Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Adresář Ondřeje Suchého

Adresář Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

„Šmejdi" dostali na Plzeňsku dvoumilionovou pokutu

30.05.2013
„Šmejdi dostali na Plzeňsku dvoumilionovou pokutu

Foto: Profimedia.cz

Popisek: Inspekce uložila v Plzeňském kraji dosud nejvyšší pokutu.

Západočeská pobočka České obchodní inspekce uložila dosud nejvyšší pokutu za praktiky při předváděcích akcích. 1. Česká reklamní společnost má zaplatit pokutu ve výši 2,47 milionu, a to za různé prohřešky včetně použití agresivních praktik.

Opakované kontroly proběhly podle ČOI v Plzeňském a Karlovarském kraji. Kontroloři na akce 1. České reklamní společnosti vyrazili hned třikrát. „Zjistili jsme různé formy nekalých praktik, za které byly uloženy sankce v celkové výši 2,47 milionu korun," uvedl ředitel ČOI pro Plzeňský a Karlovarský kraj Jan Řezáč.

Pokuta pro šmejdy je pravomocná

Z celkové částky byla nejvýraznější dvoumilionová pokuta uložená v květnu za užití agresivních praktik, už je pravomocná. Inspektoři zjistili například klamání o délce záruční lhůty, která byla místo slíbených osmi let poskytována jen na dobu dvou let. Účastníci akce také nedostávali dárky slíbené na pozvánkách. „Na akci také probíhalo losování, při kterém výherce vyhrál výrobky do domácnosti, ale už nevěděl, že jejich získání je podmíněné nákupem dalších výrobků za 35 tisíc," dodal Řezáč.

Osmdesát procent předváděcích akcí dostalo pokutu

Inspektoři zjistili chyby téměř na všech předváděcích akcích, na které vyrazili a to nejen u 1. České reklamní společnosti. U této konkrétní firmy ale podali návrh na zrušení jejího živnostenského oprávnění. A to i z důvodu, že firma už v minulosti jednu podobnou pokutu dostala a to ve výši cca 1, 8 milionu korun.

Zaujal Vás tento článek? Posílejte nám svoje názory i podněty na ! Těšíme se na ně.