Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Album Ondřeje Suchého

Album Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Na nový přestupní uzel Šumavská chce Plzeň získat podporu z IROP. Dotace může činit až sto milionů

31.01.2017
Na nový přestupní uzel Šumavská chce Plzeň získat podporu z IROP. Dotace může činit až sto milionů

Foto: 1080.cz

Popisek: Zimní ráno na plzeňských Slovanech

Rada města Plzně odsouhlasila přípravu a podání žádosti o dotaci na projekt, nazvaný Přestupní uzel Plzeň/Šumavská – autobusový terminál, a to do 50. výzvy Integrovaného regionálního operačního programu – integrované projekty zahrnuté do Strategie ITI. Současně rada souhlasila také s jeho předfinancováním a spolufinancováním z rozpočtu města a schválila záměr provozovat terminál prostřednictvím společnosti Plzeňské městské dopravní podniky.

Jedná se o stavbu s projektovými náklady zhruba 180 milionů korun, výše dotace z IROP může činit maximálně 100 milionů korun. Schválit podání žádosti i financování ještě musí zastupitelé. „Jde o jednu z prvních žádostí, kterou chceme v rámci Strategie ITI uplatnit,“ uvedl primátor města Plzně Martin Zrzavecký.

Přestupní uzly veřejné dopravy slouží pro přestup mezi městskou hromadnou dopravou, autobusovou veřejnou linkovou dopravou a železniční osobní dopravou. Na území města Plzně dosud existuje jen velmi málo míst, které by bylo možné zahrnout mezi standardní přestupní uzly. Přestupní uzel Hlavní nádraží má velmi výhodnou polohu poblíž  centra města, v jeho těsné blízkosti vedou dvě klíčové tramvajové linky MHD a většina trolejbusových linek MHD. V přednádražním prostoru před budovou Hlavního nádraží bude v rámci právě zahájené 2. etapy stavby železničního uzlu Plzeň vybudováno parkoviště pro osobní auta a náhradní autobusovou dopravu pro potřebu výluk na železničních tratích.

Město Plzeň pro výstavbu autobusového terminálu Hlavní nádraží využije stávající plochy ve vlastnictví ČD, a. s., podél Šumavské ulice. „Umístěním autobusového terminálu se zefektivní organizace veřejné dopravy, a hlavně se zlepší služby pro cestující, tedy zkvalitní se a zrychlí přestupy mezi jednotlivými druhy veřejné dopravy – rychlíky, osobními vlaky, autobusovou veřejnou linkovou dopravou a páteřními tramvajovými a trolejbusovými  linkami městské hromadné dopravy,“ uvedl Petr Náhlík, náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí.

Depo Cukrovarská

Depo Cukrovarská

V rámci projektu vznikne autobusový terminál Hlavní nádraží s deseti odjezdovými a devíti odstavnými stanovišti, obratiště pro trolejbusové linky MHD, novým druhým podchodem bude autobusový terminál přímo propojen s nástupišti železniční stanice Plzeň Hlavní nádraží. Součástí terminálu budou i parkoviště pro cestující a sociální zařízení pro řidiče i cestující. Realizace projektu předpokládá město v letech 2017 až 2018.

Pokud postup schválí zastupitelé, budou v případě přidělení dotace náklady na realizaci stavby ve výši 161,5 milionu korun včetně DPH předfinancovány a spolufinancovány z Fondu města Plzně pro kofinancování dotovaných projektů. Výkup pozemků ve výši 20 milionů korun je krytý prostředky z rozpočtu Odboru nabývání majetku Magistrátu města Plzně.

Stalo se u vás něco, co by měli ostatní vědět? Napište na .

Vložil: Redaktor KL