Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Album Ondřeje Suchého

Album Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

„Nechceme nadále vozit vzduch v autobusech, které nikdo nevyužívá,“ říká hejtman Netolický. Kraj zvažuje nasazení nízkokapacitních autobusů

24.08.2017
„Nechceme nadále vozit vzduch v autobusech, které nikdo nevyužívá,“ říká hejtman Netolický. Kraj zvažuje nasazení nízkokapacitních autobusů

Foto: www.pardubickykraj.cz

Popisek: Nízkokapacitní autobus, ilustrační foto

Malá vytíženost některých autobusových spojů vede zástupce Pardubického kraje k myšlence zavést na některých linkách autobusy s menší kapacitou cestujících. Pořizovací cena a provoz těchto autobusů je zároveň levnější než v případě klasických linkových autobusů. Hejtman Martin Netolický se proto s náměstkem hejtmana Michalem Kortyšem seznámil s technikou jednoho z výrobců, který tento typ mikrobusů dodává jak v rámci České republiky, tak zahraničí.

„Nechceme nadále vozit vzduch v autobusech, které nikdo nevyužívá nebo jsou využívány jen minimálně. Zároveň chceme snížit provozní náklady na jeden kilometr. V těchto případech bychom dosáhli úsporu až osm litrů na sto kilometrů, což jsou v celkovém objemu výrazné úspory. Bohužel až nyní po více než pěti letech po zpackané optimalizaci dopravy můžeme uvažovat o výměně vozidel,“ uvedl hejtman Martin Netolický.

Nízkokapacitní autobusy až na 35 procent linek

„Do konce roku 2018 musíme vysoutěžit nové dopravce pro další období. Kraj jako zákazník si může nadefinovat parametry vozidel v rámci soutěže, které musí uchazeč o tuto veřejnou zakázku splnit. V žádném případě se nejedená o diskriminaci některého výrobce autobusů,“ řekl hejtman.

„Podle našich prvotních odhadů lze za jistých okolností nasadit nízkokapacitní vozidla až na 35 procent všech linek. Díky tomu budeme schopni udržet provozní náklady na rozumné výši a nesnížit objem objednaných kilometrů, přestože dochází k velkému zvyšování mezd řidičů autobusů v posledních letech,“ dodal hejtman Netolický. 

Analýza musí být přesná

Kraj nyní začne specifikovat linky, na kterých by bylo možné v budoucnu mikrobusy nasadit.

 „Především by se mělo jednat o linky v brzkých ranních hodinách nebo v periferních oblastech, kde není nezbytně nutné, aby byl nasazován klasický autobus," řekl náměstek hejtmana pro dopravu a dopravní obslužnost Michal Kortyš. 

mikrobus

Vnitřek mikrobusu

Nepřipustíme však, aby se stalo, že autobus nebude stačit potřebám cestujících, a proto musí být analýza velmi přesná. Budeme požadovat, aby vozidla byla vybavena klimatizací, samostatným topením, dostatečnou tepelnou izolací, Wifi a IT technologií pro komunikaci s řídícím centrem. Místo pro kočárek a invalidu je samozřejmostí. Cestující tak dostane komfort pro příjemné cestování do školy či za prací,“ dodal Michal Kortyš.

Komerční sdělení

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh na .

Vložil: Lenka Sloupová