval a zajistil nákup i instalaci zařízení pro přepravu jízdních kol na zadním čele vozu na dva standardní nízkopodlažní autobusy.

Připevnění na zadním čele vozu.

„Téměř každý Čech zná skibusy, které jsou na horách velmi oblíbené. Jsem přesvědčen, že stejnou oblibou si dokáží získat i pražské cyklobusy a lidé je budou využívat k tomu, aby se rychle a pohodlně dostali do lokalit, kde se chtějí projet na kole,“ řekl náměstek pražské primátorky pro dopravu Petr Dolínek.

Náměstek pražské primátorky pro dopravu Petr Dolínek uprostřed.

„DPP se dlouhodobě snaží o odlehčení dopravní zátěže v hlavním městě pomocí ekologicky šetrných způsobů dopravy. Mezi ně patří také kombinace využívání veřejné dopravy a jízdních kol. Osvědčí-li se zkušební provoz cyklobusů, poslouží jako vzor pro další kroky v tomto směru,“ uvedl Jaroslav Ďuriš, generální ředitel DPP.

Zatím jen do kopce

V první fázi zkušebního provozu bude přeprava možná pouze ve směru z centra (do kopce). Naložení jízdních kol bude umožněno v zastávkách Dejvická (přestup z metra) a V Podbabě (přestup z přívozu) a vykládka v zastávkách Internacionální a Výhledy. Nakládku a vykládku bude zajišťovat cestující, řidič poskytne případnou radu či pomoc a následně jízdní kolo uzamkne k nosiči. Cestující obdrží od řidiče visačku s identifikací polohy kola na nosiči, kterou se následně prokáže při vykládce. Právě časově náročný postup nakládky a vykládky je důvodem pro omezení počtu takto obsluhovaných zastávek.

Jízdní kolo je přepravováno zdarma.

Vybavené autobusy budou označeny piktogramem jízdního kola na čelním informačním panelu a jejich plánované nasazení bude vyznačeno v zastávkovém jízdním řádu. Podobně jako v metru, tramvajích nebo na přívozu bude jízdní kolo i zde přepravováno zdarma.

Cílem spuštění zkušebního provozu je ověření, zda je přeprava jízdních kol, která je v autobusové dopravě zatím spíše doménou rekreačních linek, prakticky využitelná i v hustém městském provozu. Zkušební provoz na lince č. 147 je předpokládán do konce října. Na základě jeho vyhodnocení bude DPP řešit případné úpravy organizace provozu či technického provedení celého zařízení a následně rozhodovat o možnosti nasazení ve standardním (pravděpodobně sezónním) provozu.

Komerční sdělení

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh  na 

Vložil: Lucie Bartoš

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace