Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho komentátora

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Uplynulý týden očima šéfredaktorky. A zvířátko nakonec

Zmizelí Češi

Zmizelí Češi

René Flášar pátrá po osudech zmizelých, kteří se již dávno ztratili i z policejních svodek

Sex, pivo a rokenrol

Sex, pivo a rokenrol

Rockové příběhy; ve spolupráci s časopisem Rock´n ´all

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Po sedmi měsících úleva. Dopravní špunt u Parama je obousměrný!

22.05.2013
Po sedmi měsících úleva. Dopravní špunt u Parama je obousměrný!

Autor: Profimedia.cz

Popisek: Ilustrační fotografie.

Lidem pendlujícím mezi Přeloučí či západním předměstím krajského města a centrem se po sedmi měsících zdržení v zácpách kolem Parama ulevilo. Byl totiž opět obousměrně otevřen opravovaný nájezd, který spojuje obchvat města ve směru Chrudim a Hradec Králové se silnicí z centra na Přelouč.

Doposud musela doprava ve směru z města do Přelouče přestavovanou křižovatku objíždět přes město nebo okolní vesnice.

Čekání hned tak neskončí

„Bylo to tu hlavně ve špičkách vždycky hrozné, teď to bylo ale ještě horší. Cesta z práce domů mi kvůli objížďce přes město trvala o 20 minut déle. Už aby byla křižovatka u Parama úplně hotová, snad už tady pak zácpy nebudou vůbec,“ řekla slečna Michaela, která bydlí ve Starých Čívicích na předměstí Pardubic.

Na to si však lidé budou muset počkat ještě dva roky. Další blízkou úlevou bude letos v červenci zprovoznění opravované poloviny mostu na Přelouč na silnici I/2, který je podobně jako spodní patro rozšiřován v místě křižovatky na čtyřpruh.

Hotové jsou ale už i některé další části rekonstruované křižovatky.  Vznikl tu nový podchod, vybudována byla i nosná konstrukce pro budoucí lávku pro pěší a cyklisty na přeloučské výpadovce. Nové jsou rovněž sloupy veřejného osvětlení. Zatím se tak na nejproblémovější křižovatce v celém kraji proinvestovalo 18 milionů korun.

Celková cena? Až miliarda

Celé křížení u Parama by mělo mít po rozšíření na čtyřpruh asi o 40 procent větší dopravní propustnost než dnes. Přispěje k tomu i náhrada „spodních“ semaforů velkým kruhovým objezdem s bypassem pro auta jedoucí z Hradce na Chrudim (silnice I/37) a dalšími dvěma přímými odbočovacími pruhy při odbočování vpravo. Přímé odbočovací pruhy budou částečně i na „horní“ křižovatce, takže semafory mají v důsledku řídit jen čtyři jízdní směry.

Samozřejmostí je vybudování samostatných a od silnice oddělených stezek pro pěší a cyklisty rovněž v koridoru silnice I/37. „Veškerá křížení pěších a cyklistů s motoristickou dopravou budou mimoúrovňová. Rozšíření silnice I/37 si navíc vyžádá úpravy a přeložky dotčených  inženýrských sítí. Vybudujeme opěrné stěny a železniční tratě budou přemostěny nově budovanými mosty, konkrétně trať Praha–Česká Třebová i trať Pardubice–Hradec Králové.,“ slíbilo v projektu Ředitelství silnic a dálnic.

Celková cena za přestavbu křižovatky u Parama se pomalu blíží jedné miliardě korun. Po dokončení má následovat i rekonstrukce navazující křižovatky Palackého poblíž železničního nádraží.

 

Zaujal Vás tento článek? Posílejte nám svoje názory i podněty na ! Těšíme se na ně.

 

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace