Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Olympiáda v Koreji

Olympiáda v Koreji

Přibývají medaile, odehrávají se tu dramata,a to nejen sportovní.

Sex, pivo a rokenrol

Sex, pivo a rokenrol

Rockové příběhy; ve spolupráci s časopisem Rock´n ´all

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě celebrity dobrovolně neřeknou?

Konečně. V České Třebové budou zastavovat vlaky EuroCity

12.09.2013
Konečně. V České Třebové budou zastavovat vlaky EuroCity

Autor: Archiv

Popisek: vlaková souprava

Zastavování vlaků vyšší kvality EuroCity (EC) se po několika letech úsilí konečně dočkali také v České Třebové. Hejtman Martin Netolický se na tom domluvil s ministrem dopravy Zdeňkem Žákem a generálním ředitelem Českých drah Daliborem Zeleným.

Od 15. prosince 2013, tedy s platností nového vlakového jízdního řádu pro rok 2014/2015, budou v České Třebové zastavovat všechny vlaky kategorie EC.

Na železnici to přivede další zákazníky

Českotřebovská železniční stanice je nejenom pro Pardubický kraj důležitým dopravním uzlem. „Jeho součástí je multifunkční dopravní terminál sloužící k přestupu mezi jednotlivými druhy veřejné dopravy s rozsáhlým podzemním parkovištěm. Region tak bude mít spojení vlaky nejvyšší kategorie (EC) v hodinovém intervalu, každou 41. minutu ve směru do Prahy a 17. minutu ve směru na Brno. Ačkoliv mi bylo až trapné řešit takovou věc na úrovni hejtman - ministr, jsem velmi rád, že se tuto změnu podařilo prosadit. Panu ministrovi Žákovi patří velký dík, zase jednou zvítězil zdravý rozum,“ vysvětlil hejtman Martin Netolický, který se snažil přesvědčit již ministrova předchůdce Stanjuru při jeho návštěvě regionu letos v dubnu, uspěl však až u ministra Žáka. „Pravidelným hodinovým intervalem v obou směrech chceme lidem vyjít vstříc tak, aby jim státní podnik nabídl na této trase lepší služby,“ objasnil své rozhodnutí ministr dopravy Zdeněk Žák.

Hejtman na dané téma jednal také opakovaně s generálním ředitelem Českých drah Daliborem Zeleným. „České dráhy dlouhodobě zvyšují nabídku i kvalitu spojení pro tento region, což se pozitivně odráží v počtu cestujících. Věřím, že tento krok přivede na železnici další zákazníky,“ doplnil generální ředitel ČD Dalibor Zelený. I při zastavování vlaků zůstávají jízdní doby stejné, jako kdyby vlaky nezastavovaly.

Dřívější jednání končila opakovaně bez úspěchu

Požadavky kraje na ministerstvo jako objednatele nadregionální dopravy byly podle hejtmana Martina Netolického zcela na místě. „Centralizovali jsme autobusové linky veřejné dopravy z celého okolí právě k tomuto terminálu. Ten se stal nadregionálním centrem dopravy pro oblast zahrnující Svitavy, Litomyšl, Lanškroun a Ústí nad Orlicí včetně přilehlých oblastí. Z terminálu je také každou hodinu zajištěna návaznost na dálkové vlaky v relaci Praha – Ostrava,“ uzavřel hejtman Martin Netolický.

V minulosti probíhala řada jednání na úrovni kraje a města s vedením ministerstva dopravy, bohužel bez většího úspěchu. Ledy se pohnuly až po nástupu Zdeňka Žáka a Dalibora Zeleného. Oba uvedené opatření považují za systémově správné.

Zaujal Vás tento článek? Posílejte nám svoje názory i podněty na ! Těšíme se na ně.

Vložil: Redaktor KL

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace