Kraj připravuje investice za 6,5 miliardy. Jednoznačně nejvyšší chystáme v nemocnicích v Pardubicích a Ústí nad Orlicí, říká náměstek hejtmana
31.07.2017
Foto: www.pardubice.nempk.cz
Popisek: Pardubická nemocnice
Poslední krajská rada projednala harmonogram realizovaných a připravovaných investic ke konci druhého čtvrtletí letošního roku. Zabývala se také několikaletým plánem oprav a budování silnic, jejichž investorem je Správa a údržba silnic Pardubického kraje.
„V současné době se pracuje na 22 stavbách Pardubického kraje v hodnotě necelých 150 milionů korun a v zadávacím řízení máme dalších 25 staveb za více jak 420 milionů,“ uvedl první náměstek hejtmana pro investice Roman Línek.
Napojení silnic a kruhový objezd
„Dále připravujeme investiční záměry i pro další roky, a to celkem za téměř 6,5 miliardy korun,“ sdělil Línek s tím, že k největším krajským investičním akcím bude v následujících letech patřit v oblasti dopravy zlepšení dostupnosti turistických atraktivit v jižní části Orlických hor a v masivu Králického Sněžníku, dále napojení silnic u Dašic a Rokytna na D35, kruhový objezd na silnici Skuhrov – Lanškroun a mnohé další modernizace.
V nemocnicích vzniknou urgentní příjmy a operační sály
„V kultuře bude největší investicí obnova pardubického zámku, výstavba depozitářů a obnova tří historických domů na Příhrádku. Sociální služby budou pokračovat s budováním komunitního bydlení v rámci transformace a u školských zařízení počítáme s rekonstrukcemi, zateplováním a vybavováním odborných učeben. Rozsáhlá obnova čeká areál Střední průmyslové školy elektrotechnické Do Nového a areál orlickoústecké Perly, kde bude mít zázemí Střední uměleckoprůmyslová škola. Jednoznačně nejvyšší investice chystáme v nemocnicích v Pardubicích a v Ústí nad Orlicí, kde vyrostou centrální urgentní příjmy a operační sály,“ vysvětlil Línek.
Nejdražší budou přivaděče
Správa a údržba silnic Pardubického kraje má ve výhledu stavby za více než pět miliard korun. Ty řeší především havarijní stavy mostů, celkové rekonstrukce silničních úseků, na které nejdou evropské dotace, a také přivaděče na D35 prostřednictvím Státního fondu dopravní infrastruktury. „Nyní se pracuje na osmi projektech za 215 milionů korun. K nejdražším budou v příštích letech patřit zmiňované přivaděče, které jsou naplánovány na roky 2019-2022,“ dodal Línek.
Komerční sdělení
Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh na .
Vložil: Lenka Sloupová