Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Na vlastní kůži

Na vlastní kůži

Ivan Břešťák dělal krimi na Nově, má na kontě 1 200 reportáží. Nyní se vydává pro Krajské listy.cz tam, kam se bojí i benga

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Vycházející české hvězdy

Vycházející české hvězdy

Je jim sotva přes dvacet, přesto již nastartovaly raketovou kariéru

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho kulturního redaktora

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

A šel, a šel, a šel na pivo… Jednomu ho nestihli natočit, druhému zas k němu přinesli párek od Babiše, fuj! Kreativní marketing Topky se činí, byť bulvárními metodami

19.09.2015
A šel, a šel, a šel na pivo… Jednomu ho nestihli natočit, druhému zas k němu přinesli párek od Babiše, fuj! Kreativní marketing Topky se činí, byť bulvárními metodami

Autor: repro

Popisek: Miroslav Kalousek v „antibabišovském“ videu

VIDEO Začalo to již v červnu, kdy kreativci Topky vytvořili první video, hanobící Babiše a jeho Kostelecké uzeniny. Hlavní roli v něm hraje Miroslav Kalousek. Video vzbudilo značný zájem a tak štafetový kolík převzal předseda přidružených Starostů Petr Gazdík… V obou případech balancují na hraně žalovatelných výroků. V případě Kalouska, že Babiš krade, v případě Gazdíka, že EET zapříčiní konec vaší oblíbené hospůdky. Tvůrci jsou zjevně poučeni bulvárními titulky, které umějí naznačit, ale přímo neříci – aby nedošlo k žalobě…

Kostelecké uzeniny s největší pravděpodobností nebudou místopředsedu TOP 09 Miroslava Kalouska žalovat kvůli klipu „Hnutí za poctivé párky vám přeje poctivé uzenáře“. Kalousek totiž video s tímto názvem v červnu zveřejnil na svém facebookovém profilu, ale kámen úrazu je v tom, že dílko dehonestuje zcela zjevně výrobky Kosteleckých uzenin. „Komentáře lidí na internetu hovoří za vše,“ uvedl k tomu pro ParlamentníListy.cz tiskový mluvčí Agrofertu Karel Hanzelka. Videoklip po něm posoudili ještě mediální odborníci a také právnička.

Místopředseda TOP 09 Miroslav Kalousek si sice nejnovějším klipem, který má zostudit Kostelecké uzeniny a jeho majitele Andreje Babiše, zřejmě nevykoleduje žalobu, ale i tak si zadělal spíše nežli na slávu na mediální ostudu. Dá se tak totiž usuzovat z reakcí lidí.

„Herec Kalousek byl odjakživa šprýmař, ale v tomto klipu je za ještě většího kokota, než za jakého ho lidé považují!“... „No jo, Kalousek! Škoda že za svého tureckého hospodaření jako ministr financí nenatočil klip o poctivém ministru financí... Taky nám to rozkrádání republiky hodně smrdělo, žel, párky to už nespraví!“... „Trapák! Tohoto pošuka ještě nikdo nezavřel do blázince? Vždyť je to sám zloděj a zdemoloval naši zem s ostatníma kecálistama demokratickýma!“ To je totiž kratičký výběr z komentářů čtenářů, kteří nejnovější videoklip pocházející z dílny strany TOP 09 zhlédli jako doprovod článku ParlamentníchListů.cz. V klipu přitom vystupují pouze dvě postavy – Miroslav Kalousek a řezník, který má být „poctivý“, a prim pak hrají párky.

O co jde? Zhruba minutové video diváky zavádí do hospodářského stavení kdesi na Bechyňsku. Je večer, na obloze svítí hvězdičky, v dáli slyšíme houkání sovy, cvrčci cvrlikají, štěká pes. V krbu praská oheň a Miroslav Kalousek sedí v houpacím křesle a čte si knihu.

Kostelecké? Fuj!

Tu náhle do místnosti vstupuje uzenář, který Kalouskovi nejprve podává pivo, ale následně servíruje politikovi párky s rohlíkem. Kalousek si nejprve přivoní a vzápětí – když se dozví, že to jsou Babišovy Kostelecké – se se znechucením odvrátí. Uzenář hned nato ale sáhne do udírny a vytáhne nožičku jiných párků. A k tomu říká: „Mirku, vem si od Lojzy. Ten nekrade!“ Kalousek se na to pobaveně rozesměje. „Hnutí za poctivé párky vám přeje poctivé uzenáře,“ uzavírá videoklip.

