Smělý projekt přednádraží jde k ledu
07.05.2013
Foto: www.pardubice.eu
Popisek: Vizualizace - projekt přednádraží v Pardubicích
Projekt pardubického přednádraží, kde měl vzniknout moderní přestupní terminál a tranzitní doprava měla být odsud odvedena za sousední lihovar, stíhá jedna změna za druhou. Podle té nejnovější se však zdá, že z původního velkolepého plánu zůstane jen torzo.
Důvod? Problémy s pozemky.
Hlavní změnou tak je, že se nejspíš nebude stavět přeložka hlavní silnice (Palackého třída), která měla být přemístěna za lihovar. S tím souvisí i změna týkající se autobusového terminálu: Autobusy budou mít u vlakového nádraží jen nástupiště, zázemí pro autobusy však zůstane na stávajícím místě.
Městští zastupitelé opoziční ODS totiž oznámili, že město nemá k dispozici potřebné pozemky a přestavba prostoru před nádražím tudíž nebude moci být tak zásadní, jak bylo zamýšleno. Přepracovaný a výrazně seškrtaný projekt budou v úterý projednávat zastupitelé, ODS ho podpoří.
„Je to obrovská škoda. Myslel jsem si, že po Hradci získají i Pardubice pěkný dopravní areál, kde bude všechno pěkně pohromadě, lidem se zjednoduší přestupování mezi vlaky a autobusy a celé Pernerovo náměstí dostane vlídnější a klidnější tvář,“ posteskl si Aleš Hnízdo, který bydlí v sousedních Polabinách.
„To je zvláštní, na projektu přednádraží si politici honí body už několik let, ale teprve teď přijdou na to, že nemají pozemky. Byl to záměr, nebo diletantismus?“ rozohnil se v anketě Krajských listů v ulicích města asi 50letý muž.
Riziko pro splnění dotačních podmínek
Podle včerejšího vyjádření zastupitelů ODS by bylo získání pozemků nesmírně komplikované. „Pozemky pro přeložku silnice za lihovarem nejsou v současnosti vyřešené, smlouvy o smlouvě budoucí vypršely před dvěmi lety. Budoucnost není jasná ani u části komunikace, která měla vést přes autobusové nádraží. Ty jsou na pozemcích firmy Veolia Transport a smlouva je jen na deset let,“ řekl novinářům zastupitel ODS Petr Klimpl.
Řadu jiných problémů s projektem za 200 milionů korun magistrát přiznal už před měsícem. Každá úprava projektu přitom znamená riziko pro splnění dotačních podmínek z tzv. Švýcarských fondů, z nichž Pardubice na projekt čerpají peníze.
Zaujal Vás tento článek? Posílejte nám svoje názory i podněty na ');! Těšíme se na ně.