Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho komentátora

Vycházející české hvězdy

Vycházející české hvězdy

Je jim sotva přes dvacet, přesto již nastartovaly raketovou kariéru

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Uplynulý týden očima šéfredaktorky. A zvířátko nakonec

Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Hledá se kompromis. Zastavování vlaků v České Třebové je stále otevřené

01.11.2015
Hledá se kompromis. Zastavování vlaků v České Třebové je stále otevřené

Autor: Pardubický kraj

Popisek: Zastavování vlaků v České Třebové je stále otevřené

Na další ze série jednání dorazil ve čtvrtek na Ministerstvo dopravy hejtman Pardubického kraje Martin Netolický s náměstkem pro dopravu Jaromírem Duškem, starostou České Třebové Jaroslavem Zedníkem a bývalým ředitelem Českých drah Daliborem Zeleným. Tématem jednání s ministrem dopravy Danem Ťokem byl především přetrvávající rozpor ohledně zastavování vlaků vyšší kategorie v České Třebové.

Terminál přesahuje velikost sídla

„V současné době žádný kompromis neexistuje. Debaty o zastavování vlaků v České Třebové se vedou paradoxně od roku 2010, kdy byl ve městě otevřen nový terminál za více než 330 milionů korun, propojující automobilovou, autobusovou a železniční dopravu. Jedná se o koncepční spor a my jsme přesvědčeni, že není žádný důvod omezit zastavování mezinárodních rychlíků v České Třebové, jelikož dojezdová doba zůstává stejná jak pří zastavení, tak při pouhém průjezdu,“ sdělil hejtman Martin Netolický.

„Českotřebovský terminál také zdaleka přesahuje velikost samotného sídla, a to především díky spádovosti pro menší obce v okolí. Přál bych si, aby byl obdobný terminál, propojující všechny druhy pozemní dopravy, například v Pardubicích nebo dalších krajských městech,“ řekl hejtman Netolický.

Hejtman zpochybnil závěry studie 

Ten s náměstkem Jaromírem Duškem zpochybnil závěry studie, vypracované společností SUDOP. „Ve studii se objevují imaginární úspory, spojené s průjezdy vlaků. Tyto úspory však reálně neexistují. Pan ministr nám proto přislíbil, že studie bude posouzena další nezávislou autoritou, tentokrát z akademické obce,“ uvedl hejtman, který také dodal, že studii bude posuzovat Fakulta dopravní Českého vysokého učení technického v Praze. 

Zástupci kraje také pozvali ministra Dana Ťoka na osobní návštěvu nejen terminálu v České Třebové, ale také celého regionu. „Jsem přesvědčen, že si pan ministr po osobní návštěvě udělá ucelený obraz důležitosti terminálu a zastavování vlaků v něm. Zároveň jsme se shodli, že v rámci dalšího setkání budeme projednávat také ostatní témata, důležitá pro náš kraj, a to především situaci kolem výkupu pozemků pod plánovanou trasou silnice R35 nebo navazující dopravní stavby ve spojitosti s plánovanou investicí společnosti Foxconn v Pardubicích,“ dodal hejtman Martin Netolický.

Stalo se u vás něco, co by měli ostatní vědět? Napište na .

Vložil: Lucie Bartoš

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace