Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho komentátora

Vycházející české hvězdy

Vycházející české hvězdy

Je jim sotva přes dvacet, přesto již nastartovaly raketovou kariéru

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Uplynulý týden očima šéfredaktorky. A zvířátko nakonec

Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Pardubice představily čtyři možné podoby přednádraží

17.11.2013
Pardubice představily čtyři možné podoby přednádraží

Autor: Archiv

Popisek: vlaková souprava

Město Pardubice připravuje novou podobu území před vlakovým nádražím. Výsledný projekt, který nabídne nejlepší dopravní řešení, by měl vzejít z návrhů čtyř architektonických kanceláří. Jejich ideovou představu o budoucí podobě tohoto prostoru si nyní můžete prohlédnout na mikrowebu města.

„Na projektu Přednádraží – brána do města pracuje radnice od roku 2010. Hned na začátku vznikly tři projekty. Dva ale byly příliš nákladné a třetí projekt při podrobném rozboru ukázal řadu chyb. Proto zastupitelé 7. května rozhodli o vypsání ideové soutěže formou soutěže o návrh, která kromě prostoru přednádraží řeší i doplnění funkce autobusového terminálu. Čtyři zpracované návrhy nám byly představené 6. listopadu,“ říká náměstek primátorky Michal Koláček.

Některé návrhy pracují s možností propojení nádraží se sídlištěm Dukla

Všechny čtyři návrhy od kanceláří „Atelier 'AURUM' s.r.o. Pardubice“, „PRODIN a. s. + MIXAGE s. r. o.“, „Ateliér malých okružních křižovatek + ADAM PRVNÍ spol. s r.o. + Ing. Arch. Patrik Kotas“ a „HIGHWAY DESIGN, s.r.o. + Med Pavlík architekti“ nyní procházejí posouzením a je možné, že výsledkem bude kompilát z předložených projektů. Na další postup dohlíží Odbor hlavního architekta. „Jedná se o jednu z nejdůležitějších lokalit Pardubic, o vstupní bránu do města. Projekt proto nelze pojmout polovičatě a je zřejmé, že výsledná přestavba lokality se bude pohybovat ve stovkách milionů korun,“ vysvětluje hlavní architekta města Pavla Pannová.

Přednádraží je nejdůležitějším dopravním uzlem města i celého regionu. Kříží se zde vlaková, automobilová a autobusová (městská i dálková) doprava. Denně zde projde 20 tisíc lidí. Nově by zde mělo dojít k propojení městské a dálkové dopravy, k úpravě frekventované komunikace. Linkové i městské autobusy by měly před vlakovým nádražím pouze zastavovat, parkovat na delší dobu mají meziměstské vozy mimo toto území. Někteří architekti navrhují kruhové křižovatky a silnici s dvěma pruhy, jiní čtyřproudou komunikaci bez kruhových objezdů a  provoz řízený inteligentním dopravním systémem (světelně řízené křižovatky). Cílem ale zůstává, aby pěší, cyklisté a MHD byli privilegovanější, než auta. Město zároveň již odmítá původně navrhovanou komunikaci za lihovarem. Některé návrhy pracují s možností propojení nádraží se sídlištěm Dukla, odkud se lidé na vlak těžko dostávají. Navrhovanou variantou je i městská lanovka, reálný je ale spíš podchod. Spojení sídliště a nádraží připravuje Správa železniční dopravní cesty, která kromě podchodu zatím zvažuje i lávku.

Město již na projekt získalo dotaci z takzvaných švýcarských fondů

„Uvažujeme o možnosti zřízení podzemního parkoviště pod lihovarem, odkud by se lidé dostali snadno k nádraží. Vyřešil by se tak problém, jak dostat pěší přes hlavní komunikaci na stranu k lihovaru, tedy směrem do Polabin. Je to jedno z úskalí projektu," dodává Pannová. Předložené návrhy město posoudí i pomocí počítačové simulace dopravy.

Město již na projekt získalo dotaci z takzvaných švýcarských fondů a s příslušné ministerstvo přislíbilo, že by peníze mohly být použité i na novou podobu projektu. Vedení města ale zvažuje také možnost získat prostředky z operačního programu pro roky 2014 až 2020.

Zaujal Vás tento článek? Posílejte nám svoje názory i podněty na ! Těšíme se na ně.

Vložil: Redaktor KL

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace