Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Filmové stopy

Filmové stopy

Zajímá vás, jak teď vypadá fabrika z filmu Marečku, podejte mi pero? Každý druhý víkend nový film

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho komentátora

Vycházející české hvězdy

Vycházející české hvězdy

Je jim sotva přes dvacet, přesto již nastartovaly raketovou kariéru

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Uplynulý týden očima šéfredaktorky. A zvířátko nakonec

Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Unikátní razicí štít bude pracovat na nejdelším tunelu v České republice. Proč je u něj soška svaté?

30.01.2015
Unikátní razicí štít bude pracovat na nejdelším tunelu v České republice. Proč je u něj soška svaté?

Autor: Plzeňský kraj

Popisek: Razicí štít už je připraven a dokonce pokřtěn.

FOTOGALERIE Unikátní razicí štít, který bude razit tunel v Ejpovicích na železniční trati Rokycany - Plzeň, byl před pár dny slavnostně pokřtěn. Právě tato trať je součástí koridoru, který spojuje Prahu se západní částí republiky až k hranicím s Německem.

Nový dvoutubusový tunel umožní železniční dopravě konkurovat dopravě silniční resp. cestě po dálnici D5. „Tunel bude tvořen dvěma jednokolejnými tubusy a svou délkou 4 150 metrů bude nejdelším v České republice," uvedl generální ředitel Správy železniční dopravní cesty Pavel Surý. Cesta vlakem z hlavního města do západočeské metropole by podle něj pak neměla trvat déle než hodinu.

Speciální razicí štít TBM S-799, který podle tradice dostal ženské jméno Viktorie, je 114 metrů dlouhý a váží 1800 tun, průměr řezné hlavy má téměř 10 metrů. Za den tento unikát prorazí pod povrchem útvarů Homolka a Chlum zhruba 15 metrů. Razicí štít byl vyroben v německém Schwanau a díky použité technologii TBM (Tunel Boring Machines) se řadí k nejmodernějším na světě.

Další etapa modernizace III. železničního koridoru byla zahájena

Součástí slavnostního programu bylo také vysvěcení sošky sv. Barbory. Ta je patronkou horníků a všech dalších, kteří se na stavbě podílejí. Svěcení se ujal biskup plzeňský Mons. František Radkovský. Soška byla poté slavnostně uložena do výklenku v portálu obou budoucích tubusů.

„Výstavbou tunelu byla dnes zahájena další etapa modernizace III. železničního koridoru, který přispěje svou rychlostí jak ke zpopularizování železniční osobní dopravy tak i umožní zvýšený pohyb zboží mezi Českou republikou a největším obchodním partnerem Spolkovou republikou Německo," uvedl náměstek hejtmana Plzeňského kraje pro oblast dopravy Jaroslav Bauer.

Trať Rokycany - Plzeň je součástí vnitrostátního železničního koridoru, který vede z Prahy přes Plzeň a Cheb až na státní hranici s Německem. Modernizace trati vyjde zhruba na 3,9 miliardy korun a právě tunel v Ejpovicích spolkne přibližně polovinu výdajů na modernizaci. Realizaci projektu provádí Sdružení MTS+SBT+MTÚ Rokycany – Plzeň, kde vedoucím účastníkem je Metrostav a. s. a členem Subterra a. s.

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh  na .

Vložil: Lucie Bartoš

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace