Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Nostalgická kavárnička Ondřeje Suchého

Nostalgická kavárnička Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Silnice, železnice, řeky a letiště. Pardubický kraj spojí všechny dohromady a zefektivní tak nákladní dopravu

18.12.2017
Silnice, železnice, řeky a letiště. Pardubický kraj spojí všechny dohromady a zefektivní tak nákladní dopravu

Foto: kraj Pardubický

Popisek: Letiště Pardubického kraje

Na svém pondělním jednání náměstek pro dopravu a dopravní obslužnost Michal Kortyš a ředitel Správy a údržby silnic Pardubického kraje Miroslav Němec seznámili všechny krajské radní s připravovaným projektem - Dopravním uzlem Pardubice, na jehož vybudování mají společný zájem Ministerstvo dopravy a Pardubický kraj.

„Cílem jednání, která začala už v roce 2011, bylo vytvořit předpoklady pro formulaci myšlenky vzájemného propojení jednotlivých druhů dopravy navazujících mimo jiné i na veřejný přístav a multimodální logistické centrum Pardubice, a tím zajistit vznik multimodálního centra celoevropského významu,“ uvedl hejtman Pardubického kraje Martin Netolický.

Zlepšení a zlevnění nákladní dopravy

„Multimodální logistické centrum Pardubice bude jediné v republice, kde budou zastoupeny všechny 4 druhy dopravy. Snahou bude zlepšit a zlevnit nákladní dopravu, a to využitím ekologicky šetrných dopravních módů – železnice a vody. Silniční doprava by zde měla plnit pouze funkci svozu a rozvozu na kratší vzdálenosti,“ vysvětlil náměstek hejtmana Michal Kortyš. Dodal také, že společným cílem Ministerstva dopravy a kraje je připojení České republiky prostřednictvím železničního uzlu a veřejného přístavu Pardubice na evropskou dopravní síť TEN-T, potažmo na světovou síť vodních cest a vytvořit k tomu vhodnou doplňující dopravní infrastrukturu.

Splavnění Labe i zdvoukolejnění trati

Samotné logistické centrum, které se stane přirozeným centrem Dopravního uzlu Pardubice, má vyrůst v prostoru obcí Srnojedy a Svítkov. V jeho bezprostřední blízkosti se bude nacházet veřejný přístav. S vybudováním centra bude souviset řada dalších stavebních projektů. „Musí být prodloužena vodní cesta, a to modernizací plavebního stupně Srnojedy a výstavbou plavebního stupně Přelouč II. Tím dojde k zesplavnění Labe v úseku Chvaletice – Pardubice. Vodní cesta do Pardubic bude prodloužena o 23 kilometrů,“ řekl Michal Kortyš.

Napojení na železnici

Dále bude potřeba postavit napojení na železnici a modernizovat železniční uzel Pardubice. „Multimodální logistické centrum bude připojeno na železniční úsek Praha – Pardubice – Česká Třebová. V uplynulých letech procházela tato trať modernizací a nyní zbývají ještě tři úseky, které je třeba modernizovat. Jedná se o železniční uzel Pardubice, úsek mezi Chocní a Ústím nad Orlicí a železniční uzel Česká Třebová,“ řekl náměstek hejtmana Kortyš s tím, že nutnou investicí v rámci železniční dopravy je také zdvoukolejnění trati Pardubice – Hradec Králové.

Úpravy silnic

Úpravy se budou týkat i silnic a pardubického letiště. „Ze silničních staveb uveďme například úpravy silnice I/36 spolu s křižovatkami na I/37, přes které je veden tranzitní směr Hradec Králové – Chrudim, ale i úpravy některých silnic II. a III. tříd a místních komunikací. Bude také potřeba vytvořit dostatečné kapacitní dopravní napojení mezi multimodálním uzlem, letištěm, přístavem i novou průmyslovou zónou Semtín a vybudovat odpovídající vnitřní infrastrukturu letiště, včetně prodloužení vzletové a přistávací dráhy pro velkokapacitní cargo letadla,“ dodal Kortyš.

Mnohým lokalitám se od dopravy uleví

„Výhodou vybudování dopravního uzlu bude zklidnění dopravy na silnici I/36 v úseku Pardubic na D11, tedy od křižovatky s D11 u Nového Města přes soubor vesnic Chýšť, Voleč, Rohovládova Bělá, Bukovka, Lázně Bohdaneč a Rybitví. Umožní také zpřístupnit cestu k ekologickým zátěžím, tzv. kalovým lagunám, průmyslové zóně Semtín a také k budoucímu veřejnému přístavu a logistickému centru. Veškeré práce mohou být rozděleny do jednotlivých etap a jejich zahájení není podmíněno zesplavněním Labe. Práce na něm mimochodem pokračují výstavbou mostu ve Valech u Přelouče s plnohodnotným průplavným profilem,“ uzavřel Miroslav Němec.

 

Zdroj: Tisková zpráva

Komerční sdělení

Válcuje vás život, úřady, politici? Zažili jste, nebo jste viděli něco, co by měli ostatní vědět? Pište, foťte, posílejte na .

QRcode

Vložil: Štěpán Cháb