Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Zmizelí Češi

Zmizelí Češi

René Flášar pátrá po osudech zmizelých, kteří se již dávno ztratili i z policejních svodek

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Filmové stopy

Filmové stopy

Zajímá vás, jak teď vypadá fabrika z filmu Marečku, podejte mi pero? Každý druhý víkend nový film

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Sex, pivo a rokenrol

Sex, pivo a rokenrol

Rockové příběhy; ve spolupráci s časopisem Rock´n ´all

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli a neřeknou?

Značce BIO už nevěří téměř nikdo. U potravin táhne označení „české, domácí nebo regionální"

19.12.2017
Značce BIO už  nevěří téměř nikdo. U potravin táhne označení „české, domácí nebo regionální

Autor: Facebook

Popisek: Obchod potravinami

Jak by dopadly volby, kdyby v nich kandidovala různá označení pro potraviny? S přehledem by zvítězily „české“ potraviny s 37 % hlasů. Naopak označení kvality „BIO“ by zcela propadlo a zůstalo s 2 % poslední. Ukazují to výsledky unikátního spotřebitelského průzkumu Asociace regionálních značek (ARZ).

Výsledky naznačují, že se lidé nechávají přesvědčit reklamními kampaněmi velkých obchodních řetězců a potravinářských výrobců, které označení „české“ využívají poměrně běžně jako označení kvality. Na to je ovšem potřeba dávat velký pozor. Pokud něco vzniklo v Česku, ještě to neznamená, že se jedná o kvalitní a dokonce ani lokální produkt.

Normy jsou po celé Evropě stejné

„Klíčové je, jakým způsobem produkt vzniká a jaké suroviny přitom použijete,“ vysvětluje Kateřina Čadilová, národní koordinátorka Asociace Regionálních značek. „Potravinářské normy jsou dnes v celé EU prakticky stejné. Podstatnější, než misto vzniku potraviny, je přístup výrobce k výrobě. Ten vždy lépe prověříte v menším provozu, než ve velké továrně na potraviny,“ dodává Čadilová.

Sympatie k jednotlivým označením

 

  • České – 37 %
  • Domácí – 27 %
  • Regionální – 17 %
  • Zdravé – 9 %
  • Lokální – 5 %
  • BIO – 2 %

 

Sympatie k „českému“ ostře kontrastují s nákupními preferencemi respondentů. 66 % označilo jako rozhodující faktor při nákupu „kvalitu“ potravin. Jen 27 % respondentů pak původ produktu. Z toho vyplývá, že spotřebitelé v ČR si „české“ potraviny spojují s kvalitou a značce kvality „BIO“ nedůvěřují.

Prosadit lokální zboží

Výzkum pro Asociaci regionálních značek realizovala agentura Nielsen AdMosphere na reprezentativním vzorku 1017 respondentů, v rámci kampaně ARZ – „Jíst s rozumem“, jejímž cílem je přispět k informovanosti o skutečných lokálních potravinách a možnostech jejich nákupu.

 

Zdroj: Tisková zpráva

Válcuje vás život, úřady, politici? Zažili jste, nebo jste viděli něco, co by měli ostatní vědět? Pište, foťte, posílejte na .

Vložil: Štěpán Cháb

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace