Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Volba prezidenta

Volba prezidenta

Z 9 statečných, ucházejících se o Pražský hrad, zbyli 2; čeká nás druhé kolo

Sex, pivo a rokenrol

Sex, pivo a rokenrol

Rockové příběhy; ve spolupráci s časopisem Rock´n ´all

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě celebrity dobrovolně neřeknou?

České dráhy přidají 415 bezbariérových spojů

16.12.2013
České dráhy přidají 415 bezbariérových spojů

Autor: Archiv

Popisek: vlaková souprava

České dráhy zavedou v novém Jízdním řádu 2014 celkem 4 404 bezbariérových spojů. Je to o 415 bezbariérových vlaků více než v končícím jízdní řádu.

Při denním průměru 6 725 vypravených spojů představují vlaky přístupné vozíčkářům již 2/3 naší denní průměrné nabídky. Možnost bezbariérového cestování je v letošním roce zcela nově zavedena nebo podstatně rozšířena hlavně na regionálních linkách v různých koutech České republiky. Nový jízdní řád začal platit již tuto neděli 15. prosince.

V průběhu roku 2013 uvedly České dráhy do provozu několik desítek nových regionálních, bezbariérových souprav typu RegioPanter a RegioShark. Především díky těmto jednotkám dochází k podstatnému rozšíření bezbariérového cestování. Pokračuje také modernizace dalších typů vozů, které zlepší pohodlí cestování vozíčkářů i na dálkových linkách.

Bez bariér nově z Plzně do Domažlic i ze Šumperka do Olomouce a Nezamyslic

České dráhy zavádějí v novém jízdním řádu zcela nové bezbariérové spoje ve většině krajů České republiky. S ohledem na množství nových bezbariérových spojů však není možné uvést v této tiskové zprávě výčet všech nových bezbariérových relací, proto zde uvádíme jen několik významných příkladů nově zavedených nebo podstatně rozšířených bezbariérových linek:

Plzeň hl.n. – Domažlice (téměř všechny spoje);
Mariánské Lázně – Cheb (téměř všechny spoje);
Cheb – Karlovy Vary – Chomutov – Most (většina spojů);
Most – Teplice – Ústí nad Labem hl.n. – Děčín hl.n. (téměř všechny spoje);
České Budějovice – České Velenice (téměř všechny spoje);    
Pardubice hl.n. – Hradec Králové hl.n. – Jaroměř (rozšíření na všechny regionální spoje);
Šumperk – Zábřeh na Moravě – Olomouc hl.n. – Nezamyslice (cca 1 všech přímých spojů);
Kojetín – Kroměříž – Hulín – Valašské Meziříčí (téměř všechny spoje, vybrané přímé spoje pokračují až do Rožnova pod Radhoštěm);

Zájem vozíčkářů o cestování vlakem prudce roste

Vysoké tempo odstraňování bariér u spojů Českých drah i fakt, že České dráhy jsou dnes zřejmě jediný dopravce v České republice, který nabízí široké možnosti meziměstského cestování vozíčkářů, stojí za rychle rostoucí poptávkou po jejich cestování. Zatímco v roce 2009 bylo na centrální úrovni evidováno 933 přeprav, v roce 2011 to bylo již 1962 cest a jen za 10 měsíců letošního roku to bylo více než 2 300 přeprav. Tyto údaje nezahrnují objednávky přeprav vozíčkářů na regionální úrovni a přepravy vozíčkářů bez objednání. Díky zavádění nových, nízkopodlažních vlaků a modernizaci řady stanci a zastávek, je totiž cestování pro vozíčkáře stále snadnější a pro své cesty stále častěji nemusí vyžadovat asistenci.

Zaujal Vás tento článek? Posílejte nám svoje názory i podněty na ! Těšíme se na ně.

Vložil: Redaktor KL

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace