Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
S cestovatelem Milošem Beranem

S cestovatelem Milošem Beranem

... do Číny a dál, za exotikou. Trocha povídání a nádherné fotky

Fejeton Jiřího Macků

Fejeton Jiřího Macků

Každou neděli něco trošinku hlubšího k zamyšlení od doyena redakce

Koronavirus ´2020

Koronavirus ´2020

Vše o pandemii, která pokračuje i v roce 2021

Glosy Iva Fencla

Glosy Iva Fencla

Ze Starého Plzence až na kraj světa

TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Knižní recenze

Knižní recenze

Exkluzivní recenze o literatuře vážné, stejně tak i o detektivkách a jiných lehčích žánrech

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Plzeňáci si sami opravují silnice druhé a třetí třídy. „Nebát se a nekrást,“ říká poslanec Karel Šidlo

14.09.2016
Plzeňáci si sami opravují silnice druhé a třetí třídy. „Nebát se a nekrást,“ říká poslanec Karel Šidlo

Foto: Karel Šidlo

Popisek: Úprava průsečné křižovatky silnic II/180 a III/18019 na křižovatku okružní

„V roce 2015 jsme vlastními silami odfrézovali 17 260 m2 asfaltového povrchu a recyklovali jsme 15 318 tun odfrézovaných asfaltových směsí. Byl to nejúspěšnější rok v historii, podařilo se nám opravit 507 km silnic a to je 11 procent z celkové délky svěřených komunikací,“ uvádí předseda Dopravní komise Rady Plzeňského kraje a poslanec PSP ČR Karel Šidlo za KSČM.

Správa a údržba silnic Plzeňského kraje (SÚSPK) byla založena  v roce 2009 jako krajská příspěvková organizace a stará se o silnice 2. a 3. třídy na území kraje. Na velkém objemu oprav měly největší podíl tyto základní faktory: Správa a údržba silnic získala historicky nejvyšší finanční příspěvek ze Státního fondu dopravní infrastruktury, získala vysoké dotace z Regionálního operačního programu a vysoký příspěvek Plzeňského kraje. Zlepšila a zpřísnila  přípravu a zpracování veřejných zakázek, ale hlavně Správa a údržba silnic začala sama realizovat práce a nasadila vlastní technologie.

„Naše Správa a údržba silnic je v  ČR jedna z mála, která intenzivně využívá nové technologie, ať se jedná o recyklaci živičné směsi stroji Begela, celoplošné nátěry studenou asfaltovou emulzí, opravy mikrokobercem nebo ošetřování spár a trhlin zálivkou. V ročním objemu recyklace živičné směsi stroji Bagela je naše Správa a údržba silnic největším zpracovatelem v ČR. S přispěním fondu BESIP jsme pořídili také stroj na vodorovné dopravní značení. Máme zpracovanou koncepci plánu investic do technologického vybavení na pět let s ohledem na potřeby a optimální vybavení středisek,“ uvádí Karel Šidlo.

Čísla jsou opravdu ohromující: v roce 2015 bylo připraveno 116 projektových dokumentací za  21,5 milionu korun, stavební práce byly realizovány na silnicích II. a III. tříd v celkovém objemu více než jedné miliardy korun. „Investice a údržba komunikací není jediným naším úkolem,“ pokračuje Karel Šidlo. „Spravujeme také pozemky, budovy, mosty včetně komunikací, jedná se o majetek  v hodnotě 13,6 miliardy korun. Rozsah naší činností je opravdu široký a nebudu jej kompletně uvádět – jen například – zajišťujeme letní a zimní údržbu celkem na 4615 kilometrů silnic pro kraj a pro Ředitelství silnic a dálnic provádíme zimní údržbu na 478 kilometrů silnic I. třídy. Provádíme zimní posyp vozovek, pluhování, postavení sněhových zábran nebo i výrobu solanky. Po každé zimě musíme sami po sobě uklidit. V létě spravujeme vozovky, opravujeme dopravní značení, zajišťujeme údržbu a výměnu svodidel, odvodňujeme vozovky a spustu dalších činností.“ Péče o komunikace v Plzeňském kraji je příkladná. Je mnohem operativnější a docílený efekt je lepší, když je podstatná část údržby realizována vlastními silami. Plzeňský kraj tak není jen v rukách dodavatelských firem a je schopen podstatnou část potřebných prací provádět podle svých potřeb.

Plzeňský kraj - silnice

Plzeňský kraj - silnice

Vložil: Redaktor KL

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace