Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho komentátora

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Uplynulý týden očima šéfredaktorky. A zvířátko nakonec

Zmizelí Češi

Zmizelí Češi

René Flášar pátrá po osudech zmizelých, kteří se již dávno ztratili i z policejních svodek

Sex, pivo a rokenrol

Sex, pivo a rokenrol

Rockové příběhy; ve spolupráci s časopisem Rock´n ´all

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Pardubice představily čtyři možné podoby přednádraží

17.11.2013
Pardubice představily čtyři možné podoby přednádraží

Autor: Archiv

Popisek: vlaková souprava

Město Pardubice připravuje novou podobu území před vlakovým nádražím. Výsledný projekt, který nabídne nejlepší dopravní řešení, by měl vzejít z návrhů čtyř architektonických kanceláří. Jejich ideovou představu o budoucí podobě tohoto prostoru si nyní můžete prohlédnout na mikrowebu města.

„Na projektu Přednádraží – brána do města pracuje radnice od roku 2010. Hned na začátku vznikly tři projekty. Dva ale byly příliš nákladné a třetí projekt při podrobném rozboru ukázal řadu chyb. Proto zastupitelé 7. května rozhodli o vypsání ideové soutěže formou soutěže o návrh, která kromě prostoru přednádraží řeší i doplnění funkce autobusového terminálu. Čtyři zpracované návrhy nám byly představené 6. listopadu,“ říká náměstek primátorky Michal Koláček.

Některé návrhy pracují s možností propojení nádraží se sídlištěm Dukla

Všechny čtyři návrhy od kanceláří „Atelier 'AURUM' s.r.o. Pardubice“, „PRODIN a. s. + MIXAGE s. r. o.“, „Ateliér malých okružních křižovatek + ADAM PRVNÍ spol. s r.o. + Ing. Arch. Patrik Kotas“ a „HIGHWAY DESIGN, s.r.o. + Med Pavlík architekti“ nyní procházejí posouzením a je možné, že výsledkem bude kompilát z předložených projektů. Na další postup dohlíží Odbor hlavního architekta. „Jedná se o jednu z nejdůležitějších lokalit Pardubic, o vstupní bránu do města. Projekt proto nelze pojmout polovičatě a je zřejmé, že výsledná přestavba lokality se bude pohybovat ve stovkách milionů korun,“ vysvětluje hlavní architekta města Pavla Pannová.

Přednádraží je nejdůležitějším dopravním uzlem města i celého regionu. Kříží se zde vlaková, automobilová a autobusová (městská i dálková) doprava. Denně zde projde 20 tisíc lidí. Nově by zde mělo dojít k propojení městské a dálkové dopravy, k úpravě frekventované komunikace. Linkové i městské autobusy by měly před vlakovým nádražím pouze zastavovat, parkovat na delší dobu mají meziměstské vozy mimo toto území. Někteří architekti navrhují kruhové křižovatky a silnici s dvěma pruhy, jiní čtyřproudou komunikaci bez kruhových objezdů a  provoz řízený inteligentním dopravním systémem (světelně řízené křižovatky). Cílem ale zůstává, aby pěší, cyklisté a MHD byli privilegovanější, než auta. Město zároveň již odmítá původně navrhovanou komunikaci za lihovarem. Některé návrhy pracují s možností propojení nádraží se sídlištěm Dukla, odkud se lidé na vlak těžko dostávají. Navrhovanou variantou je i městská lanovka, reálný je ale spíš podchod. Spojení sídliště a nádraží připravuje Správa železniční dopravní cesty, která kromě podchodu zatím zvažuje i lávku.

Město již na projekt získalo dotaci z takzvaných švýcarských fondů

„Uvažujeme o možnosti zřízení podzemního parkoviště pod lihovarem, odkud by se lidé dostali snadno k nádraží. Vyřešil by se tak problém, jak dostat pěší přes hlavní komunikaci na stranu k lihovaru, tedy směrem do Polabin. Je to jedno z úskalí projektu," dodává Pannová. Předložené návrhy město posoudí i pomocí počítačové simulace dopravy.

Město již na projekt získalo dotaci z takzvaných švýcarských fondů a s příslušné ministerstvo přislíbilo, že by peníze mohly být použité i na novou podobu projektu. Vedení města ale zvažuje také možnost získat prostředky z operačního programu pro roky 2014 až 2020.

Zaujal Vás tento článek? Posílejte nám svoje názory i podněty na ! Těšíme se na ně.

Vložil: Redaktor KL

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace