Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Glosy Iva Fencla

Glosy Iva Fencla

Ze Starého Plzence až na kraj světa

TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Album Ondřeje Suchého

Album Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Ministerstvo dopravy podepsalo smlouvu na provoz rychlíků na trati Plzeň – Most se soukromou společností, první souprava vyjede již v neděli. Stát ušetří 80 milionů korun a spokojení budou i cestující

07.12.2016
Ministerstvo dopravy podepsalo smlouvu na provoz rychlíků na trati Plzeň – Most se soukromou společností, první souprava vyjede již v neděli. Stát ušetří 80 milionů korun a spokojení budou i cestující

Foto: youtube.com

Popisek: Souprava Regio Sprinter

Provoz rychlíků na lince R25 z Plzně do Mostu bude od neděle 11. prosince (začátku platnosti jízdního řádu 2016/2017) zajišťovat společnost GW Train Regio. Jedná se o prvního soukromého dopravce, který bude provozovat rychlíkovou linku v rámci závazku veřejné služby. Stát tímto rozhodnutím ušetří 80 milionů korun.

Desetiletá smlouva se soukromým dopravcem na lince Plzeň – Most představuje průlom dosavadního monopolu Českých drah na zajišťování dopravní obslužnosti, objednávané státem. „O tom, že by měl stát uvolnit trh v dotované železniční dopravě, se roky mluví, ale výsledky chyběly. Nyní máme prvního soukromého dopravce, který bude jezdit v objednávce státu. Už loni jsem deklaroval, že linku zadáme tomu, kdo v soutěži podal nejvýhodnější nabídku. Jsem rád, že se to podařilo vyjednat a dopravce je připraven zahájit provoz,“ uvedl ministr dopravy Dan Ťok.

Společnost GW Train Regio podala nejvýhodnější nabídku v otevřené soutěži, kterou ministerstvo na provoz linky Plzeň-Most vypsalo. Nabídkové řízení ale na podnět Českých drah loni zrušil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Ministerstvo s ohledem na nezbytnost zajistit dopravní obslužnost následně v listopadu 2015 v Úředním věstníku EU notifikovalo přímé zadání na dobu deseti let. S tímto přímým zadáním se obrátila právě na GW Train Regio, která podala nejlevnější nabídku ve zrušené soutěži. Ta měla původně vybrat dopravce dokonce na patnáctileté období.

Spokojené ministerstvo i cestující

GW Train Regio v soutěži požadovala kompenzaci 74,66 Kč/vlkm. Na základě odlišné doby plnění došlo k nárůstu kompenzace na 78,38 Kč/vlkm (nárůst je způsoben pouze zkrácením doby trvání smlouvy). Nabídnutá výše kompenzace GW Train Regio je nižší než kompenzace v pořadí druhé nabídky v soutěži, která byla ve výši 78,64 korun.

V současnosti zajištuje výkony na lince Plzeň – Most společnost České dráhy, která požaduje jednotkovou kompenzaci 95,80 Kč/vlkm (CÚ 2015). „Úspora na jeden vlakový kilometr oproti současnosti činí 17,42 Kč/vlkm. Dochází tedy ke snížení kompenzace o více než 18 procent, což za období deset let pro stát činí úsporu zhruba 80 milionů korun,“ upřesnil ministr Ťok.

Spokojení na trati budou také cestující, které čeká komfortnější cestování, než na jaké byli na uvedené lince dosud zvyklí. Vlaky budou vybaveny zásuvkami na drobnou elektroniku (230 V), ve vagonech bude zdarma dostupné Wi-Fi připojení k internetu. Vozidla budou vybavena akustickým a vizuálním informačním systémem a v každé soupravě bude k dispozici alespoň jedno bezbariérově dostupné WC, využitelné pro osoby se sníženou schopností pohybu a orientace.

Stalo se u vás něco, co by měli ostatní vědět? Napište na .

Vložil: Redaktor KL