Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
MFF Karlovy Vary 2019

MFF Karlovy Vary 2019

Hvězdy, hvězdičky, róby, filmy i drsná kritika

Na vlastní kůži

Na vlastní kůži

Ivan Břešťák dělal krimi na Nově, má na kontě 1 200 reportáží. Nyní se vydává pro Krajské listy.cz tam, kam se bojí i benga

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Vycházející české hvězdy

Vycházející české hvězdy

Je jim sotva přes dvacet, přesto již nastartovaly raketovou kariéru

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho komentátora

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Filmové stopy

Filmové stopy

Zajímá vás, jak teď vypadá fabrika z filmu Marečku, podejte mi pero? Každý druhý víkend nový film

Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Na nový přestupní uzel Šumavská chce Plzeň získat podporu z IROP. Dotace může činit až sto milionů

31.01.2017
Na nový přestupní uzel Šumavská chce Plzeň získat podporu z IROP. Dotace může činit až sto milionů

Autor: 1080.cz

Popisek: Zimní ráno na plzeňských Slovanech

Rada města Plzně odsouhlasila přípravu a podání žádosti o dotaci na projekt, nazvaný Přestupní uzel Plzeň/Šumavská – autobusový terminál, a to do 50. výzvy Integrovaného regionálního operačního programu – integrované projekty zahrnuté do Strategie ITI. Současně rada souhlasila také s jeho předfinancováním a spolufinancováním z rozpočtu města a schválila záměr provozovat terminál prostřednictvím společnosti Plzeňské městské dopravní podniky.

Jedná se o stavbu s projektovými náklady zhruba 180 milionů korun, výše dotace z IROP může činit maximálně 100 milionů korun. Schválit podání žádosti i financování ještě musí zastupitelé. „Jde o jednu z prvních žádostí, kterou chceme v rámci Strategie ITI uplatnit,“ uvedl primátor města Plzně Martin Zrzavecký.

Přestupní uzly veřejné dopravy slouží pro přestup mezi městskou hromadnou dopravou, autobusovou veřejnou linkovou dopravou a železniční osobní dopravou. Na území města Plzně dosud existuje jen velmi málo míst, které by bylo možné zahrnout mezi standardní přestupní uzly. Přestupní uzel Hlavní nádraží má velmi výhodnou polohu poblíž  centra města, v jeho těsné blízkosti vedou dvě klíčové tramvajové linky MHD a většina trolejbusových linek MHD. V přednádražním prostoru před budovou Hlavního nádraží bude v rámci právě zahájené 2. etapy stavby železničního uzlu Plzeň vybudováno parkoviště pro osobní auta a náhradní autobusovou dopravu pro potřebu výluk na železničních tratích.

Město Plzeň pro výstavbu autobusového terminálu Hlavní nádraží využije stávající plochy ve vlastnictví ČD, a. s., podél Šumavské ulice. „Umístěním autobusového terminálu se zefektivní organizace veřejné dopravy, a hlavně se zlepší služby pro cestující, tedy zkvalitní se a zrychlí přestupy mezi jednotlivými druhy veřejné dopravy – rychlíky, osobními vlaky, autobusovou veřejnou linkovou dopravou a páteřními tramvajovými a trolejbusovými  linkami městské hromadné dopravy,“ uvedl Petr Náhlík, náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí.

Depo Cukrovarská

Depo Cukrovarská

V rámci projektu vznikne autobusový terminál Hlavní nádraží s deseti odjezdovými a devíti odstavnými stanovišti, obratiště pro trolejbusové linky MHD, novým druhým podchodem bude autobusový terminál přímo propojen s nástupišti železniční stanice Plzeň Hlavní nádraží. Součástí terminálu budou i parkoviště pro cestující a sociální zařízení pro řidiče i cestující. Realizace projektu předpokládá město v letech 2017 až 2018.

Pokud postup schválí zastupitelé, budou v případě přidělení dotace náklady na realizaci stavby ve výši 161,5 milionu korun včetně DPH předfinancovány a spolufinancovány z Fondu města Plzně pro kofinancování dotovaných projektů. Výkup pozemků ve výši 20 milionů korun je krytý prostředky z rozpočtu Odboru nabývání majetku Magistrátu města Plzně.

Stalo se u vás něco, co by měli ostatní vědět? Napište na .

Vložil: Redaktor KL

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace