Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
MFF Karlovy Vary 2019

MFF Karlovy Vary 2019

Hvězdy, hvězdičky, róby, filmy i drsná kritika

Na vlastní kůži

Na vlastní kůži

Ivan Břešťák dělal krimi na Nově, má na kontě 1 200 reportáží. Nyní se vydává pro Krajské listy.cz tam, kam se bojí i benga

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Vycházející české hvězdy

Vycházející české hvězdy

Je jim sotva přes dvacet, přesto již nastartovaly raketovou kariéru

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho kulturního redaktora

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Filmové stopy

Filmové stopy

Zajímá vás, jak teď vypadá fabrika z filmu Marečku, podejte mi pero? Reportáže z míst, kde se natáčely kinohity

Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Ministr Stanjura nasypal popel na hlavu vlastní vlády. Kvůli D1

17.04.2013
Ministr Stanjura nasypal popel na hlavu vlastní vlády. Kvůli D1

Autor: Profimedia.cz

Popisek: Ilustrační foto

Po úzkých silničkách v Pardubickém kraji se povalí tranzit na Moravu. Na vině je především stát, který přikročil k modernizaci nejvytíženější české dálnice D1 ještě před tím, než byla zbudována kompletní rychlostní silnice R35.

Stát totiž udělal strategickou chybu, když se místo do urychlené dostavby R35 jako alternativní spojnice Prahy s Moravou pustil do rekonstrukce D1, která tak svede tranzit do Brna a Ostravy jak na okrsky na Vysočině, tak na úzké a už nyní ucpané a nebezpečné silnice v Pardubickém kraji.

„Kdyby byla R35 hotová, neměli bychom teď takové starosti s opravou brněnské D1, mohla by bývala probíhat mnohem klidněji,“ řekl při své návštěvě v Pardubicích ministr dopravy Zbyněk Stanjura (ODS).

S R35 se hne

Ke cti mu budiž přičteno, že ministři se v Nečasově vládě střídají skoro stejně často jako ponožky. Úvahy, jestli upřednostnit výstavbu R35, nebo jako první rozšířit D1, vládly úvahám Ministerstva dopravy před dvěma lety, kdy zde Stanjura ještě nebyl. Pardubičtí lobbisté byli tehdy neúspěšní.

V každém případě však Stanjura slíbil – kolikátý ministr a pokolikáté už – že se s pokračováním R35 konečně hne. Jako první přijde na řadu asi nejpotřebnější úsek před Vysoké Mýto, dlouhý 24 kilometrů. Stavět by se podle jeho slov mělo začít v roce 2015. Podle optimistických předpokladů by celá 110 kilometrů dlouhá dálnice od křížení s D11 u Hradce až do Mohelnice mohla být hotová do roku 2020.

Soutěžit v roce 2014

„Mohla, mohla…. To už jsme slyšeli stokrát. Děsíme se přívalu kamionů, až uzavřou ‚dé jedničku‘, další nápor nastane poté, co otevřou první úsek R35 do Ostrova,“ řekla Iveta Stejskalová z Vysokého Mýta. To je společně se sousední Litomyšlí tranzitem nejohroženějšími městy na trase nynější „pětatřicítky“.

„V této chvíli jsme ve fázi, že letos dáme maximum prostředků na projektovou přípravu stavby a na výkupy pozemků. První dva úseky z Opatovic nad Labem do Ostrova před Vysokým Mýtem připravujeme tak, aby se daly v roce 2014 soutěžit. Současně připravujeme další tři stavební úseky na území tří krajů. Je to věc republikového významu," prohlásil Stanjura.

Zároveň s tím musí být logicky dostavěno třetí patro opatovické křižovatky, které představuje průběžný směr budoucí R35. „Už jednáme s dodavatelem. V řádu týdnů bude stavba opět zahájena. Letos bychom na ní mohli prostavět až 300 milionů korun,“ dodal ministr. Původně mělo být třetí patro hotové už v roce 2009 s otevřením zbytku křižovatky, stavba však byla na poslední chvíli zakonzervována kvůli tehdejším rozpočtovým škrtům.

Vendula Kvochová

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace