Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Volby 2017

Volby 2017

Žhavá část kampaně se blíží

Letošní Karlovy Vary

Letošní Karlovy Vary

Co se dělo na festivalu

Kultura

Kultura

Pojďme se bavit: Je tu hudba, film, knihy, výstavy, nechybí exkluzivní recenze

Životní knockouty

Životní knockouty

Dal vám život ránu na solar? Nejste v tom sami, čtěte skutečné příběhy

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě celebrity dobrovolně neřeknou?

Rozhovory

Rozhovory

Politici, umělci, zkrátka každý, kdo má co říci

Strach Východočechů: Nahradí rekonstruovanou D1 naše úzké silnice?

14.05.2013
Strach Východočechů: Nahradí rekonstruovanou D1 naše úzké silnice?

Autor: Profimedia.cz

Popisek: Ilustrační fotografie.

Dopravní policie je po čtvrtečním zahájení uzavírek na rekonstruované brněnské dálnici D1 v pozoru a zjišťuje, jak velká část tranzitu Praha – Morava se kvůli komplikacím na dálnici přesune na alternativní trasu přes východní Čechy.

Zatím se však zdá, že většina řidičů se raději smíří s čekáním v kolonách na D1, než kličkovat po přeplněných, pomalých a úzkých státovkách kolem Pardubic, Holic a Litomyšle. Potvrdili to zpravodajové Krajských listů i policie. Ta proto zatím nechystá ani žádná preventivní opatření. 

Jak na I/35 ve směru od pražské dálnice D11 na Mohelnici, tak i „dolů“ po I/37 přes Chrudim  a Žďár nad Sázavou zatím provoz nijak nezhoustl. Kolony tu jsou totiž ve špičkách i tak, většina řidičů si tak použití náhradní trasy za zúženou D1 dobře rozmyslí.

„Bylo by to z bláta do louže. Hlavně v úseku od konce hradecké dálnice k Litomyšli, což je nějakých 70 kilometrů, je silnice hrozně pomalá. Samá vesnice, kolona, přes den je to pomalu jedna velká zácpa. Nepomohl bych si, kdybych jel tudy,“ řekl profesionální šofér kamionu Miloš Kerhart z Teplic.

Jak se na D11 dostat? 

Vinou nedostavěné R35 je navíc problém se na „pětatřicítku“ z D11 vůbec dostat. Kvůli chybějícím obchvatům Hradce Králové a Pardubic si řidiči musí při cestě přes východ Čech vybrat jedno z těchto dvou zel. Cesta přes obě města však znamená další minimálně čtvrthodinové zdržení.

Kerhartovi se podle jeho slov vyplatí zůstat na D1 i kvůli tomu, že většina jeho cest s papírenským zbožím míří na jižní a východní Moravu: Brno, Břeclav, Uherské Hradiště a Zlín. Až však příště pojede na Ostravu, „severní trasu“ podle svých slov zkusí, je totiž mnohem kratší než se plahočit po rozvrtané D1 a pak se ještě trmácet přes celou Moravu.

„Možná to ale v Hradci nevezmu dolů na Litomyšl, ale zůstanu na staré dobré ‚jedenáctce‘ přes Vamberk, Suchý Vrch a Šumperk,“ dodal.

Situace je monitorována policií

Podobnou zkušenost s ucpanou a kapacitně nedostačující I/35 mají i další, Krajskými listy oslovení řidiči. Ostatně, o náhradě „pětatřicítky“ čtyřpruhovou rychlostní komunikací se už mluví pár desítek let, zatím je však hotov z jedné strany jen úsek z Olomouce k Mohelnici, z druhé pak čtyři kilometry z D11 na spojnici Hradce a Pardubic. Zbývá tedy dostavět zhruba sto kilometrů dálnice.

Taktéž ministr dopravy Zbyněk Stanjura očekává, že se na I/35 přesune z rekonstruované dálnice D1 jen deset procent dopravy. Policie upozorňuje, že situaci monitoruje a je připravena na přetížených úsecích zasáhnout.

„Pokud by nastala na silnicích v našem kraji kalamitní situace, soustředili bychom tam naše síly. Informace o uzavíraných úsecích dálnice D1 neustále sledujeme a jsme připraveni při případných komplikacích zajistit objízdné trasy,“ dodala pro novináře pardubická krajská policejní mluvčí Jitka Vavřinová.

 

Zaujal Vás tento článek? Posílejte nám svoje názory i podněty na ');! Těšíme se na ně.

 

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace