Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
MFF Karlovy Vary 2019

MFF Karlovy Vary 2019

Hvězdy, hvězdičky, róby, filmy i drsná kritika

Na vlastní kůži

Na vlastní kůži

Ivan Břešťák dělal krimi na Nově, má na kontě 1 200 reportáží. Nyní se vydává pro Krajské listy.cz tam, kam se bojí i benga

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Vycházející české hvězdy

Vycházející české hvězdy

Je jim sotva přes dvacet, přesto již nastartovaly raketovou kariéru

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho komentátora

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Filmové stopy

Filmové stopy

Zajímá vás, jak teď vypadá fabrika z filmu Marečku, podejte mi pero? Každý druhý víkend nový film

Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

363 dnů trvalo, než jsme se dočkali. V okolí České Třebové už si řidiči nebudou připadat jako na tankodromu

18.10.2017
363 dnů trvalo, než jsme se dočkali. V okolí České Třebové už si řidiči nebudou připadat jako na tankodromu

Autor: MěÚ Pardubice

Popisek: Slavnostní přestřižení pásky

Jedna z důležitých dopravních staveb v Pardubickém kraji je zprovozněna. Stavbaři dokončili rekonstrukci podjezdů pod železniční tratí v České Třebové za téměř 120 milionů korun. Za přítomnosti hejtmana Martina Netolického, náměstka pro dopravu Michala Kortyše a řady dalších hostů byla v úterý odpoledne stavba slavnostně předána, čímž byla zároveň zahájena další etapa, která spočívá v rekonstrukci zdevastované objízdné trasy přes Semanín.

„Pro nás znamená rozšíření podjezdů pod železniční tratí jeden z důležitých mezníků. Stavba byla velmi náročná, jelikož vyžadovala mimo jiné přeložení koryta Semanínského potoka do prostoru vozovky, která je nyní položena o 70 centimetrů níže oproti původnímu stavu, kdy nebylo možné, aby se zde vyhnula dvě proti sobě jedoucí nákladní vozidla. Jedná se o nejsložitější stavbu, kterou Pardubický kraj a Správa a údržba silnic Pardubického kraje koordinovali. Srovnatelná je snad jen modernizace mostu Pavla Wonky přes Labe v Pardubicích. Celkové náklady na stavbu činí 118 milionů korun,“ uvedl hejtman Martin Netolický s tím, že kromě Pardubického kraje se finančně na stavbě podílela Správa železniční a dopravní cesty a Lesy ČR. „O tom, že stavba byla velmi náročná, svědčí také fakt, že jsme v jejím průběhu byli nuceni řešit sesuv svahu a sloupů trakčního vedení. Po první zimě navíc byla totálně zničena objížďka na silnici III/35847 přes Semanín,“ uvedl hejtman Martin Netolický s tím, že projekční činnost optimalizace průjezdného profilu podjezdů pod železniční tratí v České Třebové byla zahájena již v roce 2014.

Rekonstrukce byla velmi náročná

Náročnost celé stavby potvrzuje také náměstek hejtmana pro dopravu a dopravní obslužnost Michal Kortyš. „Modernizace a rozšíření silnice pod železniční tratí je složena ze tří vzájemně propojených staveb a trvala 363 kalendářních dnů. Pardubický kraj na sebe vzal prostřednictvím Správy a údržby silnic úlohu stavebníka, přestože zhruba třetina problémů stavebně-technického řešení se nacházela u Správy železniční a dopravní cesty kvůli třem železničním podjezdům a zhruba třetina problémů u Lesů ČR.“ uvedl náměstek Michal Kortyš, který ocenil spolupráci všech zapojených subjektů. „Koordinace ze strany Pardubického kraje, stavebníka, projektanta, zhotovitelů, a spolupráce se všemi organizacemi jako SFDI, SŽDC, ŘSD ČR, Lesy ČR, čtyřmi stavebními úřady, dopravní policií a místními samosprávami byla na velmi vysoké úrovni, za což se patří všem poděkovat,“ řekl Michal Kortyš.

Zničená silnice na Semanín se začne opravovat ještě do konce roku

Stavební ruch nedaleko logistického terminálu však ani po dokončení rekonstrukce podjezdů neutichne. Pardubický kraj připravuje opravu silnice přes Semanín, která byla v průběhu rekonstrukce nadměrně zatížena nákladní kamionovou dopravou. „Na uvedení do původního stavu bude rekonstrukce vyžadovat přibližně 58 milionů korun. Z našeho rozpočtu je zajištěna částka 11,5 milionů korun. Za ní se bude realizovat úsek od železničního přejezdu v Semaníně po rybník Hvězda. S městem Česká Třebová a podnikateli je rozjednán příspěvek 12 milionů korun,“ řekl hejtman Netolický. „Tento úsek má naše správa a údržba silnic již vysoutěžené, a proto nedojde po dokončení rekonstrukce pod mosty k žádnému zdržení,“ dodal hejtman Martin Netolický.

Zdroj: tisková zpráva

Placený příspěvek

 

Válcuje vás život, úřady, politici? Zažili jste, nebo jste viděli něco, co by měli ostatní vědět? Pište, foťte, posílejte na .

Vložil: Štěpán Cháb

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace