Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho komentátora

Vycházející české hvězdy

Vycházející české hvězdy

Je jim sotva přes dvacet, přesto již nastartovaly raketovou kariéru

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Uplynulý týden očima šéfredaktorky. A zvířátko nakonec

Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Naše regionální tratě vlastně obsluhuje šrot na kolejích, rozkatil se hejtman a začíná jednat s dopravci

10.04.2018
Naše regionální tratě vlastně obsluhuje šrot na kolejích, rozkatil se hejtman a začíná jednat s dopravci

Autor: Facebook

Popisek: Vlak minulého století i tisíciletí? Na Pardubicku jezdí neustále

Jednání o výběru dopravce, který bude příštích deset let zajišťovat regionální železniční dopravu v Pardubickém kraji, pokračují. Zástupci Pardubického kraje v čele s hejtmanem Martinem Netolickým a náměstkem hejtmana pro dopravu a dopravní obslužnost Michalem Kortyšem se znovu setkali s představiteli Českých drah, aby si ujasnili další náležitosti možné spolupráce včetně plánu rekonstrukce vozového parku se zaměřením na motorové vozy řady 810.

„Naším hlavním záměrem je, aby na železničních tratích jezdily nové, případně modernizované vozy. Každý z uchazečů nabízí jiná řešení, která se ovšem promítnou ve výsledné ceně za vlakokilometr. Při pořízení nových vozů záleží na tom, zda Pardubický kraj, respektive dopravci budou úspěšní při čerpání Operačního programu Doprava II. Nedovedu si představit, že by bez jakýchkoliv změn byly do ukončení platnosti smlouvy bez jakýchkoliv změn v provozu například motorové vozy řady 810. V roce, kdy bude smlouva končit, by tyto vozy jezdily téměř 50 let. Mohlo by se tak jednat o šrot na kolejích, který by obsluhoval naše regionální tratě,“ rozkatil se hejtman Martin Netolický.

Hledá se modernizace

„Jednáme proto o modernizaci těchto vozů s tím, že kromě často neviditelných změn v technické části chceme, aby se změna příznivě dotkla i samotných cestujících. Kromě pohodlnějších sedaček chceme zajistit klimatizaci, připojení k bezdrátovému internetu, ale také zásuvky 230V a USB. Jsou to všechno věci, které do dopravy 21. století jednoznačně patří,“ sdělil hejtman Martin Netolický. „Chceme, aby investované prostředky nabídly cestujícím dostatečný komfort, a navíc se za všech okolností chováme jako řádný hospodář, a proto nám jde o maximální efektivitu vynaložených prostředků. Ostatně tato zakázka za celých 10 let se bude pohybovat v celkové předpokládané hodnotě 3,5 miliardy korun,“ uvedl hejtman Martin Netolický.

Vybírá se mezi dopravci

Společně s hejtmanem se jednání se zástupci Českých drah zúčastnil také náměstek pro dopravu Michal Kortyš. „Naše jednání s dopravci směřují pomalu k tomu, že oslovíme jednoho konkrétního dopravce a budeme s ním jednat o finálním znění smlouvy. Chceme, aby došlo ke zkvalitnění služeb v rámci dopravní obslužnosti a případně nákup nových vlakových souprav. Postup, který nyní probíhá, je na základě nezávazných konzultací, jejichž výsledkem bude výběr jednoho konkrétního dopravce. Tato možnost výrazným způsobem posiluje pozici objednatele při jednáních s dopravci,“ uvedl krajský radní pro oblast dopravy Michal Kortyš.

Zdroj: TZ

Komerční sdělení

Vložil: Štěpán Cháb

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace