Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
S cestovatelem Milošem Beranem

S cestovatelem Milošem Beranem

... do Číny a dál, za exotikou. Trocha povídání a nádherné fotky

Fejeton Jiřího Macků

Fejeton Jiřího Macků

Každou neděli něco trošinku hlubšího k zamyšlení od doyena redakce

Koronavirus ´2020

Koronavirus ´2020

Vše o pandemii, která pokračuje i v roce 2021

Glosy Iva Fencla

Glosy Iva Fencla

Ze Starého Plzence až na kraj světa

TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Knižní recenze

Knižní recenze

Exkluzivní recenze o literatuře vážné, stejně tak i o detektivkách a jiných lehčích žánrech

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Peklo s protivnou primadonou. Baarová versus Baarová: Senzace na obzoru. Dva filmy o legendární filmové hvězdě najednou, konkurovat prý si ale nebudou

09.01.2016
Peklo s protivnou primadonou. Baarová versus Baarová: Senzace na obzoru. Dva filmy o legendární filmové hvězdě najednou, konkurovat prý si ale nebudou

Foto: Aerofilms

Popisek: Lída Baarová: Krása prý byla jejím prokletím

VIDEO, FOTOGALERIE Jenom shodou okolností budou mít v lednu dlouho očekávanou premiéru dva filmy o Lídě Baarové. Jsou výsledkem dlouholeté práce režisérů Filipa Renče a dokumentaristky Heleny Třeštíkové.

Zatímco Třeštíková  ve svém dokumentu Zkáza krásou využívá záběry, které se jí šťastnou shodou okolností podařilo natočit se stárnoucí herečkou již před dvaceti lety,  Renč zvolil jinou cestu. Z prvních záběrů jeho filmu Lída Baarová, je zřejmé, že se mu podařilo  evokovat éru skutečných filmových hvězd, jimž padali k nohám nejen fanoušci, ale i mocní muži té doby. 

Zkáza krásou

Jako první  jde tento týden s kůží na trh Helena Třeštíková. V sérii propagačních rozhovorů, které absolvovala ke svému novému filmu Zkáza krásou, popsala, jak těžké bylo s náladovou „primadonou“ Baarovou spolupracovat v jejím bydlišti v rakouském Salzburgu. „To setkání bylo velmi dramatické, my jsme spolu předtím komunikovaly jen telefonicky.“ Na první natáčení ale kvůli špatnému počasí dorazila se štábem  o hodinu později. Šíleně naštvaná Baarová je vyhodila s tím, že mají přijít zítra. „Já jsem byla na pokraji skoku z okna, za tři dny se vystřídaly všechny emoce, které si umíte představit, jak u ní, tak u mě, protože ona byla ze začátku neskutečně protivná“ svěřila se režisérka tento týden v rozhovoru pro Radiožurnál.   Nakonec se ale skamarádily, často si telefonovaly.  „Měla jsem pocit, že mě možná  paní  Lída  bude brzy  adoptovat,“ prozradila režisérka.

 

 

Já, já, já, moje krása...

Třeštíkovou prý Lída Baarová během tří dnů, co spolu hovořily, mnohokrát překvapila. A ne vždy příjemně.  Zatímco například  za největší neštěstí svého života považovala fakt, že neuzavřela smlouvu s Hollywoodem, sebevraždu své sestry Zory, také herečky, i smrt rodičů, přešla velmi rychle. „Pořád tam byl akcent na to já, já, moje krása, moje sláva,“ popsala Třeštíková chování Lídy  Baarové. Režisérku ale přesto osud ženy, které ležel svět u nohou, včetně nejmocnějších mužů té doby, ale nakonec jí na celou slávu zbyla jen krabice fotek, hluboce dojal.  Konec života prožila v naprostém osamění a se sklenkou alkoholu, čekající na milosrdnou smrt. 

Náhoda a peklo...

Je zajímavé, že film Zkáza krásou vznikl více méně náhodou. Ze záběrů, které původně před lety natočila, totiž již vznikl dřívější dokument „Sladké hořkosti Lídy Baarové“. Ale střihač Jakub Hejna, s nímž  Helena Třeštíková léta spolupracuje, po čase natočený materiál objevil a našel v něm  potenciál pro další snímek. Tvoří však jen část  nového filmu. Použity v něm byly další unikátní záběry, zpravodaje a především filmy, v nichž Baarová účinkovala. Velmi cenné jsou pasáže, věnované  filmovým praktikám v té době. „Hledat v cizích archivech bylo peklo,“ říká    Helena Třeštíková. Podle ní je velmi těžké zjistit, kdo je vůbec správce autorských práv a domluvit se s ním na kvalitní kopii. Nemluvě o tom, že peníze za autorská práva, kdy se platí od vteřiny, jsou opravdu veliké.

Podle Třeštíkové si  její dokumentární snímek a film Filipa Renče konkurovat nemohou, protože jsou to dva různé žánry, naopak. „Sešlo se to náhodou“, uvedla Třeštíková. A zároveň se přiznala, že je na film, který natočil Filip Renč, „hrozně zvědavá“.

 

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh  na ');.           

Vložil: Adéla Hofmanová

Galerie

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace