Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Volby 2017

Volby 2017

Žhavá část kampaně se blíží

Letošní Karlovy Vary

Letošní Karlovy Vary

Co se dělo na festivalu

Kultura

Kultura

Pojďme se bavit: Je tu hudba, film, knihy, výstavy, nechybí exkluzivní recenze

Životní knockouty

Životní knockouty

Dal vám život ránu na solar? Nejste v tom sami, čtěte skutečné příběhy

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě celebrity dobrovolně neřeknou?

Rozhovory

Rozhovory

Politici, umělci, zkrátka každý, kdo má co říci

Podchod propojený s cyklostezkou či bezbariérové peróny. Rekonstrukce orlickoústeckého nádraží byla slavnostně ukončena

30.03.2016
Podchod propojený s cyklostezkou či bezbariérové peróny. Rekonstrukce orlickoústeckého nádraží byla slavnostně ukončena

Autor: Pardubický kraj

Popisek: Nádraží Ústí nad Orlicí

Ačkoliv již delší dobu cestující po železnici vnímají bezproblémový průjezd Ústím nad Orlicí, definitivní tečka za jednou z největších železničních staveb v Pardubickém kraji byla napsána dnes za přítomnosti zástupců Ministerstva dopravy, Správy železniční a dopravní cesty či kraje a města. Pardubický kraj zastupoval náměstek pro dopravu a dopravní obslužnost Jaromír Dušek, který má díky své profesní dráze k železnici více než osobní vztah. Výsledná částka stavby přesáhla jednu miliardu korun.

Z železniční stavby má náměstek radost

„Z každé dokončené dopravní stavby mám samozřejmě radost, navíc když se jedná o stavbu železniční. Přes nádraží projíždím každý den, a proto jako cestující vnímám, že zde byl odveden velký kus práce. Navíc je nutné říci, že práce spojené s modernizací uzlu jsou velkým přínosem pro město Ústí nad Orlicí, a rádi bychom viděli obdobné stavby i na dalších místech, jako jsou Pardubice a Česká Třebová,“ uvedl náměstek Jaromír Dušek.

Zároveň připomněl důležitost regionálních tratí, na které by se nemělo zapomínat. „Z pohledu cestujícího však vnímám několik problémů včetně velkých vzdáleností mezi parkovištěm a nástupišti, ale také obtížný příjezd pro autobusy, jelikož úhel napojení mostu přes Tichou Orlici je příliš ostrý. Nepamatuji však stavbu, která by se obešla bez jakýchkoliv problémů,“ dodal Dušek.

Až 160 kilometrů v hodině 

Vlaky mohou po rekonstrukcí stanicí projíždět rychlostí až 160 kilometrů za hodinu. Kromě toho bylo vybudováno také moderní sdělovací a zabezpečovací zařízení, trakční vedení a napájení. K odbavení cestujících a řízení provozu nyní slouží zcela nové budovy.

Cestující tak mohou využít dvou zvýšených ostrovních nástupišť se čtyřmi nástupními hranami. Všechny perony jsou navíc bezbariérové. V průběhu rekonstrukce byl zrušen železniční přejezd vedoucí po místní komunikaci do Kerhartic a místo něj byl postaven podchod pro pěší a cyklisty, který propojuje dvě části cyklotrasy z Ústí nad Orlicí do Chocně.

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh  na .

Vložil: Lucie Bartoš

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace