Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Album Ondřeje Suchého

Album Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Konečně. V České Třebové budou zastavovat vlaky EuroCity

12.09.2013
Konečně. V České Třebové budou zastavovat vlaky EuroCity

Foto: Archiv

Popisek: vlaková souprava

Zastavování vlaků vyšší kvality EuroCity (EC) se po několika letech úsilí konečně dočkali také v České Třebové. Hejtman Martin Netolický se na tom domluvil s ministrem dopravy Zdeňkem Žákem a generálním ředitelem Českých drah Daliborem Zeleným.

Od 15. prosince 2013, tedy s platností nového vlakového jízdního řádu pro rok 2014/2015, budou v České Třebové zastavovat všechny vlaky kategorie EC.

Na železnici to přivede další zákazníky

Českotřebovská železniční stanice je nejenom pro Pardubický kraj důležitým dopravním uzlem. „Jeho součástí je multifunkční dopravní terminál sloužící k přestupu mezi jednotlivými druhy veřejné dopravy s rozsáhlým podzemním parkovištěm. Region tak bude mít spojení vlaky nejvyšší kategorie (EC) v hodinovém intervalu, každou 41. minutu ve směru do Prahy a 17. minutu ve směru na Brno. Ačkoliv mi bylo až trapné řešit takovou věc na úrovni hejtman - ministr, jsem velmi rád, že se tuto změnu podařilo prosadit. Panu ministrovi Žákovi patří velký dík, zase jednou zvítězil zdravý rozum,“ vysvětlil hejtman Martin Netolický, který se snažil přesvědčit již ministrova předchůdce Stanjuru při jeho návštěvě regionu letos v dubnu, uspěl však až u ministra Žáka. „Pravidelným hodinovým intervalem v obou směrech chceme lidem vyjít vstříc tak, aby jim státní podnik nabídl na této trase lepší služby,“ objasnil své rozhodnutí ministr dopravy Zdeněk Žák.

Hejtman na dané téma jednal také opakovaně s generálním ředitelem Českých drah Daliborem Zeleným. „České dráhy dlouhodobě zvyšují nabídku i kvalitu spojení pro tento region, což se pozitivně odráží v počtu cestujících. Věřím, že tento krok přivede na železnici další zákazníky,“ doplnil generální ředitel ČD Dalibor Zelený. I při zastavování vlaků zůstávají jízdní doby stejné, jako kdyby vlaky nezastavovaly.

Dřívější jednání končila opakovaně bez úspěchu

Požadavky kraje na ministerstvo jako objednatele nadregionální dopravy byly podle hejtmana Martina Netolického zcela na místě. „Centralizovali jsme autobusové linky veřejné dopravy z celého okolí právě k tomuto terminálu. Ten se stal nadregionálním centrem dopravy pro oblast zahrnující Svitavy, Litomyšl, Lanškroun a Ústí nad Orlicí včetně přilehlých oblastí. Z terminálu je také každou hodinu zajištěna návaznost na dálkové vlaky v relaci Praha – Ostrava,“ uzavřel hejtman Martin Netolický.

V minulosti probíhala řada jednání na úrovni kraje a města s vedením ministerstva dopravy, bohužel bez většího úspěchu. Ledy se pohnuly až po nástupu Zdeňka Žáka a Dalibora Zeleného. Oba uvedené opatření považují za systémově správné.

Zaujal Vás tento článek? Posílejte nám svoje názory i podněty na ! Těšíme se na ně.

Vložil: Redaktor KL