Kalousek se tímto dílkem, které lze najít i na YouTube.com, prý chce angažovat v boji na podporu živnostníků proti údajné šikaně ze strany Ministerstva financí, vedené předsedou hnutí ANO Andrejem Babišem.

Musí unést kritiku...

„Když si odmyslíte rovnici politického konfliktu, který se kolem Babiše a Kalouska ve sněmovně dost často vede, tak to je celé takové legrační. Je to humor, i když ne zrovna moc povedený. Jakmile je ale někdo veřejně činný a nemusí to být zrovna politik, může to být i osoba veřejného zájmu anebo i firma, která figuruje v nějakých souvislostech na veřejnosti, tak musí unést nějakou formu kritiky anebo humoru či satiry,“ sdělila politička a advokátka Hana Marvanová ke klipu.

Zda ale tímto počinem TOP 09 získá nové voliče, to se podle ní nedá jednoznačně odhadnout. „Je to takový tip virálů, který si lidé sice rádi na webu pouštějí, a to se buď mezi nimi uchytí a pak to mezi sebou citují, ale jestli tím získá strana, co takový tip virálů používá, tak to je hodně sporné. Může to ale trochu uškodit straně, která je terčem podobné satiry. Nemyslím si však, že to je to hlavní, podle čeho se lidé u voleb rozhodují. Politické satiry je spousta a ani se to nijak ve výsledcích voleb neodráží. Rozhoduje spíše to, co dělá konkrétně subjekt nebo politik, a ne to, jak ho očerní oponenti. Ale to je můj odhad jako někoho, kdo se v politice pohyboval,“ dodala Marvanová.

Mikeš: Ano, narušil tím image Kosteleckých uzenin

„Hnutí za poctivé párky je podle mého názoru pitomost, neboť párky se vyrábějí ve velkém,“ zostudil pak klip z dílny TOP 09 mediální expert Jiří Mikeš.

Na rozdíl od Marvanové ovšem soudí, že je docela závažné, pokud ve videu Kalousek naznačil, že Babiš krade. „To je na tom klipu moc špatné. Je to zvláštní druh politické reklamy, která zasahuje do komerční reklamy, a já bych se vůbec nedivil, kdyby pan Babiš, nebo nejspíše Kostelecké uzeniny, pana Kalouska zažalovali. On jim totiž tímto klipem poškodil dobré jméno. Když totiž veřejně řeknu, že Kostelecké uzeniny ‚fuj‘ a pak naznačím, že kradou, tak to znamená, že on tím narušil image Kosteleckých uzenin jako dobrého výrobce. To je ale špatné. To Kalouskovi zrovna dobře nevyšlo,“ zdůraznil pro ParlamentníListy.cz Mikeš.

Je si ale dobře vědom faktu, že Kalousek a Babiš si vzájemně zrovna servítky neberou. „Mně to připomíná letitou rivalitu mezi Coca-Colou a Pepsi Colou. Tam už se dnes nikdo nesoudí, tam už si jdou jen po krku a perou mezi sebou špinavé prádlo zcela veřejně a ještě do toho házejí další lejna,“ poznamenal.

Přitakal ale na to, že podobná videa jako politická kampaň, která je zaměřená na určitou voličskou skupinu, mohou lidi přilákat.

„Ono ale TOP 09 už nezbývá nic jiného, nežli jít do tvrdé konfrontační kampaně, protože jako strana nejde zrovna s preferencemi nahoru. No a když topce nevyšel antikomunismus – to ostatně dnes ani nikoho nezajímá – teď jdou vyloženě tvrdě do proklamací, že Babiš je představitelem oligarchů, kteří nás okrádali, okrádají a budou okrádat, a tak je nutné pryč s nimi. Všeobecně očekávám, že příští politické kampaně budou opravdu dělané ve velice tvrdém duchu,“ dodal Jiří Mikeš s tím, že ale možná TOP 09 také sází na fakt, že se o videu bude v médiích hovořit – ať již v dobrém nebo zlém duchu – a tak to také bude pro TOP 09 určitá publicita zadarmo.

Zavádí do žumpy čtvrté cenové skupiny!

Mediální expert Petr Žantovský pro ParlamentníListy.cz zdůraznil, že klip je výsledkem profesionální firmy, která dělala již v minulosti pro TOP 09 různé propagační kampaně, a z klipu je prý nadto ještě zřejmé, že nadcházející kampaň strany bude stejně jako dřív sázet na mladé voliče, kteří mají zároveň kladný vztah k novým technologiím, k sociálním sítím a k YouTube.

