Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Volby 2017

Volby 2017

Žhavá část kampaně se blíží

Letošní Karlovy Vary

Letošní Karlovy Vary

Co se dělo na festivalu

Kultura

Kultura

Pojďme se bavit: Je tu hudba, film, knihy, výstavy, nechybí exkluzivní recenze

Životní knockouty

Životní knockouty

Dal vám život ránu na solar? Nejste v tom sami, čtěte skutečné příběhy

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě celebrity dobrovolně neřeknou?

Rozhovory

Rozhovory

Politici, umělci, zkrátka každý, kdo má co říci

„Nechceme nadále vozit vzduch v autobusech, které nikdo nevyužívá,“ říká hejtman Netolický. Kraj zvažuje nasazení nízkokapacitních autobusů

24.08.2017
„Nechceme nadále vozit vzduch v autobusech, které nikdo nevyužívá,“ říká hejtman Netolický. Kraj zvažuje nasazení nízkokapacitních autobusů

Autor: www.pardubickykraj.cz

Popisek: Nízkokapacitní autobus, ilustrační foto

Malá vytíženost některých autobusových spojů vede zástupce Pardubického kraje k myšlence zavést na některých linkách autobusy s menší kapacitou cestujících. Pořizovací cena a provoz těchto autobusů je zároveň levnější než v případě klasických linkových autobusů. Hejtman Martin Netolický se proto s náměstkem hejtmana Michalem Kortyšem seznámil s technikou jednoho z výrobců, který tento typ mikrobusů dodává jak v rámci České republiky, tak zahraničí.

„Nechceme nadále vozit vzduch v autobusech, které nikdo nevyužívá nebo jsou využívány jen minimálně. Zároveň chceme snížit provozní náklady na jeden kilometr. V těchto případech bychom dosáhli úsporu až osm litrů na sto kilometrů, což jsou v celkovém objemu výrazné úspory. Bohužel až nyní po více než pěti letech po zpackané optimalizaci dopravy můžeme uvažovat o výměně vozidel,“ uvedl hejtman Martin Netolický.

Nízkokapacitní autobusy až na 35 procent linek

„Do konce roku 2018 musíme vysoutěžit nové dopravce pro další období. Kraj jako zákazník si může nadefinovat parametry vozidel v rámci soutěže, které musí uchazeč o tuto veřejnou zakázku splnit. V žádném případě se nejedená o diskriminaci některého výrobce autobusů,“ řekl hejtman.

„Podle našich prvotních odhadů lze za jistých okolností nasadit nízkokapacitní vozidla až na 35 procent všech linek. Díky tomu budeme schopni udržet provozní náklady na rozumné výši a nesnížit objem objednaných kilometrů, přestože dochází k velkému zvyšování mezd řidičů autobusů v posledních letech,“ dodal hejtman Netolický. 

Analýza musí být přesná

Kraj nyní začne specifikovat linky, na kterých by bylo možné v budoucnu mikrobusy nasadit.

 „Především by se mělo jednat o linky v brzkých ranních hodinách nebo v periferních oblastech, kde není nezbytně nutné, aby byl nasazován klasický autobus," řekl náměstek hejtmana pro dopravu a dopravní obslužnost Michal Kortyš. 

mikrobus

Vnitřek mikrobusu

Nepřipustíme však, aby se stalo, že autobus nebude stačit potřebám cestujících, a proto musí být analýza velmi přesná. Budeme požadovat, aby vozidla byla vybavena klimatizací, samostatným topením, dostatečnou tepelnou izolací, Wifi a IT technologií pro komunikaci s řídícím centrem. Místo pro kočárek a invalidu je samozřejmostí. Cestující tak dostane komfort pro příjemné cestování do školy či za prací,“ dodal Michal Kortyš.

Komerční sdělení

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh na .

Vložil: Lenka Sloupová

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace