Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Album Ondřeje Suchého

Album Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Kraj vs. stát: Zničili jste nám fungující systém a teď je u nás více dopravních nehod. Pardubičtí chtějí nápravu

25.11.2017
Kraj vs. stát: Zničili jste nám fungující systém a teď je u nás více dopravních nehod. Pardubičtí chtějí nápravu

Foto: Facebook

Popisek: Silnice 1. třídy

Nový systém údržby silnic první třídy provází s příchodem zimy značné komplikace, které i podle policie vedou k četným dopravním nehodám a ohrožením lidských životů. Policie v současné době připravuje své připomínky ke stavu zimní údržby, protože Pardubický kraj patří společně s Libereckým mezi nejvíce zasažené a problematické regiony. Společnosti, které údržbu nově od listopadu zajišťují, argumentují zhoršenou sjízdnost silnic mimo jiné pozdním dodáním materiálu ze strany Správy a údržby silnic Pardubického kraje, která to však kategoricky odmítá.

„Tři roky jsme stát upozorňovali, že může nastat problém a život ohrožující situace s příchodem zimních měsíců. Stát si dlouhodobě trval na svém a zcela změnil systém, který byl dlouhá léta zavedený a funkční. Ředitelství silnic a dálnic vysoutěžilo soukromé dodavatele bez znalosti regionu, kteří situaci dle našeho názoru totálně podcenili, což není názor jen krajské samosprávy, ale také policie,“ uvedl hejtman Martin Netolický.

Cítíme zodpovědnost

„Přestože to není naše kompetence, cítíme zodpovědnost za stav komunikací a celé silniční sítě v kraji a budeme vyžadovat urgentní nápravu. Zimní sezona ještě ani pořádně nezačala a situace se nesmí v žádném případě opakovat, protože přetížené páteřní komunikace musí být v naprosto bezproblémovém a sjízdném stavu a musí být ošetřené jako první. I tuto záležitost jako vedení kraje budeme monitorovat i když jsme v dané věci pouze spolupracující subjekt. Pro tuto sezónu iniciujeme pravidelné setkávání Ředitelství silnic a dálnic, dopravní policie, soukromých subjektů a krajské správy a údržby silnic,“ řekl hejtman Netolický, který je v případě opakování situace připraven svolat i krizový štáb. „Předpokládám, že se o tomto tématu budeme bavit také v rámci prosincového jednání bezpečnostní rady kraje, kde jednotlivé složky IZS dávají zprávy o činnosti za uplynulé období a sdělují nám své aktuální připomínky či podněty,“ sdělil hejtman.

Sankční systém je neefektivní

Ten také považuje za zcela nedostatečné nyní jednat o uplatnění sankčního mechanismu vůči společnostem zajišťujícím údržbu. „Argumentace, že bude stát po dodavatelích žádat finanční kompenzaci dle uzavřené smlouvy je zcela nedostatečné a nic neřešící. K čemu je následná finanční kompenzace, když došlo k situacím, kterým mohlo být větší důsledností a pečlivostí, či včasným výjezdem sypačů zabráněno? Musí být adekvátně reagováno na konkrétní meteorologickou předpověď a aktuální situaci, jinak se zvyšuje riziko nedostatečného ošetření. Systém, který byl nastavený do konce října, byl fungující a vyhovující. Nechápu tedy, proč stále měníme zavedené postupy a i přes četná upozornění experimentujeme a v tomto případě hazardujeme s lidskými životy,“ doplnil hejtman.

Krajští silničáři prodlení dodávek odmítají

Soukromé společnosti argumentují, že problém se sjízdností silnic je způsoben pozdními dodávkami posypových prostředků ze strany Správy a údržby silnic Pardubického kraje. Její ředitel Miroslav Němec však pochybení krajských silničářů kategoricky odmítá. „Dle platné smlouvy, kterou na dodávku posypového materiálu se soukromými společnostmi máme, jsou naši pracovníci vždy k dispozici pro přejímku ve všech lokalitách, které pro uskladnění máme. V předmětných dnech však zvýšené požadavky na materiál neevidujeme. Byli jsme v plném nasazení, ale není možné naložit materiál na vozidla, která k nám vůbec nedojela. Je tedy zcela nepravdivé, že viníkem je naše organizace“ uvedl ředitel SÚS PK Miroslav Němec.

 

Zdroj: tisková zpráva

Komerční sdělení

Válcuje vás život, úřady, politici? Zažili jste, nebo jste viděli něco, co by měli ostatní vědět? Pište, foťte, posílejte na .

QRcode

Vložil: Štěpán Cháb