Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Glosy Iva Fencla

Glosy Iva Fencla

Ze Starého Plzence až na kraj světa

TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Album Ondřeje Suchého

Album Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Knižní recenze

Knižní recenze

Exkluzivní recenze o literatuře vážné, stejně tak i o detektivkách a jiných lehčích žánrech

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Po sedmi měsících úleva. Dopravní špunt u Parama je obousměrný!

22.05.2013
Po sedmi měsících úleva. Dopravní špunt u Parama je obousměrný!

Foto: Profimedia.cz

Popisek: Ilustrační fotografie.

Lidem pendlujícím mezi Přeloučí či západním předměstím krajského města a centrem se po sedmi měsících zdržení v zácpách kolem Parama ulevilo. Byl totiž opět obousměrně otevřen opravovaný nájezd, který spojuje obchvat města ve směru Chrudim a Hradec Králové se silnicí z centra na Přelouč.

Doposud musela doprava ve směru z města do Přelouče přestavovanou křižovatku objíždět přes město nebo okolní vesnice.

Čekání hned tak neskončí

„Bylo to tu hlavně ve špičkách vždycky hrozné, teď to bylo ale ještě horší. Cesta z práce domů mi kvůli objížďce přes město trvala o 20 minut déle. Už aby byla křižovatka u Parama úplně hotová, snad už tady pak zácpy nebudou vůbec,“ řekla slečna Michaela, která bydlí ve Starých Čívicích na předměstí Pardubic.

Na to si však lidé budou muset počkat ještě dva roky. Další blízkou úlevou bude letos v červenci zprovoznění opravované poloviny mostu na Přelouč na silnici I/2, který je podobně jako spodní patro rozšiřován v místě křižovatky na čtyřpruh.

Hotové jsou ale už i některé další části rekonstruované křižovatky.  Vznikl tu nový podchod, vybudována byla i nosná konstrukce pro budoucí lávku pro pěší a cyklisty na přeloučské výpadovce. Nové jsou rovněž sloupy veřejného osvětlení. Zatím se tak na nejproblémovější křižovatce v celém kraji proinvestovalo 18 milionů korun.

Celková cena? Až miliarda

Celé křížení u Parama by mělo mít po rozšíření na čtyřpruh asi o 40 procent větší dopravní propustnost než dnes. Přispěje k tomu i náhrada „spodních“ semaforů velkým kruhovým objezdem s bypassem pro auta jedoucí z Hradce na Chrudim (silnice I/37) a dalšími dvěma přímými odbočovacími pruhy při odbočování vpravo. Přímé odbočovací pruhy budou částečně i na „horní“ křižovatce, takže semafory mají v důsledku řídit jen čtyři jízdní směry.

Samozřejmostí je vybudování samostatných a od silnice oddělených stezek pro pěší a cyklisty rovněž v koridoru silnice I/37. „Veškerá křížení pěších a cyklistů s motoristickou dopravou budou mimoúrovňová. Rozšíření silnice I/37 si navíc vyžádá úpravy a přeložky dotčených  inženýrských sítí. Vybudujeme opěrné stěny a železniční tratě budou přemostěny nově budovanými mosty, konkrétně trať Praha–Česká Třebová i trať Pardubice–Hradec Králové.,“ slíbilo v projektu Ředitelství silnic a dálnic.

Celková cena za přestavbu křižovatky u Parama se pomalu blíží jedné miliardě korun. Po dokončení má následovat i rekonstrukce navazující křižovatky Palackého poblíž železničního nádraží.

 

Zaujal Vás tento článek? Posílejte nám svoje názory i podněty na ! Těšíme se na ně.