Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Album Ondřeje Suchého

Album Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Podchod propojený s cyklostezkou či bezbariérové peróny. Rekonstrukce orlickoústeckého nádraží byla slavnostně ukončena

30.03.2016
Podchod propojený s cyklostezkou či bezbariérové peróny. Rekonstrukce orlickoústeckého nádraží byla slavnostně ukončena

Foto: Pardubický kraj

Popisek: Nádraží Ústí nad Orlicí

Ačkoliv již delší dobu cestující po železnici vnímají bezproblémový průjezd Ústím nad Orlicí, definitivní tečka za jednou z největších železničních staveb v Pardubickém kraji byla napsána dnes za přítomnosti zástupců Ministerstva dopravy, Správy železniční a dopravní cesty či kraje a města. Pardubický kraj zastupoval náměstek pro dopravu a dopravní obslužnost Jaromír Dušek, který má díky své profesní dráze k železnici více než osobní vztah. Výsledná částka stavby přesáhla jednu miliardu korun.

Z železniční stavby má náměstek radost

„Z každé dokončené dopravní stavby mám samozřejmě radost, navíc když se jedná o stavbu železniční. Přes nádraží projíždím každý den, a proto jako cestující vnímám, že zde byl odveden velký kus práce. Navíc je nutné říci, že práce spojené s modernizací uzlu jsou velkým přínosem pro město Ústí nad Orlicí, a rádi bychom viděli obdobné stavby i na dalších místech, jako jsou Pardubice a Česká Třebová,“ uvedl náměstek Jaromír Dušek.

Zároveň připomněl důležitost regionálních tratí, na které by se nemělo zapomínat. „Z pohledu cestujícího však vnímám několik problémů včetně velkých vzdáleností mezi parkovištěm a nástupišti, ale také obtížný příjezd pro autobusy, jelikož úhel napojení mostu přes Tichou Orlici je příliš ostrý. Nepamatuji však stavbu, která by se obešla bez jakýchkoliv problémů,“ dodal Dušek.

Až 160 kilometrů v hodině 

Vlaky mohou po rekonstrukcí stanicí projíždět rychlostí až 160 kilometrů za hodinu. Kromě toho bylo vybudováno také moderní sdělovací a zabezpečovací zařízení, trakční vedení a napájení. K odbavení cestujících a řízení provozu nyní slouží zcela nové budovy.

Cestující tak mohou využít dvou zvýšených ostrovních nástupišť se čtyřmi nástupními hranami. Všechny perony jsou navíc bezbariérové. V průběhu rekonstrukce byl zrušen železniční přejezd vedoucí po místní komunikaci do Kerhartic a místo něj byl postaven podchod pro pěší a cyklisty, který propojuje dvě části cyklotrasy z Ústí nad Orlicí do Chocně.

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh  na .

Vložil: Lucie Bartoš