Schimanski, zabal to, teď je místo činu Plzeň. Na veleúspěšnou Policii Modrava zaútočí Hřebejk s dalším krimiseriálem ČT. Místní z toho mají srandu, prý co ta kultura

29.05.2015
Schimanski, zabal to, teď je místo činu Plzeň. Na veleúspěšnou Policii Modrava zaútočí Hřebejk s dalším  krimiseriálem ČT. Místní z toho mají srandu, prý co ta kultura

Autor: ČT

Popisek: Místo zločinu Plzeň, foto ze seriálu

Veřejnoprávní Česká televize se zřejmě rozhodla, že nás po vzoru soukromých televizních stanic umoří kriminálními seriály, jimiž televizní program začíná i končí. Další kriminální opus prý natočí s přidanou hodnotou a dušuje se, že nepůjde o spojení politiky a organizovaného zločinu, ale o obyčejné lidské příběhy. Zárukou úspěchu má být mimo jiné i jméno populárního režiséra Jana Hřebejka.

V ČT jsou zřejmě přesvědčení, že několik kriminálních seriálů, které denně servírují koncesionářům, je málo, a tak natáčí další a další, tentokrát  s  „originálním“ názvem  Místo zločinu Plzeň. Podle  kreativního dramaturga ČT Jana Šterna se v něm setkáme s obyčejnými lidskými příběhy (kupodivu ne například zvířecími) a nepůjde o  spojení politiky a  organizovaného zločinu (to by asi u rady ČT neprošlo). Ony „obyčejné“ lidské příběhy tvoří případy masového vraha, zmizelých studentek, či vražda zámožného podnikatele.  Šestidílná řada se v těchto dnech již  na  Plzeňsku dokončuje. Místní lidé se ale  názvu vysmívají, protože Místo zločinu Plzeň se točí v době, kdy je město prezentováno a také hodně kritizováno jako „Evropské  hlavní město kultury“. Podle nich by veřejnoprávní ČT měla spíše natočit, kam se poděly peníze při výstavbě nového divadla, či  kolik vlastně stály projekty, s  touto prestižní  akcí související.

Něco jako medvěd

Další „přidanou“ hodnotou bude, že se diváci navíc seznámí  s atmosférou kraje a navštíví zajímavá místa a města. Zda je vhodné je mapovat zrovna prostřednictvím zločinu zůstává ovšem dost zásadní otázkou. Samozřejmě, že nebude chybět další lákadlo v podobě oblíbených televizních tváří, například Jitky Čvančarové, Báry Kodetové,  Lukáše Vaculíka,  Vladimíra Polívky, Vladimíra Kratiny nebo Martina Stránského.  Ten bude hrát roli hlavního vyšetřovatele a tajemně prozrazuje, že jeho postava  je něco jako medvěd. Neotesaný, ale rovný...

Krimi drtí reality show!

Podle programového ředitele České televize Milana Fridricha se bude natáčet i pokračování  Případů 1. oddělení a nové krimiseriály Labyrint nebo Rapl. Detektivky totiž mají stabilně vysokou sledovanost a díky nim se ČT často daří pokořit konkurenci, především  TV Nova. Například úvodní díl nového seriálu Clona loni porazil oblíbenou Kriminálku Anděl, letos zase ČT vítězila s Případem pro exorcistu, který  rovněž natočil Jan Hřebejk.  Divácké úspěchy slaví i  staré kriminální seriály, jež ČT natočila před mnoha lety. Například Panoptikum Města pražského nyní  ve sledovanosti výrazně překonalo ambiciózní, nicméně velmi kontroverzní reality show Dovolená v protektorátu.

Krimikanál ČT?

Při inflaci televizních kanálů se tak možná dočkáme i toho, že ČT spustí speciální krimi-kanál. Veřejnoprávní televize se v tomto ohledu opravdu činí, v poslední době  vyrobila například zmíněnou Clonu, Cirkus Bukowsky I. a II., Vraždy v kruhu nebo Kriminálku Staré Město. Řada diváků však považuje české kriminálky  za velmi trapné, či dokonce komické. Někteří si dokonce stěžují, že v případě Clony, či seriálu Cirkus Bukowsky, jde především o skrytou propagaci kouření. Bulvární média se zase vyžívají v tom, jaké nesmysly se v těchto seriálech objevují.

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh  na ');.