Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Album Ondřeje Suchého

Album Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Jako ve starém dobrém Československu: V Bratislavě jezdí tramvaje z plzeňské Škodovky, mají za sebou první milion s cestujícími

29.01.2016
Jako ve starém dobrém Československu: V Bratislavě jezdí tramvaje z plzeňské Škodovky, mají za sebou první milion s cestujícími

Foto: skoda.cz

Popisek: Tramvaj ForCity Plus Bratislava 30T

Významného milníku dosáhly nové tramvaje typu 29T a 30T, které Škoda Transportation dodává do Bratislavy. Vozy ze Škody v polovině ledna na tratích slovenské metropole završily jeden milion ujetých kilometrů v běžném provozu s cestujícími.

„Aktuálně v provozu slouží celkem 45 tramvají v obousměrném a jednosměrném provedení, další v těchto dnech dopravní podnik přebírá,“ říká Václav Petr, projektový manažer Škoda Transportation. Do slovenské metropole Škodovka dodá celkem 60 vozidel. „V Plzni nyní vyrábíme poslední část zakázky, vozy budou do slovenské metropole dodány v průběhu jara letošního roku,“ dodává Václav Petr.

Všechny bratislavské tramvaje jsou pro rozchod 1000 mm a koncové podvozky jsou plně otočné. Vozidla jsou vybavena šesti trakčními motory, každý z motorů o výkonu 100 kW, což poskytuje vozidlu výborné dynamické vlastnosti. Jejich maximální provozní rychlost je 65 km/h. Snadno dostupná elektrická výzbroj se nachází na střeše vozidla, při brzdění navíc dochází k rekuperaci energie, což společně s asynchronními trakčními motory snižuje náklady na provoz i údržbu.

Bratislavské obousměrné tramvaje ForCity Plus jsou pětičlánkové a vejde se do nich zhruba 350 cestujících. Vozidla nabízejí zejména dostatek místa pro pasažéry, vhodné umístění zádržných systémů a také velmi klidný chod. Tramvaje jsou kompletně klimatizované včetně salónu pro cestující i kabiny řidiče. Pro cestující se sníženou pohyblivostí je připravena výklopná plošina, která usnadňuje jejich nástup i výstup. Ve vozidle je také zařízení pro hlasovou komunikaci mezi nevidomými cestujícími a řidičem. Samozřejmostí je rovněž přehledný audiovizuální, informační a kamerový systém.

Stalo se u vás něco, co by měli ostatní vědět? Napište na .

Vložil: Redaktor KL