Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
S cestovatelem Milošem Beranem

S cestovatelem Milošem Beranem

... do Číny a dál, za exotikou. Trocha povídání a nádherné fotky

Fejeton Jiřího Macků

Fejeton Jiřího Macků

Každou neděli něco trošinku hlubšího k zamyšlení od doyena redakce

Koronavirus ´2020

Koronavirus ´2020

Vše o pandemii, která pokračuje i v roce 2021

Glosy Iva Fencla

Glosy Iva Fencla

Ze Starého Plzence až na kraj světa

TV glosář Ely Novákové

TV glosář Ely Novákové

Co budou dávat v bedně? Víme

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Pražská doprava

Pražská doprava

Zajímavosti i aktuality

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho kulturně politického redaktora

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A nově i ty televizní

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Recenze

Recenze

Exkluzivní recenze o literatuře vážné, stejně tak i o detektivkách a jiných lehčích žánrech

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Změna územního plánu zastavena. Budoucí podoba magistrály je ve hvězdách

03.05.2013
Změna územního plánu zastavena. Budoucí podoba magistrály je ve hvězdách

Foto: Profimedia.cz

Popisek: Magistrálu do tunelů určitě nezahloubí

Jak bude v budoucnu vypadat pražská magistrála? Nikdo neví. Pražští radní totiž na svém úterním zasedání přihlédli k námitkám první a druhé městské části, a zastavili proces změny územního plánu, který by umožnil realizovat projekt svedení části dopravy z magistrály do podzemních tunelů.

Často kritizovaný megalomanský projekt, jehož realizace měla stát 12 miliard vznikl v roce 2008 v době primátorování Pavla Béma (ODS). Prioritou pro Prahu je podle slov radních nalezení levnějšího řešení.

Je to poslední tečka za megalomanskými tunely

Náměstek primátora Tomáš Hudeček (TOP09) k návrhu na zastavení změny územního plánu řekl: "Mohli jsme to jako rada pouze přijmout. Je to tak poslední tečka za tímto megalomanským projektem, který byl kritizován řadou odborníků."

Jak a čím ale plánuje město odmítnutý projekt nahradit? Nejpravděpodobnější a nejdiskutovanější verzí je takzvaná"humanizace magistrály". Co si pod tím můžete představit? "Znamená to, že například ubudou jízdní pruhy nebo přibudou křižovatky. Město má čtyři studie, z nichž vybere jednu a podle ní bude v budoucnu postupovat," vysvětluje Tomáš Hudeček. Jednotlivé návrhy bude posuzovat komise složená z náměstků primátora a dopravních odborníků. „Ta stanoví finální podobu," dodal.

Humanizace je výrazně levnější než tunely

Nový projekt humanizace by měl podle náměstka primátora stát nanejvýše jednotky miliard korun.

Severojižní magistrála byla vybudována v průběhu 70. let. Jde o pozůstatek tzv. roštového řešení průjezdu Prahou. Tento systém byl ovšem vedením města opuštěn a přešlo se k novému systému, který počítal s městkými okruhy.

Protože alternativa k magistrále dosud prakticky neexistuje, funguje magistrála jako ústřední tah Prahou. Denně po ní projede asi sto tisíc aut.  

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace