Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
S cestovatelem Milošem Beranem

S cestovatelem Milošem Beranem

... do Číny a dál, za exotikou. Trocha povídání a nádherné fotky

Fejeton Jiřího Macků

Fejeton Jiřího Macků

Každou neděli něco trošinku hlubšího k zamyšlení od doyena redakce

Koronavirus ´2020

Koronavirus ´2020

Vše o pandemii, která pokračuje i v roce 2021

Glosy Iva Fencla

Glosy Iva Fencla

Ze Starého Plzence až na kraj světa

TV glosář Ely Novákové

TV glosář Ely Novákové

Co budou dávat v bedně? Víme

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Pražská doprava

Pražská doprava

Zajímavosti i aktuality

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho kulturně politického redaktora

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A nově i ty televizní

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Recenze

Recenze

Exkluzivní recenze o literatuře vážné, stejně tak i o detektivkách a jiných lehčích žánrech

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Městský bikesharing má v Praze zelenou! Byl bych rád, kdyby se tato služba, která je v západní Evropě už obvyklá a populární, chytla i u nás, uvedl náměstek primátorky pro dopravu Dolínek

05.03.2016
Městský bikesharing má v Praze zelenou! Byl bych rád, kdyby se tato služba, která je v západní Evropě už obvyklá a populární, chytla i u nás, uvedl náměstek primátorky pro dopravu Dolínek

Foto: praha.eu

Popisek: Půjčíte si kolo?

Rada hlavního města Prahy 26. února schválila studii technické proveditelnosti zavedení systému veřejného půjčování kol, kterou předložil náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek, a uložila Dopravnímu podniku, aby realizoval výběrové řízení na dodavatele.

Dodavatel zajistí výrobu kol, vybudování stojanů pro ně, ale i aplikaci umožňující platby za užívání

Dodavatele bikesharingu vybere Dopravní podnik formou soutěžního dialogu. Vybraný dodavatel bude zodpovědný za komplexní vytvoření a navazující provoz a údržbu systému. Dodavatel také zajistí výrobu kol, vybudování stojanů pro kola, vytvoří aplikaci umožňující platby za užívání kol, zajistí potřebný hardware a software pro monitoring kapacit, komunikaci s uživateli apod.

Finanční model bikesharingu v Praze bude vytvořen až po určení konkrétní podoby systému, který vzejde ze soutěžního dialogu. Podle předběžných předpokladů by se Praha finančně podílela na vstupní investici a provozních nákladech, které jí budou v budoucnu zpětně kompenzovány prostřednictvím uživatelských poplatků za užití kol a z reklamy sponzorů.

Zatím proběhly jen menší nepovedené pokusy 

„O bikesharingu se v Praze mluví už roky, ale zatím proběhly jen menší nepovedené pokusy. Byl bych rád, kdyby se tato služba, která je v západní Evropě už obvyklá a populární, chytla i u nás. Je to další alternativa přesunu po městě zejména na kratší vzdálenost, která je ekologická a tichá. Pevně věřím, že ze soutěžního dialogu vzejde smysluplná nabídka,“ uvedl náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek, který si je vědom i úskalí, která bikesharing přinese zejména ve specifickém prostředí historického centra Prahy.

„Je jasné, že v úzkých uličkách centra bude nutné například stojany instalovat velmi citlivě. Jsem připraven vše konzultovat s vedením Prahy 1 a věřím, že se dočkám vstřícnosti i z jeho strany. Zároveň je důležité si uvědomit, že projekt městského bikesharingu není ani zdaleka koncipován jen do centra a pro turisty. Záměr je mnohem širší. Chceme, aby bikesharing hojně využívali i Pražané, dovedu si představit třeba studenty, když se přesouvají mezi přednáškami,“ doplnil Dolínek. 

Území, na kterém budou sdílená kola k dispozici, je plánováno tak, aby pokrývalo alespoň části městských částí Praha 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8 a Praha Troja.

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh  na 

 

Vložil: Lucie Bartoš

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace