Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Nostalgická kavárnička Ondřeje Suchého

Nostalgická kavárnička Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Na silnicích druhé třídy nemají kamiony co dělat, zní z Pardubicka a chystá se opatření

02.12.2017
Na silnicích druhé třídy nemají kamiony co dělat, zní z Pardubicka a chystá se opatření

Foto: Facebook

Popisek: Kamiony nemají na silnicích třídy II co dělat

Rada Pardubického kraje na svém pondělním jednání podpořila zákaz tranzitní nákladní dopravy na silnici II/366 v úseku Miluleč – Svitavy tak, jak jej předložili zastupitelé hnutí ANO 2011. Cílem opatření je především zvýšení bezpečnosti provozu, zamezení odstavování kamionů na autobusových zastávkách, zmírnění ucpávání města Svitavy, omezení obtěžování nadlimitními imisemi škodlivin a ochrana povrchu komunikace, která na zvýšenou zátěž není stavěna.

„Jako vlastník komunikace požadujeme, aby byla chráněna před nadměrnou zátěží tranzitní kamionovou dopravou. V úseku od křižovatky se silnicí I/35 u Mikulče až po křižovatku se silnicí I/34 u Svitav je možné vyloučit nákladní tranzitní dopravu na základě ustanovení zákona o pozemních komunikacích. Silnice je prokazatelně nadměrně zatížena nákladní dopravou, z čehož pak plyne zhoršení bezpečnosti silničního provozu, zvýšený hluk a nadměrné poškozování této silnice. Plánovaný odklon kamionů by byl veden po silnici I/35 až po křižovatku se silnicí I/34 u Koclířova, a dále pak ke kruhovému objezdu ve Svitavách, a to obousměrně,“ uvedl hejtman Martin Netolický s tím, že zákazem průjezdu kamionů by byla ochráněna také investice Pardubického kraje. „V roce 2017 jsme dokončili v rekonstrukci části silnice II/366 v ulici Pražská ve Svitavách za téměř 20 milionů korun. V případě další nadměrné zátěže tranzitní nákladní dopravou dojde ke zkrácení životnosti a nutnosti dalších oprav. V rámci této rekonstrukce komunikace byla veškerá doprava odkloněna právě na navrhovanou objízdnou trasu a v praxi bylo ověřeno, že navržená objízdná trasa odkloněnou tranzitní nákladní dopravu zvládne,“ dodal hejtman Netolický.

Donese to benefity

Podle náměstka hejtmana pro oblast dopravy Michala Kortyše by mělo toto opatření přinést hned několik benefitů. „Jedním z nich je jednoznačně zvýšení bezpečnosti provozu, protože v současné době kamiony projíždějí obcemi Mikuleč, Kukle, Javorník a celý průtah městem Svitavy v délce necelých tří kilometrů v zastavěné oblasti. Je zde velmi málo přechodů pro chodce a špatně umístěné zastávky autobusů, které nutí občany tuto komunikace přecházet. Silnice vede kolem škol, dětských hřišť, úřadů a domovní zástavby,“ uvedl Michal Kortyš. „Tímto opatřením by mělo dojít také k omezení ucpávání Svitav kamionovou dopravou ze směru od Hradce Králové po okružní křižovatku silnice I/34 se silnicí I/43. „Pokud budou nákladní vozidla přijíždět ze směru od Moravské Třebové, nebudou v době zácpy paralyzovat centrum Svitav. Bohužel to ale přinese i zvýšený provoz na křižovatce I/35 se silnicí I/34 u Koclířova, kterou nejen dopravní policie už teď prohlašuje za přinejmenším problémovou. Ačkoliv tato křižovat není v majetku kraje, zadal jsem studii její úpravy a budu jednat s ŘSD a samosprávou o společné investici v tomto problematickém místě. Jsem přesvědčen, že omezení dopravy od Litomyšle a úprava této křižovatky musí proběhnout co nejdříve, ale současně,“ řekl Michal Kortyš.

Litera zákona

Silnice II. třídy jsou dle zákona určené pro dopravu maximálně mezi okresy, nikoliv pro dálkovou a mezinárodní dopravu, což je úkolem sil. I. třídy. „Zákaz tranzitní nákladní dopravy v úseku silnice II/366 je v souladu s příručkou Ministerstva dopravy ČR. Typickými silnicemi, pro něž lze toto opatření užít, jsou silnice II. a III. třídy, které slouží jako spojka mezi dvěma úseky silnice I. třídy a tranzitní nákladní doprava tyto spojky používá, aby si zkrátila cestu. V současné době je silnice II/366 jednou z nejzatíženějších silnic II. třídy v rámci našeho kraje, což vyplývá také ze sčítání dopravy z roku 2010. Intenzita dopravy je zde ve výši 5 344 vozidel za 24 hodin. Z toho nákladních bylo 1341,“ uvedl autor zprávy a krajský zastupitel za hnutí ANO 2011 David Švec, který se dopravní problematikou dlouhodobě zabývá.

Sníží se emise

Podle zástupců hnutí ANO 2011, kteří s návrhem přišli, by mělo mít plánované opatření vliv také na životní prostředí, vzhledem k obtěžování obyvatel zmíněných obcí nadměrnými emisemi. Posledním a neméně důležitým opatřením je ochrana majetku kraje. „Neúměrné zatížení sil. II/366 která není stavebně schopná přenášet takovouto zátěž. Naproti tomu silnice první třídy jsou po rekonstrukci v řádném technickém stavu s požadovaným šířkovým uspořádáním. Navržený odklon nákladní dopravy navíc nijak nevybočuje proti ostatním omezením průjezdu tranzitní nákladní dopravy v jiných městech a i v rámci Pardubického kraje,“ uvedl krajský zastupitel Jan Procházka. Že se nejedná o první obdobné opatření v regionu, potvrzuje také předseda kontrolního výboru krajského zastupitelstva Miroslav Jurenka. „K takovéto úpravě již došlo například na silnici II/358 v úseku Litomyšl – Česká Třebová. Navíc je připravováno totéž po přeřazení silnice I/ 36 do kategorie silnice II. třídy od dálnice D11 přes Lázně Bohdaneč do Pardubic,“ uvedl Jurenka. 

Zdroj: Tisková zpráva

Komerční sdělení

Válcuje vás život, úřady, politici? Zažili jste, nebo jste viděli něco, co by měli ostatní vědět? Pište, foťte, posílejte na .

QRcode

Vložil: Štěpán Cháb