Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
S cestovatelem Milošem Beranem

S cestovatelem Milošem Beranem

... do Číny a dál, za exotikou. Trocha povídání a nádherné fotky

Fejeton Jiřího Macků

Fejeton Jiřího Macků

Každou neděli něco trošinku hlubšího k zamyšlení od doyena redakce

Koronavirus ´2020

Koronavirus ´2020

Vše o pandemii, která pokračuje i v roce 2021

Glosy Iva Fencla

Glosy Iva Fencla

Ze Starého Plzence až na kraj světa

TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Knižní recenze

Knižní recenze

Exkluzivní recenze o literatuře vážné, stejně tak i o detektivkách a jiných lehčích žánrech

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Pardubice představily čtyři možné podoby přednádraží

17.11.2013
Pardubice představily čtyři možné podoby přednádraží

Foto: Archiv

Popisek: vlaková souprava

Město Pardubice připravuje novou podobu území před vlakovým nádražím. Výsledný projekt, který nabídne nejlepší dopravní řešení, by měl vzejít z návrhů čtyř architektonických kanceláří. Jejich ideovou představu o budoucí podobě tohoto prostoru si nyní můžete prohlédnout na mikrowebu města.

„Na projektu Přednádraží – brána do města pracuje radnice od roku 2010. Hned na začátku vznikly tři projekty. Dva ale byly příliš nákladné a třetí projekt při podrobném rozboru ukázal řadu chyb. Proto zastupitelé 7. května rozhodli o vypsání ideové soutěže formou soutěže o návrh, která kromě prostoru přednádraží řeší i doplnění funkce autobusového terminálu. Čtyři zpracované návrhy nám byly představené 6. listopadu,“ říká náměstek primátorky Michal Koláček.

Některé návrhy pracují s možností propojení nádraží se sídlištěm Dukla

Všechny čtyři návrhy od kanceláří „Atelier 'AURUM' s.r.o. Pardubice“, „PRODIN a. s. + MIXAGE s. r. o.“, „Ateliér malých okružních křižovatek + ADAM PRVNÍ spol. s r.o. + Ing. Arch. Patrik Kotas“ a „HIGHWAY DESIGN, s.r.o. + Med Pavlík architekti“ nyní procházejí posouzením a je možné, že výsledkem bude kompilát z předložených projektů. Na další postup dohlíží Odbor hlavního architekta. „Jedná se o jednu z nejdůležitějších lokalit Pardubic, o vstupní bránu do města. Projekt proto nelze pojmout polovičatě a je zřejmé, že výsledná přestavba lokality se bude pohybovat ve stovkách milionů korun,“ vysvětluje hlavní architekta města Pavla Pannová.

Přednádraží je nejdůležitějším dopravním uzlem města i celého regionu. Kříží se zde vlaková, automobilová a autobusová (městská i dálková) doprava. Denně zde projde 20 tisíc lidí. Nově by zde mělo dojít k propojení městské a dálkové dopravy, k úpravě frekventované komunikace. Linkové i městské autobusy by měly před vlakovým nádražím pouze zastavovat, parkovat na delší dobu mají meziměstské vozy mimo toto území. Někteří architekti navrhují kruhové křižovatky a silnici s dvěma pruhy, jiní čtyřproudou komunikaci bez kruhových objezdů a  provoz řízený inteligentním dopravním systémem (světelně řízené křižovatky). Cílem ale zůstává, aby pěší, cyklisté a MHD byli privilegovanější, než auta. Město zároveň již odmítá původně navrhovanou komunikaci za lihovarem. Některé návrhy pracují s možností propojení nádraží se sídlištěm Dukla, odkud se lidé na vlak těžko dostávají. Navrhovanou variantou je i městská lanovka, reálný je ale spíš podchod. Spojení sídliště a nádraží připravuje Správa železniční dopravní cesty, která kromě podchodu zatím zvažuje i lávku.

Město již na projekt získalo dotaci z takzvaných švýcarských fondů

„Uvažujeme o možnosti zřízení podzemního parkoviště pod lihovarem, odkud by se lidé dostali snadno k nádraží. Vyřešil by se tak problém, jak dostat pěší přes hlavní komunikaci na stranu k lihovaru, tedy směrem do Polabin. Je to jedno z úskalí projektu," dodává Pannová. Předložené návrhy město posoudí i pomocí počítačové simulace dopravy.

Město již na projekt získalo dotaci z takzvaných švýcarských fondů a s příslušné ministerstvo přislíbilo, že by peníze mohly být použité i na novou podobu projektu. Vedení města ale zvažuje také možnost získat prostředky z operačního programu pro roky 2014 až 2020.

Zaujal Vás tento článek? Posílejte nám svoje názory i podněty na ! Těšíme se na ně.

Vložil: Redaktor KL

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace