Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
S cestovatelem Milošem Beranem

S cestovatelem Milošem Beranem

... do Číny a dál, za exotikou. Trocha povídání a nádherné fotky

Fejeton Jiřího Macků

Fejeton Jiřího Macků

Každou neděli něco trošinku hlubšího k zamyšlení od doyena redakce

Koronavirus ´2020

Koronavirus ´2020

Vše o pandemii, která pokračuje i v roce 2021

Glosy Iva Fencla

Glosy Iva Fencla

Ze Starého Plzence až na kraj světa

TV glosář Ely Novákové

TV glosář Ely Novákové

Co budou dávat v bedně? Víme

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Pražská doprava

Pražská doprava

Zajímavosti i aktuality

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho kulturně politického redaktora

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A nově i ty televizní

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Recenze

Recenze

Exkluzivní recenze o literatuře vážné, stejně tak i o detektivkách a jiných lehčích žánrech

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Cyklistů je v Praze 120 tisíc. Magistrát je ale žábou na prameni

19.04.2013
Cyklistů je v Praze 120 tisíc. Magistrát je ale žábou na prameni

Autor: Pardubice.eu

Popisek: Cyklistů je v Praze 2x víc než před dvěma lety

Počet cyklistů, kteří k dopravě po hlavním městě užívají bicyklů, se za poslední dva roky zdvojnásobil. Kolo používá jako dopravní prostředek bezmála sto dvacet tisíc lidí. V sezoně je to ještě o osmdesát tisíc lidí více. Přes veliký potenciál, který cyklistika pro uvolnění dopravy v Praze má, však existují limity. Například to, že podpora cyklistiky obecně klesá. Průzkum, z něhož taková fakta vyplývají, na objednávku pražského magistrátu vypracovala agentura GfK.

„Výsledky průzkumu dokládají značný rozvoj cyklistické dopravy za poslední dva roky. Současně ale obsahují varovné známky zpomalování tohoto trendu,“ říká dopravní odborník Vratislav Filler z iniciativy AutoMat. „Výzkum potvrdil obrovský potenciál, který kolo v Praze má. Podpora cyklodopravy ze strany vedení města se ale prakticky zastavila. Možná právě proto se magistrát zdráhá výsledky průzkumu zveřejnit,“ domnívá se Filler.

560 tisíc kilometrů na kole denně

Z výzkumu, který pro pražský magistrát vypracovala agentura GfK a kterého se účastnilo 1025 respondentů ve věku od 15 do 69 let vyplývá, že pražské cyklisty trápí mimo jiné nízký pocit bezpečí, nevyhovující kvalita infrastruktury a nedostatek míst k bezpečnému parkování kol. Celoroční podíl cyklodopravy přitom dosahuje až 2 %. Denně se průměrně na kole najezdí asi 560 tisíc kilometrů.

Respondenti průzkumu deklarují, že po výrazném zmírnění překážek by na kole jezdili několikanásobně častěji. Aby cyklisté začali jezdit podstatně více, vyžadují tři zásadní věci: zvýšení bezpečnosti, budování sítě cyklotras a přepravu kol kdykoliv MHD zdarma. Kolo by pro jízdu na území města používala skoro polovina obyvatel nad 15 let.

Magistrátní koncepce versus realita

Magistrátní koncepce rozvoje cyklistické dopravy do roku 2020 předpokládá, že do tohoto roku dosáhne podíl bicyklů na všech vykonaných cestách asi sedmi procent. Podle iniciativy AutoMat je ale takový výsledek stěží dosažitelný, protože magistrát zanedbává rozvoj potřebné a vyhovující infrastruktury.

Tak například za poslední dva roky nevznikla s výjimkou rozsáhlé rekonstrukce křižovatky na nábřeží Kapitána Jaroše žádná změna, která by lidem jezdícím na kole zásadně zlepšila podmínky tam, kde je to nejpotřebnější. Klíčové úseky v centru města jsou tak stále obtížně průjezdné.

Martin Tyburec

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace