Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
MFF Karlovy Vary 2019

MFF Karlovy Vary 2019

Hvězdy, hvězdičky, róby, filmy i drsná kritika

Na vlastní kůži

Na vlastní kůži

Ivan Břešťák dělal krimi na Nově, má na kontě 1 200 reportáží. Nyní se vydává pro Krajské listy.cz tam, kam se bojí i benga

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Vycházející české hvězdy

Vycházející české hvězdy

Je jim sotva přes dvacet, přesto již nastartovaly raketovou kariéru

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho kulturního redaktora

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Filmové stopy

Filmové stopy

Zajímá vás, jak teď vypadá fabrika z filmu Marečku, podejte mi pero? Reportáže z míst, kde se natáčely kinohity

Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Silnice, železnice, řeky a letiště. Pardubický kraj spojí všechny dohromady a zefektivní tak nákladní dopravu

18.12.2017
Silnice, železnice, řeky a letiště. Pardubický kraj spojí všechny dohromady a zefektivní tak nákladní dopravu

Autor: kraj Pardubický

Popisek: Letiště Pardubického kraje

Na svém pondělním jednání náměstek pro dopravu a dopravní obslužnost Michal Kortyš a ředitel Správy a údržby silnic Pardubického kraje Miroslav Němec seznámili všechny krajské radní s připravovaným projektem - Dopravním uzlem Pardubice, na jehož vybudování mají společný zájem Ministerstvo dopravy a Pardubický kraj.

„Cílem jednání, která začala už v roce 2011, bylo vytvořit předpoklady pro formulaci myšlenky vzájemného propojení jednotlivých druhů dopravy navazujících mimo jiné i na veřejný přístav a multimodální logistické centrum Pardubice, a tím zajistit vznik multimodálního centra celoevropského významu,“ uvedl hejtman Pardubického kraje Martin Netolický.

Zlepšení a zlevnění nákladní dopravy

„Multimodální logistické centrum Pardubice bude jediné v republice, kde budou zastoupeny všechny 4 druhy dopravy. Snahou bude zlepšit a zlevnit nákladní dopravu, a to využitím ekologicky šetrných dopravních módů – železnice a vody. Silniční doprava by zde měla plnit pouze funkci svozu a rozvozu na kratší vzdálenosti,“ vysvětlil náměstek hejtmana Michal Kortyš. Dodal také, že společným cílem Ministerstva dopravy a kraje je připojení České republiky prostřednictvím železničního uzlu a veřejného přístavu Pardubice na evropskou dopravní síť TEN-T, potažmo na světovou síť vodních cest a vytvořit k tomu vhodnou doplňující dopravní infrastrukturu.

Splavnění Labe i zdvoukolejnění trati

Samotné logistické centrum, které se stane přirozeným centrem Dopravního uzlu Pardubice, má vyrůst v prostoru obcí Srnojedy a Svítkov. V jeho bezprostřední blízkosti se bude nacházet veřejný přístav. S vybudováním centra bude souviset řada dalších stavebních projektů. „Musí být prodloužena vodní cesta, a to modernizací plavebního stupně Srnojedy a výstavbou plavebního stupně Přelouč II. Tím dojde k zesplavnění Labe v úseku Chvaletice – Pardubice. Vodní cesta do Pardubic bude prodloužena o 23 kilometrů,“ řekl Michal Kortyš.

Napojení na železnici

Dále bude potřeba postavit napojení na železnici a modernizovat železniční uzel Pardubice. „Multimodální logistické centrum bude připojeno na železniční úsek Praha – Pardubice – Česká Třebová. V uplynulých letech procházela tato trať modernizací a nyní zbývají ještě tři úseky, které je třeba modernizovat. Jedná se o železniční uzel Pardubice, úsek mezi Chocní a Ústím nad Orlicí a železniční uzel Česká Třebová,“ řekl náměstek hejtmana Kortyš s tím, že nutnou investicí v rámci železniční dopravy je také zdvoukolejnění trati Pardubice – Hradec Králové.

Úpravy silnic

Úpravy se budou týkat i silnic a pardubického letiště. „Ze silničních staveb uveďme například úpravy silnice I/36 spolu s křižovatkami na I/37, přes které je veden tranzitní směr Hradec Králové – Chrudim, ale i úpravy některých silnic II. a III. tříd a místních komunikací. Bude také potřeba vytvořit dostatečné kapacitní dopravní napojení mezi multimodálním uzlem, letištěm, přístavem i novou průmyslovou zónou Semtín a vybudovat odpovídající vnitřní infrastrukturu letiště, včetně prodloužení vzletové a přistávací dráhy pro velkokapacitní cargo letadla,“ dodal Kortyš.

Mnohým lokalitám se od dopravy uleví

„Výhodou vybudování dopravního uzlu bude zklidnění dopravy na silnici I/36 v úseku Pardubic na D11, tedy od křižovatky s D11 u Nového Města přes soubor vesnic Chýšť, Voleč, Rohovládova Bělá, Bukovka, Lázně Bohdaneč a Rybitví. Umožní také zpřístupnit cestu k ekologickým zátěžím, tzv. kalovým lagunám, průmyslové zóně Semtín a také k budoucímu veřejnému přístavu a logistickému centru. Veškeré práce mohou být rozděleny do jednotlivých etap a jejich zahájení není podmíněno zesplavněním Labe. Práce na něm mimochodem pokračují výstavbou mostu ve Valech u Přelouče s plnohodnotným průplavným profilem,“ uzavřel Miroslav Němec.

 

Zdroj: Tisková zpráva

Komerční sdělení

Válcuje vás život, úřady, politici? Zažili jste, nebo jste viděli něco, co by měli ostatní vědět? Pište, foťte, posílejte na .

Vložil: Štěpán Cháb

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace