Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho komentátora

Vycházející české hvězdy

Vycházející české hvězdy

Je jim sotva přes dvacet, přesto již nastartovaly raketovou kariéru

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Uplynulý týden očima šéfredaktorky. A zvířátko nakonec

Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Pardubice: Architekti diskutovali o dopravě, chybí obchvat

27.02.2013
Pardubice:  Architekti diskutovali o dopravě,  chybí obchvat

Autor: Kraj Pardubický

Popisek: Diskuzní setkání městských architektů s občany Pardubic.

Velký zájem veřejnosti provázelo třetí diskuzní setkání městských architektů s občany města. V sále Divadla 29 byla tentokrát řeč o dopravě.

„Velice nás potěšilo, kolik lidí dorazilo. Hlavní sál divadla byl úplně plný. Cyklus přednášek OHA vs. … se setkává s čím dál větším zájmem veřejnosti,“ říká Vladimír Lavrík, zastupující vedoucí odboru hlavního architekta. Na prezentaci se přišli podívat dopravní odborníci, architekti, zaměstnanci dopravního podniku, zástupci neziskovek, studenti dopravní fakulty a nechyběla laická veřejnost.

Zaměstnanci odboru hlavního architekta prezentovali svojí představu o tom, kam by se mělo ubírat dopravní plánování ve městě. „V Pardubicích je 59% všech cest kratších než 3 km. Je tady všude blízko. Existuje velký potenciál pro posílení role MHD, pěší a cyklistické dopravy. Tyto způsoby dopravy jsou pro takto krátké cesty nejefektivnější a mají i řadu dalších kladných dopadů na kvalitu života ve městě,“ prezentuje výstupy průzkumu dopravního chování městský cyklokoordinátor Vojtěch Jirsa.

„Je třeba, aby se ve městě realizovala řada nízkonákladových opatření pro zvýšení atraktivity nemotorových způsobů dopravy. Relativně levnými zásahy by se dala zvýšit také průjezdnost křižovatek pro automobilovou dopravu. Tím nechci zpochybnit potřebu výstavby obchvatů. Ty mají v systému svojí jasnou úlohu – odklonit dopravu, která nesměřuje do centra města,“ vyjádřil se v diskuzi dopravní projektant Petr Novotný.

Z diskuze vyplynula potřeba zabývat se otázkou organizace plánování dopravy ve městě. „Navrhneme, aby byla v Pardubicích vytvořena pozice, která by koordinovala a zastřešovala veškeré dopravní plánování. Bez toho se nehneme,“ řekl Lavrík.

Odbor hlavního architekta představil výstupy dopravního modelu, který prověřuje dopady jednotlivých staveb na dopravu pro účely zpracování územního plánu. „Velký význam pro centrum města má například severovýchodní obchvat, který by měl propojit Dubinu s Polabinami,“ upozornil Lavrík. „O významu severovýchodního obchvatu víme už více než dvacet let. To, že stále neexistuje, je důsledkem jeho nedostatečné priority v rámci řešení dopravních problémů města,“ říká jeden z účastníků diskuze, zastupitel Ladislav Koudelka.

(Zdroj: Pardubice.eu)

Vložil: Redaktor KL

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace