Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
S cestovatelem Milošem Beranem

S cestovatelem Milošem Beranem

... do Číny a dál, za exotikou. Trocha povídání a nádherné fotky

Fejeton Jiřího Macků

Fejeton Jiřího Macků

Každou neděli něco trošinku hlubšího k zamyšlení od doyena redakce

Koronavirus ´2020

Koronavirus ´2020

Vše o pandemii, která pokračuje i v roce 2021

Glosy Iva Fencla

Glosy Iva Fencla

Ze Starého Plzence až na kraj světa

TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Knižní recenze

Knižní recenze

Exkluzivní recenze o literatuře vážné, stejně tak i o detektivkách a jiných lehčích žánrech

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

České dráhy přidají 415 bezbariérových spojů

16.12.2013
České dráhy přidají 415 bezbariérových spojů

Foto: Archiv

Popisek: vlaková souprava

České dráhy zavedou v novém Jízdním řádu 2014 celkem 4 404 bezbariérových spojů. Je to o 415 bezbariérových vlaků více než v končícím jízdní řádu.

Při denním průměru 6 725 vypravených spojů představují vlaky přístupné vozíčkářům již 2/3 naší denní průměrné nabídky. Možnost bezbariérového cestování je v letošním roce zcela nově zavedena nebo podstatně rozšířena hlavně na regionálních linkách v různých koutech České republiky. Nový jízdní řád začal platit již tuto neděli 15. prosince.

V průběhu roku 2013 uvedly České dráhy do provozu několik desítek nových regionálních, bezbariérových souprav typu RegioPanter a RegioShark. Především díky těmto jednotkám dochází k podstatnému rozšíření bezbariérového cestování. Pokračuje také modernizace dalších typů vozů, které zlepší pohodlí cestování vozíčkářů i na dálkových linkách.

Bez bariér nově z Plzně do Domažlic i ze Šumperka do Olomouce a Nezamyslic

České dráhy zavádějí v novém jízdním řádu zcela nové bezbariérové spoje ve většině krajů České republiky. S ohledem na množství nových bezbariérových spojů však není možné uvést v této tiskové zprávě výčet všech nových bezbariérových relací, proto zde uvádíme jen několik významných příkladů nově zavedených nebo podstatně rozšířených bezbariérových linek:

Plzeň hl.n. – Domažlice (téměř všechny spoje);
Mariánské Lázně – Cheb (téměř všechny spoje);
Cheb – Karlovy Vary – Chomutov – Most (většina spojů);
Most – Teplice – Ústí nad Labem hl.n. – Děčín hl.n. (téměř všechny spoje);
České Budějovice – České Velenice (téměř všechny spoje);    
Pardubice hl.n. – Hradec Králové hl.n. – Jaroměř (rozšíření na všechny regionální spoje);
Šumperk – Zábřeh na Moravě – Olomouc hl.n. – Nezamyslice (cca 1 všech přímých spojů);
Kojetín – Kroměříž – Hulín – Valašské Meziříčí (téměř všechny spoje, vybrané přímé spoje pokračují až do Rožnova pod Radhoštěm);

Zájem vozíčkářů o cestování vlakem prudce roste

Vysoké tempo odstraňování bariér u spojů Českých drah i fakt, že České dráhy jsou dnes zřejmě jediný dopravce v České republice, který nabízí široké možnosti meziměstského cestování vozíčkářů, stojí za rychle rostoucí poptávkou po jejich cestování. Zatímco v roce 2009 bylo na centrální úrovni evidováno 933 přeprav, v roce 2011 to bylo již 1962 cest a jen za 10 měsíců letošního roku to bylo více než 2 300 přeprav. Tyto údaje nezahrnují objednávky přeprav vozíčkářů na regionální úrovni a přepravy vozíčkářů bez objednání. Díky zavádění nových, nízkopodlažních vlaků a modernizaci řady stanci a zastávek, je totiž cestování pro vozíčkáře stále snadnější a pro své cesty stále častěji nemusí vyžadovat asistenci.

Zaujal Vás tento článek? Posílejte nám svoje názory i podněty na ! Těšíme se na ně.

Vložil: Redaktor KL

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace