Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

Festivalové Vary 2018

Festivalové Vary 2018

Jako každý rok sledujeme dění na festivalu jako ostříž

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho komentátora

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Uplynulý týden očima šéfredaktorky. A zvířátko nakonec

Zmizelí Češi

Zmizelí Češi

René Flášar pátrá po osudech zmizelých, kteří se již dávno ztratili i z policejních svodek

Sex, pivo a rokenrol

Sex, pivo a rokenrol

Rockové příběhy; ve spolupráci s časopisem Rock´n ´all

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Kraj vs. stát: Zničili jste nám fungující systém a teď je u nás více dopravních nehod. Pardubičtí chtějí nápravu

25.11.2017
Kraj vs. stát: Zničili jste nám fungující systém a teď je u nás více dopravních nehod. Pardubičtí chtějí nápravu

Autor: Facebook

Popisek: Silnice 1. třídy

Nový systém údržby silnic první třídy provází s příchodem zimy značné komplikace, které i podle policie vedou k četným dopravním nehodám a ohrožením lidských životů. Policie v současné době připravuje své připomínky ke stavu zimní údržby, protože Pardubický kraj patří společně s Libereckým mezi nejvíce zasažené a problematické regiony. Společnosti, které údržbu nově od listopadu zajišťují, argumentují zhoršenou sjízdnost silnic mimo jiné pozdním dodáním materiálu ze strany Správy a údržby silnic Pardubického kraje, která to však kategoricky odmítá.

„Tři roky jsme stát upozorňovali, že může nastat problém a život ohrožující situace s příchodem zimních měsíců. Stát si dlouhodobě trval na svém a zcela změnil systém, který byl dlouhá léta zavedený a funkční. Ředitelství silnic a dálnic vysoutěžilo soukromé dodavatele bez znalosti regionu, kteří situaci dle našeho názoru totálně podcenili, což není názor jen krajské samosprávy, ale také policie,“ uvedl hejtman Martin Netolický.

Cítíme zodpovědnost

„Přestože to není naše kompetence, cítíme zodpovědnost za stav komunikací a celé silniční sítě v kraji a budeme vyžadovat urgentní nápravu. Zimní sezona ještě ani pořádně nezačala a situace se nesmí v žádném případě opakovat, protože přetížené páteřní komunikace musí být v naprosto bezproblémovém a sjízdném stavu a musí být ošetřené jako první. I tuto záležitost jako vedení kraje budeme monitorovat i když jsme v dané věci pouze spolupracující subjekt. Pro tuto sezónu iniciujeme pravidelné setkávání Ředitelství silnic a dálnic, dopravní policie, soukromých subjektů a krajské správy a údržby silnic,“ řekl hejtman Netolický, který je v případě opakování situace připraven svolat i krizový štáb. „Předpokládám, že se o tomto tématu budeme bavit také v rámci prosincového jednání bezpečnostní rady kraje, kde jednotlivé složky IZS dávají zprávy o činnosti za uplynulé období a sdělují nám své aktuální připomínky či podněty,“ sdělil hejtman.

Sankční systém je neefektivní

Ten také považuje za zcela nedostatečné nyní jednat o uplatnění sankčního mechanismu vůči společnostem zajišťujícím údržbu. „Argumentace, že bude stát po dodavatelích žádat finanční kompenzaci dle uzavřené smlouvy je zcela nedostatečné a nic neřešící. K čemu je následná finanční kompenzace, když došlo k situacím, kterým mohlo být větší důsledností a pečlivostí, či včasným výjezdem sypačů zabráněno? Musí být adekvátně reagováno na konkrétní meteorologickou předpověď a aktuální situaci, jinak se zvyšuje riziko nedostatečného ošetření. Systém, který byl nastavený do konce října, byl fungující a vyhovující. Nechápu tedy, proč stále měníme zavedené postupy a i přes četná upozornění experimentujeme a v tomto případě hazardujeme s lidskými životy,“ doplnil hejtman.

Krajští silničáři prodlení dodávek odmítají

Soukromé společnosti argumentují, že problém se sjízdností silnic je způsoben pozdními dodávkami posypových prostředků ze strany Správy a údržby silnic Pardubického kraje. Její ředitel Miroslav Němec však pochybení krajských silničářů kategoricky odmítá. „Dle platné smlouvy, kterou na dodávku posypového materiálu se soukromými společnostmi máme, jsou naši pracovníci vždy k dispozici pro přejímku ve všech lokalitách, které pro uskladnění máme. V předmětných dnech však zvýšené požadavky na materiál neevidujeme. Byli jsme v plném nasazení, ale není možné naložit materiál na vozidla, která k nám vůbec nedojela. Je tedy zcela nepravdivé, že viníkem je naše organizace“ uvedl ředitel SÚS PK Miroslav Němec.

 

Zdroj: tisková zpráva

Komerční sdělení

Válcuje vás život, úřady, politici? Zažili jste, nebo jste viděli něco, co by měli ostatní vědět? Pište, foťte, posílejte na .

Vložil: Štěpán Cháb

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace