Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Kultura

Kultura

Pojďme se bavit: Je tu hudba, film, knihy, výstavy, nechybí exkluzivní recenze

Životní knockouty

Životní knockouty

Dal vám život ránu na solar? Nejste v tom sami, čtěte skutečné příběhy

Rozhovory

Rozhovory

Politici, umělci, zkrátka každý, kdo má co říci

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě celebrity dobrovolně neřeknou?

Plzeňáci si sami opravují silnice druhé a třetí třídy. „Nebát se a nekrást,“ říká poslanec Karel Šidlo

14.09.2016
Plzeňáci si sami opravují silnice druhé a třetí třídy. „Nebát se a nekrást,“ říká poslanec Karel Šidlo

Autor: Karel Šidlo

Popisek: Úprava průsečné křižovatky silnic II/180 a III/18019 na křižovatku okružní

„V roce 2015 jsme vlastními silami odfrézovali 17 260 m2 asfaltového povrchu a recyklovali jsme 15 318 tun odfrézovaných asfaltových směsí. Byl to nejúspěšnější rok v historii, podařilo se nám opravit 507 km silnic a to je 11 procent z celkové délky svěřených komunikací,“ uvádí předseda Dopravní komise Rady Plzeňského kraje a poslanec PSP ČR Karel Šidlo za KSČM.

Správa a údržba silnic Plzeňského kraje (SÚSPK) byla založena  v roce 2009 jako krajská příspěvková organizace a stará se o silnice 2. a 3. třídy na území kraje. Na velkém objemu oprav měly největší podíl tyto základní faktory: Správa a údržba silnic získala historicky nejvyšší finanční příspěvek ze Státního fondu dopravní infrastruktury, získala vysoké dotace z Regionálního operačního programu a vysoký příspěvek Plzeňského kraje. Zlepšila a zpřísnila  přípravu a zpracování veřejných zakázek, ale hlavně Správa a údržba silnic začala sama realizovat práce a nasadila vlastní technologie.

„Naše Správa a údržba silnic je v  ČR jedna z mála, která intenzivně využívá nové technologie, ať se jedná o recyklaci živičné směsi stroji Begela, celoplošné nátěry studenou asfaltovou emulzí, opravy mikrokobercem nebo ošetřování spár a trhlin zálivkou. V ročním objemu recyklace živičné směsi stroji Bagela je naše Správa a údržba silnic největším zpracovatelem v ČR. S přispěním fondu BESIP jsme pořídili také stroj na vodorovné dopravní značení. Máme zpracovanou koncepci plánu investic do technologického vybavení na pět let s ohledem na potřeby a optimální vybavení středisek,“ uvádí Karel Šidlo.

Čísla jsou opravdu ohromující: v roce 2015 bylo připraveno 116 projektových dokumentací za  21,5 milionu korun, stavební práce byly realizovány na silnicích II. a III. tříd v celkovém objemu více než jedné miliardy korun. „Investice a údržba komunikací není jediným naším úkolem,“ pokračuje Karel Šidlo. „Spravujeme také pozemky, budovy, mosty včetně komunikací, jedná se o majetek  v hodnotě 13,6 miliardy korun. Rozsah naší činností je opravdu široký a nebudu jej kompletně uvádět – jen například – zajišťujeme letní a zimní údržbu celkem na 4615 kilometrů silnic pro kraj a pro Ředitelství silnic a dálnic provádíme zimní údržbu na 478 kilometrů silnic I. třídy. Provádíme zimní posyp vozovek, pluhování, postavení sněhových zábran nebo i výrobu solanky. Po každé zimě musíme sami po sobě uklidit. V létě spravujeme vozovky, opravujeme dopravní značení, zajišťujeme údržbu a výměnu svodidel, odvodňujeme vozovky a spustu dalších činností.“ Péče o komunikace v Plzeňském kraji je příkladná. Je mnohem operativnější a docílený efekt je lepší, když je podstatná část údržby realizována vlastními silami. Plzeňský kraj tak není jen v rukách dodavatelských firem a je schopen podstatnou část potřebných prací provádět podle svých potřeb.

Plzeňský kraj - silnice

Plzeňský kraj - silnice

Vložil: Redaktor KL

Komentáře

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace