Změna územního plánu zastavena. Budoucí podoba magistrály je ve hvězdách
03.05.2013
Foto: Profimedia.cz
Popisek: Magistrálu do tunelů určitě nezahloubí
Jak bude v budoucnu vypadat pražská magistrála? Nikdo neví. Pražští radní totiž na svém úterním zasedání přihlédli k námitkám první a druhé městské části, a zastavili proces změny územního plánu, který by umožnil realizovat projekt svedení části dopravy z magistrály do podzemních tunelů.
Často kritizovaný megalomanský projekt, jehož realizace měla stát 12 miliard vznikl v roce 2008 v době primátorování Pavla Béma (ODS). Prioritou pro Prahu je podle slov radních nalezení levnějšího řešení.
Je to poslední tečka za megalomanskými tunely
Náměstek primátora Tomáš Hudeček (TOP09) k návrhu na zastavení změny územního plánu řekl: "Mohli jsme to jako rada pouze přijmout. Je to tak poslední tečka za tímto megalomanským projektem, který byl kritizován řadou odborníků."
Jak a čím ale plánuje město odmítnutý projekt nahradit? Nejpravděpodobnější a nejdiskutovanější verzí je takzvaná"humanizace magistrály". Co si pod tím můžete představit? "Znamená to, že například ubudou jízdní pruhy nebo přibudou křižovatky. Město má čtyři studie, z nichž vybere jednu a podle ní bude v budoucnu postupovat," vysvětluje Tomáš Hudeček. Jednotlivé návrhy bude posuzovat komise složená z náměstků primátora a dopravních odborníků. „Ta stanoví finální podobu," dodal.
Humanizace je výrazně levnější než tunely
Nový projekt humanizace by měl podle náměstka primátora stát nanejvýše jednotky miliard korun.
Severojižní magistrála byla vybudována v průběhu 70. let. Jde o pozůstatek tzv. roštového řešení průjezdu Prahou. Tento systém byl ovšem vedením města opuštěn a přešlo se k novému systému, který počítal s městkými okruhy.
Protože alternativa k magistrále dosud prakticky neexistuje, funguje magistrála jako ústřední tah Prahou. Denně po ní projede asi sto tisíc aut.