V Čechách prý téměř nepracuje, protože ji tu nezaplatí. Pak to ale najednou šlo. Proč mají Miss Word přispívat pacienti, trpící vážným problémem, se kterým se nikdo nechlubí; inkotinencí?
04.03.2016
Autor: CC
Popisek: Miss World Kuchařová v reklamě na oblečení, to jí přece jen sluší lépe
Reklama české Miss World na inkontinenční vložky vyvolala obrovskou vlnu nevole. Vydělává na ní opravdu Taťána Kuchařová, nebo někdo jiný? A kdo to všechno nakonec zaplatí?
Není to tak dávno, co se prozatím jediná česká Miss World Taťána Kuchařová nechala slyšet, že reklamy v České republice téměř nenatáčí. Je totiž zvyklá brát za ně statisícové honoráře, a to si tuzemské firmy zpravidla nemohou dovolit. Najednou ale září na obrazovkách v reklamě na vložky, pomáhající bojovat s každodenním trápením ženám, které trpí inkontinencí. Znamená to snad, že naše zdravotnictví na Kuchařovou má?
Nejde jen o babičky
Tánina reklama se obratem stala terčem kritiky i ze strany některých médií, tentokrát se ale do ní většina novinářů strefovala opravdu bez znalosti věci. Inkontinence neboli nekontrolovaný únik moči se totiž zdaleka netýká pouze žen „po padesátce“, jak například uvedl server expres.cz. Vzniká totiž i vlivem těhotenství a porodu, a to mnohem častěji, než by kohokoli napadlo. Samovolným únikem moči trpí již v době těhotenství až sedmdesát procent prvorodiček a poporodní inkontinence postihuje zhruba jednadvacet procent žen.
Mnohým se problém samovolně spraví přibližně do osmi měsíců od porodu, u některých ale přetrvá až do dvou let a může se stát, že toto trápení nevymizí vůbec. Do rizikové skupiny patří především prvorodičky a ženy po velmi obtížném porodu, příčinou ale může být i porod dítěte s váhou vyšší než čtyři kilogramy. Problém se velmi často týká i žen, které těžce fyzicky pracují nebo trpí velkou nadváhou. A nemusí jim být zrovna padesát a víc. Není divu, že jejich psychika dostává takovým trápením pořádně zabrat.

Česká Miss World 2006 v reklamě na vložky
Platíme všichni
Kritika, že krásná modelka je pro reklamu na inkontinenční pomůcky tváří nepatřičnou, tedy rozhodně není namístě. Dalším tématem, které už ale za pozornost jistě stojí, jsou finanční náklady. Inkontinenční vložky totiž nejsou právě levná záležitost, cena jediného kusu se průměrně blíží až k desetikoruně, což při denní spotřebě rozhodně není zanedbatelné. Navíc o přízeň klientek na našem trhu soupeří několik výrobců a výrobky firmy, pro niž Kuchařová reklamu natočila, patří k těm dražším. Neznamená to ale, že by Taťána chtěla na problému druhých vydělat – s firmou zahájila spolupráci její nadace Krása pomoci.
Jinou otázkou je ale natočení reklamy, které se pohybuje v řádu desetitisíců, a především pak vysílací čas. Cena základní televizní reklamní kampaně už totiž dosahuje statisíců, které se samozřejmě promítnou do částky, kterou za inzerovaný produkt zákazník zaplatí. Pacienti, kteří řeší problém inkontinence se svým lékařem, sice v lékárně nezaplatí ani korunu, úhrada, dosahující ročně několika tisíc, ale jde z účtu jeho zdravotní pojišťovny. A na ten přispíváme všichni. Proč tedy ještě zdražovat nutné pomůcky reklamou?
Čtěte také:
Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh na
Vložil: Adina Janovská