Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
MFF Karlovy Vary 2019

MFF Karlovy Vary 2019

Hvězdy, hvězdičky, róby, filmy i drsná kritika

Na vlastní kůži

Na vlastní kůži

Ivan Břešťák dělal krimi na Nově, má na kontě 1 200 reportáží. Nyní se vydává pro Krajské listy.cz tam, kam se bojí i benga

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Vycházející české hvězdy

Vycházející české hvězdy

Je jim sotva přes dvacet, přesto již nastartovaly raketovou kariéru

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho kulturního redaktora

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Filmové stopy

Filmové stopy

Zajímá vás, jak teď vypadá fabrika z filmu Marečku, podejte mi pero? Reportáže z míst, kde se natáčely kinohity

Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

„Nechceme nadále vozit vzduch v autobusech, které nikdo nevyužívá,“ říká hejtman Netolický. Kraj zvažuje nasazení nízkokapacitních autobusů

24.08.2017
„Nechceme nadále vozit vzduch v autobusech, které nikdo nevyužívá,“ říká hejtman Netolický. Kraj zvažuje nasazení nízkokapacitních autobusů

Autor: www.pardubickykraj.cz

Popisek: Nízkokapacitní autobus, ilustrační foto

Malá vytíženost některých autobusových spojů vede zástupce Pardubického kraje k myšlence zavést na některých linkách autobusy s menší kapacitou cestujících. Pořizovací cena a provoz těchto autobusů je zároveň levnější než v případě klasických linkových autobusů. Hejtman Martin Netolický se proto s náměstkem hejtmana Michalem Kortyšem seznámil s technikou jednoho z výrobců, který tento typ mikrobusů dodává jak v rámci České republiky, tak zahraničí.

„Nechceme nadále vozit vzduch v autobusech, které nikdo nevyužívá nebo jsou využívány jen minimálně. Zároveň chceme snížit provozní náklady na jeden kilometr. V těchto případech bychom dosáhli úsporu až osm litrů na sto kilometrů, což jsou v celkovém objemu výrazné úspory. Bohužel až nyní po více než pěti letech po zpackané optimalizaci dopravy můžeme uvažovat o výměně vozidel,“ uvedl hejtman Martin Netolický.

Nízkokapacitní autobusy až na 35 procent linek

„Do konce roku 2018 musíme vysoutěžit nové dopravce pro další období. Kraj jako zákazník si může nadefinovat parametry vozidel v rámci soutěže, které musí uchazeč o tuto veřejnou zakázku splnit. V žádném případě se nejedená o diskriminaci některého výrobce autobusů,“ řekl hejtman.

„Podle našich prvotních odhadů lze za jistých okolností nasadit nízkokapacitní vozidla až na 35 procent všech linek. Díky tomu budeme schopni udržet provozní náklady na rozumné výši a nesnížit objem objednaných kilometrů, přestože dochází k velkému zvyšování mezd řidičů autobusů v posledních letech,“ dodal hejtman Netolický. 

Analýza musí být přesná

Kraj nyní začne specifikovat linky, na kterých by bylo možné v budoucnu mikrobusy nasadit.

 „Především by se mělo jednat o linky v brzkých ranních hodinách nebo v periferních oblastech, kde není nezbytně nutné, aby byl nasazován klasický autobus," řekl náměstek hejtmana pro dopravu a dopravní obslužnost Michal Kortyš. 

mikrobus

Vnitřek mikrobusu

Nepřipustíme však, aby se stalo, že autobus nebude stačit potřebám cestujících, a proto musí být analýza velmi přesná. Budeme požadovat, aby vozidla byla vybavena klimatizací, samostatným topením, dostatečnou tepelnou izolací, Wifi a IT technologií pro komunikaci s řídícím centrem. Místo pro kočárek a invalidu je samozřejmostí. Cestující tak dostane komfort pro příjemné cestování do školy či za prací,“ dodal Michal Kortyš.

Komerční sdělení

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh na .

Vložil: Lenka Sloupová

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace