Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho komentátora

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Uplynulý týden očima šéfredaktorky. A zvířátko nakonec

Zmizelí Češi

Zmizelí Češi

René Flášar pátrá po osudech zmizelých, kteří se již dávno ztratili i z policejních svodek

Sex, pivo a rokenrol

Sex, pivo a rokenrol

Rockové příběhy; ve spolupráci s časopisem Rock´n ´all

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Pardubické letiště chce nový terminál za 250 milionů

20.03.2013
Pardubické letiště chce nový terminál za 250 milionů

Autor: Profimedia.cz/MF Dnes-Radek Kalhous

Popisek: Otevření zmodernizovaného letiště EBA v Pardubicích za účasti ministra Dobeše

Další rozvoj pardubického letiště se bez nového terminálu pro odbavování cestujících zpomalí, ne-li zastaví.

Vedení letiště proto hledá způsob, jak vybudovat terminál, který by letiště posunul zase o kus dál. S jeho stavbou by chtělo začít již v příštím roce.

„Zpracovali jsme strategický finanční plán společnosti do roku 2022, který posuzuje provoz letiště ve třech možných modelech.  Uvažuje o zachování provozu ve stávajících podmínkách, o výstavbě nového terminálu a o vstupu strategického partnera. Výpočty jednotlivých variant se opírají o velmi střízlivé odhady nárůstu provozu na letišti Pardubice do roku 2022 při dodržení podmínek stávajícího územního rozhodnutí, které nám dovoluje za rok odbavit maximálně 250 000 pasažérů,“  řekl Jan Andrlík, ředitel společnosti East Bohemian Airport, která letiště provozuje.

Bez terminálu stagnace a pokles?

„Dá se očekávat, že pokud se do stavby nepustíme, čeká nás stagnace zájmu leteckých společností a možná i pokles. Již dnes zaznamenáváme nespokojenost přepravců s časy příletů a jejich klientů s prostředím, v němž jsou odbavováni,“ doplnil ředitel s tím, že jednání s novými přepravci, majícími zájem o využívání pardubického letiště, vždy končí po prohlídce provizorního terminálu.

Společnost by na stavbu nového terminálu, která by měla vyjít na 250 milionů korun, chtěla získat bankovní úvěr s dobou splatnosti 15 let.  Nová hala by měla nést jméno Jana Kašpara a letišti by umožnila odbavit během jedné hodiny až 450 cestujících.

Vendula Kvochová

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace