Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Volby 2017

Volby 2017

Žhavá část kampaně se blíží

Letošní Karlovy Vary

Letošní Karlovy Vary

Co se dělo na festivalu

Kultura

Kultura

Pojďme se bavit: Je tu hudba, film, knihy, výstavy, nechybí exkluzivní recenze

Životní knockouty

Životní knockouty

Dal vám život ránu na solar? Nejste v tom sami, čtěte skutečné příběhy

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě celebrity dobrovolně neřeknou?

Rozhovory

Rozhovory

Politici, umělci, zkrátka každý, kdo má co říci

Nová auta pro silniční údržbu Plzeňska: Mercedesy za 30 milionů

03.07.2013
Nová auta pro silniční údržbu Plzeňska: Mercedesy za 30 milionů

Autor: Profimedia.cz

Popisek: Posypový vůz, ilustrační foto

Správa a údržba silnic Plzeňského kraje (SÚS PK) převzala v rámci obnovy vozového parku šest nových automobilů Mercedes, celkem za 30 milionů korun.

Pro letní a zimní údržbu 4.500 km silnic II. a III. třídy Plzeňského kraje využívá SÚS PK 140 vozidel kategorie nad 12 tun. Většina těchto vozidel má výměnné nástavby pro letní a zimní provoz. V zimě se jedná především o sypací nástavby pro posyp chemickými nebo inertními materiály, letní variantu pak představují nástavby pro přepravu asfaltobetonových směsí, případně vysprávkové, zametací nebo kropicí nástavby nebo korby.

„Průměrné stáří vozidel SÚS PK je 17 let. V loňském roce se podařilo pořídit sedm nových vozidel a v letošním roce následuje dalších šest,“ uvedl náměstek hejtman Plzeňského kraje pro dopravu Jaroslav Bauer.

Vozy jsou každý rok  v provozu tisíc hodin

Opotřebení vozidel v rámci SÚS PK má specifický ráz, který necharakterizuje počet ujetých kilometrů, ale počet hodin, kdy jsou využitá. Z povahy jejich provozu totiž vyplývá, že většinu prací provádí tato vozidla při velmi pomalé jízdě, ať už se jedná o zimní údržbu silnic, nebo o letní práce (výspravy vozovek, čištění propustků a podobně). V průměru jsou vozidla využívána tisíc hodin ročně. Velké opotřebení vozidel zapříčiňuje také působení soli, s níž většina techniky intenzivně pracuje.

Nové automobily budou využívány podle dosavadního modelu jako víceúčelové – v zimě jako posypové vozy nebo vozy určené k přepravě materiálu a mechanizace, případně jako univerzální nosiče nářadí pro letní kosení travních porostů, čištění příkopů, zametání atd.

 

Zaujal Vás tento článek? Posílejte nám svoje názory i podněty na ');! Těšíme se na ně.

Vložil: Redaktor KL

Komentáře

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace