Nejdřív cestující, až poté restaurace. Pardubický kraj trvá na stávajícím projektu letištního terminálu
16.12.2016
Foto: Pardubický kraj
Popisek: Vizualizace letištního terminálu.
Pardubický kraj jako menšinový akcionář trvá na tom, aby byl při právě probíhající výstavbě terminálu pardubického letiště dodržen stávající projekt. Na případném navýšení se kraj nebude finančně podílet. Toto stanovisko hejtman Martin Netolický deklaroval na jednání s ředitelkou společnosti East Bohemian Airport Hanou Šmejkalovou.
Bez cestujících nemají VIP prostory smysl
„Nový terminál podle stávajícího projektu bude naprosto dostačující pro plnohodnotný provoz letiště. V prvé řadě je nutné, aby do Pardubic začali létat cestující, až poté je na místě řešit otázku dostavby druhého patra, kde má být restaurace, kanceláře či VIP prostory,“ uvedl hejtman Martin Netolický a připomněl, že kraj významně urychlil financování celé stavby.
„Rozpočet, který byl tento týden schválený, počítá se zaplacením části odpovídající podílu kraje už v roce 2018, původně to mělo být o dva roky déle. Kraj financuje výstavbu z vlastních zdrojů celkovou částkou ve výši 87,4 milionů korun a tu v současné chvíli nehodlá navyšovat,“ dodal hejtman Netolický.
Samotný terminál turisty nezajistí
V blízké době je v plánu setkání zástupců Pardubického a Královéhradeckého kraje ohledně spolupráce zejména na propagaci letiště. Z případné turistického zájmu by mohla těžit celá oblast východních Čech, plány hovoří až o 200 tisících cestujících ročně. Pardubické letiště je také pro občany obou krajů lákavou alternativou při cestách na dovolenou.
„Je potřeba si uvědomit, že jen samotnou výstavbou terminálu nenalákáme nové turisty, ale pouze doháníme komfort, na který jsou cestující zvyklí na ostatních regionálních letištích. Zajištění vyššího turistického zájmu je věcí marketingu a spolupráce s cestovními kancelářemi a agenturami,“ zdůraznil hejtman Netolický.
Hrubá stavba nového terminálu by měla stát už na jaře, hotovo má být do konce roku 2017. V souvislosti s výstavbou terminálu se řeší také možné železniční napojení, které by mohlo vést až do tzv. Průmyslové zóny, kde sídlí společnost Foxconn. Ta by letiště využila k nákladní dopravě.
Komerční sdělení.
Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh na .
Vložil: Lucie Bartoš