Spolupráce CzechTourism s různými subjekty se za poslední rok výrazně rozšířila, zlepšila a prohloubila. Těchto výsledků jsme dosáhli i přes personální reorganizaci a s nižším rozpočtem, říká ředitelka Monika Palatková
01.04.2016
Foto: CzechTourism
Popisek: Ředitelka Czech Tourism Monika Palatková
CzechTourism se v cestovním ruchu zabývá koordinací činností, destinačním marketingem, mediální prezentací České republiky, jednotlivých odvětví cestovního ruchu i agentury CzechTourism, informační podporou i výzkumnou a vzdělávací činností. Přinášíme vám rozhovor s jeho ředitelkou, Ing. Monikou Palatkovou, Ph.D.
V úvodu rozhovoru bych vám chtěl poblahopřát k nedávnému vítězství v anketě Osobnost cestovního ruchu ČR 2015 u odborné veřejnosti. Jaké jsou pocity?
Děkuji, pocity jsou skvělé. Velmi si vážím ocenění odborné veřejnosti a vítězství v této anketě, neboť to mně osobně utvrzuje, že CzechTourism pracuje tak, jak má, a kvalitně spolupracuje s partnery, jež se pohybují v oblasti cestovního ruchu. Kroky, které jsem prosadila po nástupu do funkce ředitelky, jako transformace v instituci, která bude smysluplně propagovat Českou republiku zejména vůči zahraničním trhům, či dialog a kooperace se zúčastněnými, například prostřednictvím nové platformy Rada pro strategii CzechTourism, byly tedy správné.
V pondělí 14. března 2016 se na prvním řádném zasedání sešla Rada pro strategii agentury CzechTourism. Jaký byl vlastně vývoj založení Rady?
Radu pro strategii jsem založila 14. prosince 2015, abych propojila představitele nejrůznějších svazů, asociací a institucí, působících nejen v cestovním ruchu, ale i v kultuře, sportu, dopravě a dalších odvětvích. Své zástupce v ní má i Ministerstvo pro místní rozvoj. Obecně lze říci, že jde o klíčové aktéry cestovního ruchu. Rada má celkem dvanáct členů, kteří se poprvé setkali 16. prosince 2015 na půdě CzechTourism. Předmětem jednání byly klíčové otázky cestovního ruchu v České republice, marketingový plán CzechTourism na rok 2016, výhled marketingových aktivit na roky 2017 a 2018, prognózy významnosti jednotlivých zdrojových trhů v dalších letech a ostatní témata, související s rozvojem cestovního ruchu.
Proč jste se Radu rozhodla založit?
Důvodem bylo zapojit do diskuse ty, kterých se oblast cestovního ruchu týká, a dát jim možnost podílet se na vytváření projektů a marketingových konceptů, zaměřených na rozvoj turismu. Jedině tak může být celková koncepce v této oblasti přínosná jak pro Českou republiku, tak pro jednotlivé subjekty, které jsou s turismem spojeny. Rada pro strategii agentury CzechTourism je platforma, kde se tyto strategie budou vytvářet a bude se o nich diskutovat. Aby to zkrátka nebylo takzvaně o nich bez nich.
Jak členové Rady hodnotí spolupráci s agenturou v roce 2015?
Jsem velmi ráda za veskrze pozitivní hodnocení. Ve zpětné vazbě jednotliví členové Rady ocenili, že nyní je spolupráce velmi intenzivní a na pravidelné bázi a že se spolupráce CzechTourism s různými subjekty za poslední rok výrazně rozšířila, zlepšila a prohloubila. Těší mě kladná odezva na to, že se udělalo mnoho práce při společné snaze co nejvíce propagovat Českou republiku na domácím i zahraničním trhu. To znamená velmi široký rozsah aktivit, v nichž můžeme navázat na body, které se diskutovaly už při prvním setkání. Z krajů máme velmi dobré ohlasy na to, že je zástupci agentury pravidelně navštěvují. Jednotlivé kraje jsou tak kvalitně informovány a díky CzechTourism se mohou účastnit veletrhů či road show, kam by se jinak vzhledem k finančním nárokům nedostaly. Velmi důležité je i to, že díky platformě Rady se nám daří prohlubovat komunikaci s podnikatelským i veřejným sektorem a harmonizovat s nimi důležité a strategické kroky.
Budete tedy ve spolupráci pokračovat?
Rozhodně budeme spolupráci dále rozvíjet a prohlubovat. Rada tuto nastavenou strategii schvaluje a doporučuje, neboť je jasně vidět, že přináší nad očekávání dobré výsledky. Ať už jde o dvouciferný nárůst v domácím i téměř dvouciferný nárůst v příjezdovém cestovním ruchu v roce 2015, výborná čísla z platební bilance, z příjezdů do hromadných ubytovacích zařízení apod. Odborná veřejnost například velmi pozitivně hodnotila incomingový workshop Travel Meeting Point, road show na vzdálených trzích či fakt, že se daří vykrývat propad ruského trhu a otevírají se nové trhy v Asii. Těchto výsledků si ceníme o to více, že jsme jich dosáhli i přes personální reorganizaci a s nižším rozpočtem.
Jaké jsou plány Rady/Czech Tourism v roce 2016?
Hlavním tématem marketingové strategie je 700. výročí narození Karla IV., dále je rok 2016 je rokem olympijským, budeme tedy podporovat i tento směr. K podrobnostem a konkrétním aktivitám v roce bych se ráda vyjádřila po kompletním zhodnocení nedávného zasedání Rady.
Tomáš Staněk
Vložil: Redaktor KL