„To ale určitě není z hlavy pana Kalouska, je to jistě z hlavy nějaké agentury, která je za to dobře zaplacena,“ zmínil k tomu. Podle něj je pak klip „Hnutí za poctivé párky vám přeje poctivé uzenáře“ v mezích politické reklamy relativně povedený a relativně dokonce i vtipný.

„Trošku mám ale problém se slovem ´Lojza nekrade‘, protože ta slova zavádějí z určitého obrazného, intelektuálního zázemí do žumpy čtvrté cenové skupiny. To je ale úplně jiný žánr, a to se Topce nepovedlo. Mistr se poněkud uťal. Zda je to na žalobu, to nevím, to ať posoudí právníci pana Babiše. Když tak pozoruji různá veřejná sdělení pana Kalouska a přidám si k tomu jeho působení na různých úřadech a ministerstvech a postech, tak mi to trošku zavání kozlem, který je zahradníkem. Kritizovat totiž někoho za něco, co on jiným stylem a v jiném provedení sám provozoval – tedy špatnou fiskální politiku, špatnou rozpočtovou politiku – tak to je na pováženou. Rozpočtová politika pana Kalouska totiž nebyla pravicová, ale byla v mnoha ohledech levicovější nežli Babišova,“ poznamenal Žantovský.

Neví ale, zda tento klip anebo soubor podobných klipů zrovna TOP 09 přivábí další voliče. „Je ale zřejmé, že topkaři budou stavět všechny své budoucí politické kampaně na Andreji Babišovi, protože právě Miroslav Kalousek má ve svém hledáčku pana Babiše neustále. Navíc zřejmě pan Kalousek se ještě stále nesmířil s tím, že on již není tím, kdo rozhoduje o státní kase. Asi ho tento fakt hodně bolí, a proto je tak agresivní na Andreje Babiše. Klip mi přijde předzvěstí nějaké další kampaně, určitě tedy není poslední, neboť tým Karla Schwarzenberga nikdy nedělal ojedinělé kroky. Že si ale o to vše pan Babiš svým způsobem říká, tedy svými podnikatelskými aktivitami, to je pravda. Musí se proto smířit s tím, že podobných útoků na jeho osobu bude přibývat,“ uzavřel Petr Žantovský.

Petr Gazdík si zašel do hospody na pivo, ale...

Kreativní marketing TOP 09 nedávno uhranul zemi videem s Miroslavem Kalouskem, který dá před kosteleckým párkem přednost výrobku od místního řezníka, protože „Lojza, ten nekrade“. Nyní přichází s dalším snímkem ze soukromého života vysokých stranických představitelů. Hlavní roli tentokrát ztvárnil Petr Gazdík, úřadující předseda hnutí Starostové a nezávislí, k TOP 09 přidruženého.

Na videu, které Gazdík zveřejnil i na svém Facebooku, můžeme vidět místopředsedu sněmovny, kterak se polibkem rozloučí s manželkou a odchází na pivo do místní hospody. Když vstoupí do budovy označené jako „Pohostinství“, objedná si rozverným gestem dvě piva a čeká.

Video naleznete ZDE.

Po chvilce mu hostinský položí na stůl tácek s vyobrazením Andreje Babiše s výhrůžně uchopeným válečkem a vzkazem „Tvoje žena neví, kolko piv tu vypiješ. Andrej áno“, objednané půllitry však stále nikde.

Poslanci Gazdíkovi už to začíná vadit a zklamaně se po hostinském ohlíží. Ten však nemá čas čepovat a roznášet, protože musí dumat nad účetnictvím. Stále něco ťuká do kalkulačky, zjevně neúspěšně, protože se následně zamyšleně drbe tužkou za uchem. Gazdík si mezitím u stolu hraje s tácky a zjevně nespokojeně sebou vrtí.

Nakonec hostinský musí kvůli administrativě odběhnout od roztočeného půllitru, a to už Gazdík nevydrží a přetékající pivo si odnese ke stolu sám. Po chvíli k němu usedne i vyčerpaný hostinský, načež se jej jeho poslanec optá: „Pavlíku, nemáš toho nějak moc?“ Video posléze končí titulkem: „Elektronické pokladny. Brzy už i ve vaší hospůdce“. Uvidíme, zda se bude šířit sociálními sítěmi tak rychle, jako to Kalouskovo…

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh  na ');.          

Vložil: Anička Vančová

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace