Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho komentátora

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Uplynulý týden očima šéfredaktorky. A zvířátko nakonec

Zmizelí Češi

Zmizelí Češi

René Flášar pátrá po osudech zmizelých, kteří se již dávno ztratili i z policejních svodek

Sex, pivo a rokenrol

Sex, pivo a rokenrol

Rockové příběhy; ve spolupráci s časopisem Rock´n ´all

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Hledá se kompromis. Zastavování vlaků v České Třebové je stále otevřené

01.11.2015
Hledá se kompromis. Zastavování vlaků v České Třebové je stále otevřené

Autor: Pardubický kraj

Popisek: Zastavování vlaků v České Třebové je stále otevřené

Na další ze série jednání dorazil ve čtvrtek na Ministerstvo dopravy hejtman Pardubického kraje Martin Netolický s náměstkem pro dopravu Jaromírem Duškem, starostou České Třebové Jaroslavem Zedníkem a bývalým ředitelem Českých drah Daliborem Zeleným. Tématem jednání s ministrem dopravy Danem Ťokem byl především přetrvávající rozpor ohledně zastavování vlaků vyšší kategorie v České Třebové.

Terminál přesahuje velikost sídla

„V současné době žádný kompromis neexistuje. Debaty o zastavování vlaků v České Třebové se vedou paradoxně od roku 2010, kdy byl ve městě otevřen nový terminál za více než 330 milionů korun, propojující automobilovou, autobusovou a železniční dopravu. Jedná se o koncepční spor a my jsme přesvědčeni, že není žádný důvod omezit zastavování mezinárodních rychlíků v České Třebové, jelikož dojezdová doba zůstává stejná jak pří zastavení, tak při pouhém průjezdu,“ sdělil hejtman Martin Netolický.

„Českotřebovský terminál také zdaleka přesahuje velikost samotného sídla, a to především díky spádovosti pro menší obce v okolí. Přál bych si, aby byl obdobný terminál, propojující všechny druhy pozemní dopravy, například v Pardubicích nebo dalších krajských městech,“ řekl hejtman Netolický.

Hejtman zpochybnil závěry studie 

Ten s náměstkem Jaromírem Duškem zpochybnil závěry studie, vypracované společností SUDOP. „Ve studii se objevují imaginární úspory, spojené s průjezdy vlaků. Tyto úspory však reálně neexistují. Pan ministr nám proto přislíbil, že studie bude posouzena další nezávislou autoritou, tentokrát z akademické obce,“ uvedl hejtman, který také dodal, že studii bude posuzovat Fakulta dopravní Českého vysokého učení technického v Praze. 

Zástupci kraje také pozvali ministra Dana Ťoka na osobní návštěvu nejen terminálu v České Třebové, ale také celého regionu. „Jsem přesvědčen, že si pan ministr po osobní návštěvě udělá ucelený obraz důležitosti terminálu a zastavování vlaků v něm. Zároveň jsme se shodli, že v rámci dalšího setkání budeme projednávat také ostatní témata, důležitá pro náš kraj, a to především situaci kolem výkupu pozemků pod plánovanou trasou silnice R35 nebo navazující dopravní stavby ve spojitosti s plánovanou investicí společnosti Foxconn v Pardubicích,“ dodal hejtman Martin Netolický.

Stalo se u vás něco, co by měli ostatní vědět? Napište na .

Vložil: Lucie Bartoš

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace