Nezesměšňujte lidi, kteří se bojí uprchlíků, „dovolila si říci“ ve veřejnoprávním rádiu oceňovaná spisovatelka. Redaktorka jí za to vynadala do fašistů
14.08.2015
Foto: Facebook
Popisek: Petra Hůlová je nejen spisovatelka, ale i kavárnice. Její kavárna Zenit v Krymské ulici v Praze je populární místo.
Spisovatelka a majitelka kavárny Petra Hůlová, která vešla do povědomí lidí svými romány Paměť mojí babičce, Stanice Tajga či Čechy, země zaslíbená, nyní pro veřejnoprávní Rádio Wave uvedla, abychom se přestali tvářit nadřazeně vůči těm, kdo se bojí uprchlíků. A hned se stala terčem kritiky redaktorky rádia Táni Zabloudilové.
„Česko je po etnické stránce nejhomogennějším evropským státem a stále ještě platí, že kráčí-li ulicí černoch, někdo se za ním zpravidla otočí. Češi na jinakost zkrátka nejsou zvyklí,“ konstatuje ve svém komentáři Hůlová. „Z televize znají lidé protesty imigrantů z francouzských a britských velkoměst a mají obavy, že to bude v Čechách časem stejné. Argument, že tu muslimů máme málo, zní jako prosté odkládání problému na ‚potom‘ a děsí svou lehkovážností,“ podotýká.
„Lidé si zaslouží trpělivé vysvětlování toho, jak různorodost obohacuje, a k tomu ubezpečení o tom, že se elity zasadí o to, aby byla tato rozmanitost vždy předdefinována našimi domácími hodnotami: rovnoprávností žen, podobou našeho práva atd. Neboli bát se, že bude dejme tomu na pražských periferiích časem platit šaría, ženy budou pod pohrůžkou otců chodit zahalené a podstupovat obřízku, je z tohoto důvodu irelevantní,“ podotkla a následně se zaměřila na demonstraci „za solidaritu s uprchlíky a proti šíření nenávisti“.
„Organizátorem této demonstrace byla žena, jejíž indiánské jméno by znělo ´Dizástr‘. Muslimka Romana Červinková. Šátek se tu neobhajuje jako fetiš vyžadovaný Koránem či důkaz víry, ale je tu vlastně českým ženám jaksi obecně doporučován jako preventivní pomůcka pro funkční komunikaci s opačným pohlavím,“ upozorňuje a ptá se, zda opravdu chceme mít na vývěsním štítu snah o de-extremizaci protiuprchlických vášní tento anti-emancipační esencialismus.
„Pokud má podivuhodný názor muslimka, je třeba jej ve jménu tolerance ctít tak, jak je. Pokud má nemožný názor paní Nováková, co křičí, ať muslimové táhnou, je na místě ji zesměšnit a dehonestovat. Oni, ti kulturně odlišní, ať si jsou, jací chtějí, ale našinci, Češi, jsou povinováni být jako my, tolerantní a uvědomělá levicová elita. Nejsou a nebudou! Tak je to třeba chápat a pracovat s tím, než se trhlina mezi světem Novákových a mladé levice stane oceánem mezi dvěma izolovanými kontinenty, respektive mezi Eurasií a dejme tomu Kurilskými ostrovy,“ uzavřela Hůlová.
Prý pro fanoušky Nigela Farageho a Martina Konvičky
Do Petry Hůlové se za její slova následně pustila redaktorka Táňa Zabloudilová. Podle ní používala spisovatelka nefunkční analogie a emotivní výkřiky a mýty, jejichž opakováním získává fanoušky Nigel Farage a Martin Konvička.
„Spisovatelka má o mladé levicové elitě, kterou sama pojmenovává, svou vlastní představu, ta však nejvíc ze všeho vypovídá o ní samotné,“ podotýká.
Zabloudilová se zároveň zastala muslimky Romany Červinkové, která dle ní rozhodně nedoporučuje nošení šátku. Celý text je jen velmi vstřícným vysvětlením toho, proč se k nošení šátku rozhodla ona sama. „Její zděšení z muslimky, která se dobrovolně rozhodla skrývat části svého těla, připomíná šok kulturní redaktorky Lidových novin Jany Machalické, kterou na dovolené rozzuřil pohled na muslimské dívky koupající se v hábitech, zatímco jejich bratři skotačili ve vodě v obyčejných trenýrkách. Pro Machalickou existuje jediné vysvětlení toho, proč dívky něco takového snášejí – mají vymyté mozky,“ uvedla Zabloudilová s tím, že vzteklá rozhořčení Machalické i Hůlové svědčí o neschopnosti uvažovat v jiných kategoriích než dobré-špatné a v mantinelech vlastní kultury.
Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh na ');.
Vložil: Anička Vančová