Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Volby 2017

Volby 2017

Žhavá část kampaně se blíží

Letošní Karlovy Vary

Letošní Karlovy Vary

Co se dělo na festivalu

Kultura

Kultura

Pojďme se bavit: Je tu hudba, film, knihy, výstavy, nechybí exkluzivní recenze

Životní knockouty

Životní knockouty

Dal vám život ránu na solar? Nejste v tom sami, čtěte skutečné příběhy

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě celebrity dobrovolně neřeknou?

Rozhovory

Rozhovory

Politici, umělci, zkrátka každý, kdo má co říci

Pardubice: Architekti diskutovali o dopravě, chybí obchvat

27.02.2013
Pardubice:  Architekti diskutovali o dopravě,  chybí obchvat

Autor: Kraj Pardubický

Popisek: Diskuzní setkání městských architektů s občany Pardubic.

Velký zájem veřejnosti provázelo třetí diskuzní setkání městských architektů s občany města. V sále Divadla 29 byla tentokrát řeč o dopravě.

„Velice nás potěšilo, kolik lidí dorazilo. Hlavní sál divadla byl úplně plný. Cyklus přednášek OHA vs. … se setkává s čím dál větším zájmem veřejnosti,“ říká Vladimír Lavrík, zastupující vedoucí odboru hlavního architekta. Na prezentaci se přišli podívat dopravní odborníci, architekti, zaměstnanci dopravního podniku, zástupci neziskovek, studenti dopravní fakulty a nechyběla laická veřejnost.

Zaměstnanci odboru hlavního architekta prezentovali svojí představu o tom, kam by se mělo ubírat dopravní plánování ve městě. „V Pardubicích je 59% všech cest kratších než 3 km. Je tady všude blízko. Existuje velký potenciál pro posílení role MHD, pěší a cyklistické dopravy. Tyto způsoby dopravy jsou pro takto krátké cesty nejefektivnější a mají i řadu dalších kladných dopadů na kvalitu života ve městě,“ prezentuje výstupy průzkumu dopravního chování městský cyklokoordinátor Vojtěch Jirsa.

„Je třeba, aby se ve městě realizovala řada nízkonákladových opatření pro zvýšení atraktivity nemotorových způsobů dopravy. Relativně levnými zásahy by se dala zvýšit také průjezdnost křižovatek pro automobilovou dopravu. Tím nechci zpochybnit potřebu výstavby obchvatů. Ty mají v systému svojí jasnou úlohu – odklonit dopravu, která nesměřuje do centra města,“ vyjádřil se v diskuzi dopravní projektant Petr Novotný.

Z diskuze vyplynula potřeba zabývat se otázkou organizace plánování dopravy ve městě. „Navrhneme, aby byla v Pardubicích vytvořena pozice, která by koordinovala a zastřešovala veškeré dopravní plánování. Bez toho se nehneme,“ řekl Lavrík.

Odbor hlavního architekta představil výstupy dopravního modelu, který prověřuje dopady jednotlivých staveb na dopravu pro účely zpracování územního plánu. „Velký význam pro centrum města má například severovýchodní obchvat, který by měl propojit Dubinu s Polabinami,“ upozornil Lavrík. „O významu severovýchodního obchvatu víme už více než dvacet let. To, že stále neexistuje, je důsledkem jeho nedostatečné priority v rámci řešení dopravních problémů města,“ říká jeden z účastníků diskuze, zastupitel Ladislav Koudelka.

(Zdroj: Pardubice.eu)

Vložil: Redaktor KL

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace