Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Nostalgická kavárnička Ondřeje Suchého

Nostalgická kavárnička Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Chystá se prověrka, čekejte nehodu. Bezpečnostní rada na unikátním vojenském letišti, kde cvičí i armáda NATO, řešila mimo jiné muniční sklady a podjatost úředníků

18.04.2016
Chystá se prověrka, čekejte nehodu. Bezpečnostní rada na unikátním vojenském letišti, kde cvičí i armáda NATO, řešila mimo jiné muniční sklady a podjatost úředníků

Foto: Pardubický kraj

Popisek: Hejtman Netolický na pardubickém letišti

Další jednání Bezpečnostní rady Pardubického kraje se tentokrát uskutečnilo v prostorách vojenské části pardubického letiště, které se právem řadí mezi unikátní, a to nejen v rámci republiky, ale také v evropském měřítku. Bezpečností rada projednávala především plánované cvičení Integrovaného záchranného systému či aktuální stav muničních skladů na území Pardubického kraje.

„V letošním roce se dle připraveného harmonogramu uskuteční prověřovací cvičení NEHODA 2016, které prověří nejen činnost Hasičského záchranného sboru, ale také zdravotnické záchranné služby a jednoho z pracovišť Nemocnice Pardubického kraje. Tím, že má cvičení prověřit připravenost těchto složek, tak o datu a místu konání bude vědět jen omezené množství lidí, aby simulace nehody byla všemi dotčenými brána naprosto vážně,“ uvedl hejtman a předseda Bezpečnostní rady kraje Martin Netolický. 

Bezpečnostní rada se také zabývala aktuálním stavem muničních skladů v kraji. „V současné době evidujeme na území kraje čtyři muniční areály či záměry o zřízení muničního skladu,“ dodal hejtman Martin Netolický, který zároveň informoval členy Bezpečnostní rady o současném stavu v případě nelegálního muničního skaldu ve Slatině u Vysokého Mýta. „Nyní čekáme na vyjádření Ministerstva pro místní rozvoj v otázce podjatosti úředníků krajského úřadu,“ sdělil hejtman Netolický. 

Letiště je unikátem. Využívají ho vojska NATO nebo mladí piloti pro zácvik

Pardubické letiště se pyšní nejdelší historickou tradicí mezi českými letišti, která sahá až do doby prvních letů Jana Kašpara. Civilní provoz zde fungoval také během prvorepublikových let, přičemž za války provozovalo letiště nacistické Luftwaffe, a proto bylo také značně poškozeno během spojeneckých náletů. V roce 2003 byla zrušena vojenská letecká základna a vznikla zde Správa letiště Pardubice, která funguje dodnes vedle civilní části, kterou provozuje společnost EBA. 

Letiště také díky moderní infrastruktuře pravidelně hostí zahraniční letce a průběžně funguje jako záložní letiště pro všechna česká letiště. V minulém roce zde například přistávala nákladní letadla Ruské federace, větší frekvenci ale mají letadla spojenců letectev států NATO.

Perutě tu už zdvihli i afghánští či thajští letci

Dráha letiště je 2500 metrů dlouhá a 75 metrů široká, což umožňuje bezproblémový pohyb největších letounů typu AN-124 Ruslan či Airbus A-400.

V rámci letiště funguje rovněž Centrum leteckého výcviku, které připravuje jak začínající letce, tak umožňuje nácvik složitějších situací. Centrum využívají nejen čeští, ale i zahraniční piloti včetně amerických, keňských, afghánských a thajských letců. Výcvik probíhá nejen na simulátorech, ale také na strojích Z-142C, L-410, L-39C, Mi-2 a Mi-17.

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh  na  

Vložil: Lucie Bartoš